Prototyp modernizovaného strategického bombardéru Tu-160 odstartuje k prvními letu v únoru 2018

10.11.2017

Tu-160, foto Казанский Авиационный Завод Tu-160, foto Казанский Авиационный Завод
Tu-160, foto Казанский Авиационный Завод

Tu-160M2  Dlouho plánovaný modernizovaný strategický bombardér Tupolev Tu-160M2 poprvé vzlétne k letovým zkouškám na letišti Kazaňských leteckých závodů v únoru příštího roku, řekl včera agentuře TASS zdroj z ruského obranného průmyslu.  

Montážní linku by měl podle zdroje prototyp s továrním číslem 804 opustit v listopadu 2017, k prvním letovým zkouškám by měl z továrního letiště KAZ (Казанский Авиационный Завод) vzlétnout v únoru 2018.  

O obnovení výroby bombardérů Tu-160 v modernizované verzi Tu-160M2 bylo rozhodnuto v roce 2015. Vývoj bombardéru nové generace PAK DA (Perspective Airborne Complex of Long-Range Aviation) bylo odsunuto na dosud blíže neurčenou dobu. V čem modernizace spočívá, zatím ruská strana nespecifikovala. Nová by měla být integrovaná modulární avionika i zbraňové systémy.

Sériová výroba bombardérů Tu-160M2 by se měla podle oznámení ruského ministerstva obrany rozběhnout v roce 2023, ruské letectvo plánuje od výrobce koupit nejméně 50 těchto letounů. 

Major ruského letectva Andrej Krasnopjorov považuje nasazení Tu-1602M v roce 2023 za nezbytné a časově reálné. "Tu-160 má dlouhý dolet, palivo lze doplňovat navíc za letu. Nový Tu-160 bude dodáván s úspornějšími motory, což dolet ještě zvyšuje. Čím dříve vstoupí do systému, tím lépe. Je docela reálné, že Tu-160M2 uvedeme do letectva v roce 2023, "uvedl Krasnopjorov.


Tu-160M2 v představě grafika. Zdroj: Odu Puiu, YouTube

Tu-160 je nadzvukový sovětský strategický bombardér schopný nést rakety s jadernými hlavicemi. Tu-160 ( kódu NATO Blackjack) měl překonat americký bombardér B-1B Lancer. Tu-160 byl větší, rychlejší a měl i větší dolet a nosnost. První let se uskutečnil v roce 1981. 

54 metrů dlouhý letoun dosahuje rychlosti 2 250 km/h, dolet má až 14 500 km a dostup 16 km. Unese 40 tun výzbroje. 

Do výzbroje sovětského letectva byl letoun uveden v roce 1987, kvůli nedostatku náhradních dílů a nekvalitní údržbě byl oficiálně zaveden do operačního použití až v roce 2005.  

Celkem bylo vyrobeno 35 kusů Tu-160. V době rozpadu SSSR zůstalo 19 strojů ve výzbroji ukrajinského letectva, z toho osm jich v roce 1999 na základě dohody s Ukrajinou získalo ruské letectvo a zbylých 11 Ukrajina v roce 2001, kdy se země rozhodla vzdát se jaderných a strategických zbraní, zničila. V současnosti by mělo být 16 částečně modernizovaných strojů Tu-160 ve výzbroji ruského letectva. 

-fr-

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Zprávy > Vojenské letectví > Prototyp modernizovaného strategického bombardéru Tu-160 odstartuje k prvními letu v únoru 2018
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 11 >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 11 >
 
 
.

         Máme pro vás »

FR 4/2022: Už máte?

Nové číslo je již v prodeji! »

SPECIÁL C VFR průvodce 1

VFR letecký průvodce Evropou 1 »

SPECIÁL B Meteo!

Praktická letecká Meteorologie pro piloty »

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Učebnice přístrojového létání!

Učebnice přístrojového létání »

Pojišťovna Ergo:

Pojišťovna ERGO »

Kryty na mobil!

Kryty na mobil! »

Přednášky Flying Revue!

Přednášky Flying Revue »

Kalendárium:

Dne 10.08.1949 se stalo...
10.08.1949
První let prototypu kanadského proudového dopravního letounu Avro Canada C102 Jetliner. Typ vyvolal na americkém kontinentu velkou pozornost, Howard Hughes nabídl financovat rozjezd sériové výroby, ale vývoj Jetlineru byl nakonec zastaven.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »