Při delším letu je potřeba připravit na přistání i své tělo a mozek

13.4.2017

Finále na Laconia Municipal Airport, Vermont, USA. Ilustrační foto: Chris, blogger.com Finále na Laconia Municipal Airport, Vermont, USA. Ilustrační foto: Chris, blogger.com
Finále na Laconia Municipal Airport, Vermont, USA. Ilustrační foto: Chris, blogger.com

Pilotní tipy  Delší let v uzavřeném prostoru kabiny tělo i mozek poměrně unaví, naše pozornost se snižuje. Na závěr letu však potřebujeme být svěží a aktivní, abychom se při přiblížení a přistání mohli správně rozhodovat. Jak toho docílíme?

Ve zdravotní části pilotního kurzu jsme se určitě všichni učili o nebezpečí dehydratace, nedostatku kyslíku, působení slunce na hlavu atd. Všechny tyto vlivy s narůstající dobou letu více a více ovlivňují naši schopnost udržet pozornost i řešit případné problémy na přiblížení, zařazení do okruhu i při vlastním přistání.  

Pilotní tipy
”Flying

Další pilotní tipy si můžete přečíst v naší rubrice Pilotní tipy v sekci Pro piloty.

Je tedy v zájmu každého pilota, aby drobné úkony vedoucí k obnově pozornosti zařadil do předfinální fáze letu a zautomatizoval je. Nezapomeňte, že nejde jen o vás - chyba na okruhu může znamenat ohrožení ostatních.

Letíte-li více hodin bez mezipřistání, ten správný čas k obnově pozornosti nastává zhruba 45 minut před přistáním. Tělo i mozek je třeba občerstvit, aby bylo připraveno rychle reagovat a rychle i správně se rozhodovat - jistě není nutné připomínat, že celý proces přistání je jednou z nejkritičtějších fází celého letu.

Je proto vhodné mít s sebou právě pro tuto chvíli v rezervě jednu třetinkovou láhev pitné vody nebo nějakého jiného nápoje a tu vypít. K rychlému doplnění energie se pak dá dobře využít nějaká energetická tyčinka, která vás sice nezasytí, ale dodá potřebnou energii mozku, který při přistání budete určitě potřebovat.

A ještě jedna důležitá věc: pokud jste let absolvovali ve větší výšce bez přetlakové kabiny, pak je vhodné zvolit pozvolný úhel klesání. Ušetříte tím palivo, ale především dáte svému tělu možnost se postupně zregenerovat ze sníženého přísunu kyslíku, kterým trpělo ve větších výškách.

-fr-

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Pro piloty > Archiv > Pilotní tipy > Při delším letu je potřeba připravit na přistání i své tělo a mozek
.

         Máme pro vás »

Kurz VFR zahr. lety:


Pro velký úspěch opakujeme (8. 2. 2020). 
Vhodné i jako dárek.

Kurz VFR2IMC:


První běh kurzu v tomto roce (26. 1. 2020). Doporučujeme!

Nový Zéland živě:


Srdečně zveme! (23. 1. 2020)
Měšice jsou z Prahy jen kousek!

Flying Revue v ČT:


Sledujte film Karibik z nebe 19. 1. na ČT2
Více o expedici Karibik 2016 »

FR 1/2020: Už máte?



FR 1/2020: Videoupoutávka

Výstava:


           Akrobatické létání v ČR.

Předplatné jako dárek:

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

Předplatné:

..
12345

PilotShop.cz:

Let v simulátoru L-410:


Z centra Prahy na Heathrow i do Lukly

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 19.01.1919 se stalo...
19.01.1919
Francouzský letecký průkopník Jules Védrines přistává s letounem Caudron G-3 na střeše pařížského obchodního domu a získává tak cenu 25 000 francouzských franků. Plocha k přistání měla rozměry 28 x 12 metrů.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345