Pokus o výměnu letadel za letu se nepodařil, nikdo nebyl zraněn

25.4.2022

Plánovaná výměna letadel nad arizonskou pouští skončila nezdarem. Dva piloti Luke Aikins a Andy Farrington měli v úmyslu vzletnou každý se svým letadlem, za letu z něj vyskočit, ve vzduchu si letadla vyměnit a přistát s nimi. 

plane_swap_red_bull_content_pool.jpg

Ke zklamání fanoušků letectví byla výměna uskutečněna jen zčásti. Zatímco Luke Aikins svou misi zvládl, druhý pilot a zkušený skydiver Andy Farrington nedokázal ve volném pádu vniknout do druho stroje, aby mohl převzít jeho řízení. U letounu byly sice aktivovány bezpečnostní mechanismy, ale stroj byl nakonec zničen. Nikdo z pilotů ani nikdo jiný nebyl během pokusu zraněn.

plane_swap_modre_letadlo_red_bull_content_pool.jpg

banner_300x100_predplatne_fr_2020.jpg

andy_farrington_red_bullcontentpool.jpg

Kaskadéři Luke Aikins a Andy Farrington se pokusili o dosud nevídanou výměnu v neděli 24. dubna nad neobydlenou částí Arizony asi hodinu jízdy od Phoenixu. V úmyslu měli vystoupat do 4000 metrů, vypnout motory, stočit letouny nosem k zemi a uvést je do volného pádu. Klíčovým momentem pro úspěch bylo, aby letadla padala stabilizovaně, protože skokani je museli ve vzduchu dostihnout, vlézt do kokpit a chopit se znovu řízení. Přes pečlivou přípravu se tento moment ukázal jako kritický.

luke_aikins,_andy_farrington_red_bull_content_pool.jpg

banner_knizni_edice_fr_640x200.jpg

plane_swap_luke_aikins,_andy_farrington_red_bull_content_pool.jpg

Piloti si ke svému extrémnímu číslu vybrali dva malé hornoplošníky Cessna 182, které museli technicky upravit. Stabilitu ve volném pádu letounům udělovaly speciální aerodynamické brzdy umístěné na spodní části trupu. Letouny padaly rychlostí kolem 225 km/h, která měla podle výpočtů a dosavadních zkušeností kaskadérům stačit k provedené výměny. O řízení v době nepřítomnosti pilotů se staral autopilot, který musel být kompletně přeprogramován, aby letadlo udržel ve volném pádu. Normálně je totiž nastaven nastaven na vodorovný let.    

Autor: Tisková zpráva Red Bull

banner_s2_fr_special_b_meteo_300x300.jpg

Flying Revue > Zprávy > Letecký sport > Pokus o výměnu letadel za letu se nepodařil, nikdo nebyl zraněn
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 >
 
 
.

         Máme pro vás »

FR 3/2022: Už máte?

Nové číslo je již v prodeji! »

SPECIÁL C VFR průvodce 1

VFR letecký průvodce Evropou 1 »

SPECIÁL B Meteo!

Praktická letecká Meteorologie pro piloty »

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Učebnice přístrojového létání!

Učebnice přístrojového létání »

Pojišťovna Ergo:

Pojišťovna ERGO »

Kryty na mobil!

Kryty na mobil! »

Přednášky Flying Revue!

Přednášky Flying Revue »

Kalendárium:

Dne 27.05.1955 se stalo...
27.05.1955
První let francouzského dopravního letounu Sud Aviation Caravelle (F-WHHH). První let trvající 41 minut provedla posádka ve složení Pierre Nadot (kapitán), André Moynot (první důstojník), Jean Avril (mechanik), André Préneron (radiotelegrafista) a Roger Beteille.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »