Pokus o rekord FAI v doletu – kategorie 600 kg

3.5.2023

Loni v listopadu jsem chtěl otestovat nejen možnosti letadla Shark 600, ale také možnosti svoje, a tak jsem přeletěl z Benešova do Benavente v Portugalsku bez mezipřistání.

Znamenalo to asi 9,5 hodiny v úzké kabině. V Benavente jsem z letadla vystoupil v celkem dobré formě, letadlo bylo také v pořádku a mě napadlo se pokusit o oficiální světový rekord v délce letu bez mezipřistání. Registrace takového počinu u FAI má svoje přísná pravidla, která jsem musel teprve pracně zjišťovat. Mezi ta hlavní patří tvar uzavřeného okruhu, kdy jsou stanovené procentuální podíly jednotlivých stran na celkové délce trati; další je pak požadavek, aby posádka byla dvoučlenná a oba členové byli piloti s licencí k rekordu vydanou FAI; k tomu pak přistupuje přesné vážení letadla i s posádkou a palivem, kdy se prostě do nádrží může natankovat jen tolik paliva, aby letadlo nepřesáhlo svou MTOW 600 kg.

dsc002001.jpg

Jako druhého člena/členku posádky jsem si vybral sedmnáctiletou Elišku Kudějovou. Je to mladá nadšená pilotka létající na větroních a UL letadlech. Co je pro celou akci velmi důležité, je to že Eliška má za sebou ve větroni už také šestihodinovku. Netroufal bych si totiž vzít na přibližně desetihodinový let někoho neprověřeného praxí. Jsem taky samozřejmě rád, že na fotografiích bude hezká, usměvavá Eliška vylepšovat jak věkový průměr posádky, tak její fotogeničnost.

Plánovaná trasa
Plánovaná trasa

Připravil jsem si strategii letu – jak stoupat/klesat, jak rychle a na kolik otáček letět, kde a kdy mám mít v nádrži ještě kolik paliva atd. Moje obavy jsou především ze dvou věcí – je to samozřejmě počasí, a tak prostě doufám, že sobota 6. května bude krásná nejen u nás, ale také nad Německem, Polskem a Slovenskem, kudy je trasa naplánovaná. Ta druhá obava je, abychom po rekordním letu nepřistáli a nedověděli se, že jsme někde udělali nějakou předpisovou chybu a že rekord nemůže být uznaný. A tak prostě jen potichu doufám, že počasí bude dobré a všechny požadavky na rekord že splníme.

banner_300x100_predplatne_fr_2020.jpg

Cílem plánovaného rekordního letu bude nejen dokázat na co letadlo i posádka stačí, ale samozřejmě také propagovat malé letectví. Je proto skvělé, že režisér Petr Nikolaev se rozhodl pokusu o rekord věnovat plnou pozornost a připravit z celé akce filmový dokument. Abychom jej ale mohli vyrobit, potřebujeme dát na jeho výrobu dohromady 350 000.- Kč. Snažit se získat sponzory neodpovídá naší mentalitě, a tak jsme se rozhodli pokusit dát peníze dohromady pomocí crowd fundingu. Budu proto moc rád, když projekt na odkazu: Hithit - Vytvořme dokument o světovém rekordu letce Jiřího Prušipodpoříte a my tak budeme na podzim letošního roku moct představit veřejnosti dokumentární film z příprav i realizace rekordního dálkového letu.

fr_rekord_doletu_300x300_px_bez_km.jpg

Pokud vás bude zajímat v sobotu pokus o rekordní let sledovat, tak budete mít možnost jej vidět na webu Flying Revue on line. Na palubě letadla bude totiž zařízení Spot, které vysílá každé 2,5 minuty GPS signál přes satelit. Návrat, pokud vše proběhne, jak si přejeme, odhaduji na cca 17. hodinu. Bude to zpět do Příbrami. Pokud byste se chtěli přijet podívat, tak prosím napište na a my vám dáme podrobnější instrukce/informace.

Jiří Pruša

Flying Revue > Flying Revue > FR informuje > Pokus o rekord FAI v doletu – kategorie 600 kg
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 26.04.1924 se stalo...
26.04.1924
Společnost Imperial Airways provedla svůj první let na pravidelné lince. Na linku Croydonu do Paříže nasadila dopravní de Havilland DH. 34.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »