Odgumování hlavní dráhy a obnova značení. Údržba přesune letecký provoz na dva týdny na vedlejší ranvej.

22.3.2024

Odgumování hlavní dráhy a obnova značení. Údržba přesune letecký provoz na dva týdny na vedlejší ranvej.

Letecký provoz na Letišti Václava Havla Praha bude na přelomu března a dubna v sekvencích převeden na vedlejší dráhu 12/30.

Důvodem uzavírky hlavní ranveje v termínu od 25. března do 5. dubna je primárně její údržba před letošní sezónou. Jde například o odgumování a lokální opravu povrchu. K převedení na vedlejší dráhu bude docházet dle počasí a pouze v čase mezi osmou hodinou ráno a pátou hodinou odpoledne.

Práce jsou naplánovány tak, aby se uskutečnily v co nejkratší době, říká ředitel provozu letištních ploch Václav Válek. „Kromě odgumování a běžné údržby dráhy a přilehlých ploch je v plánu i kontrola světelného zabezpečovacího zařízení, pravidelné geodetické ověřovací měření, obnova značení, údržba zařízení včasného varování před námrazou a další drobné práce.“

Podle Jiřího Pose, předsedy představenstva Letiště Praha, využívání vedlejší dráhy opět zvýší provoz letadel nad hustě osídlenými částmi Prahy. „Jsme si toho vědomi a rádi bychom zopakovali, že jediným systémovým řešením do budoucna, je realizace projektu paralelní dráhy.”

banner_vfr_communication_z1_3.png

Preferovaný směr je přistání od Prahy a vzlet na Kladno. V nočních hodinách bude provoz vždy převeden zpět na hlavní dráhu.

Zdroj: Tisková zpráva Letiště Praha a.s.

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Odgumování hlavní dráhy a obnova značení. Údržba přesune letecký provoz na dva týdny na vedlejší ranvej.
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Pokus o vytrvalostní REKORD:

Speciály:

..
12

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 


SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 05.10.1907 se stalo...
05.10.1907
Nulli Secundus (British Army Dirigible No 1), první britská vzducholoď poháněná motorem, uskutečnila let z Farnborough do Londýna za 3 hodiny a 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »