Kopfstein si v Kazani vylétal finále, Šonka nepostoupil z prvního kola. Celkově jsou Češi v RBAR oba v první pětce

24.7.2017

Trať RBAR v Kazani. Zdroj: RBARTrať RBAR v Kazani. Zdroj: RBAR
Trať RBAR v Kazani. Zdroj: RBAR
Martin Šonka nad Kazaní. Zdroj: RBARMartin Šonka nad Kazaní. Zdroj: RBAR
Martin Šonka nad Kazaní. Zdroj: RBAR
Martin Šonka na trati RBAR v Kazani. Zdroj: RBARMartin Šonka na trati RBAR v Kazani. Zdroj: RBAR
Martin Šonka na trati RBAR v Kazani. Zdroj: RBAR
 Petr Kopfstein před startem. Zdroj: RBAR Petr Kopfstein před startem. Zdroj: RBAR
Petr Kopfstein před startem. Zdroj: RBAR
Petr Kopfstein na trati závodu v Kazani. Zdroj: RBARPetr Kopfstein na trati závodu v Kazani. Zdroj: RBAR
Petr Kopfstein na trati závodu v Kazani. Zdroj: RBAR
Zklamání v týmu Martina Šonky.  Zdroj: RBAR
Zklamání v týmu Martina Šonky. Zdroj: RBAR

Dva zásahy pylonů připravily Petra Kopfsteina v pátém letošním závodě Red Bull Air Race v ruské Kazani o šanci na stupně vítězů - ve finále skončil čtvrtý. Martinu Šonkovi se v dešti nedařilo, nepostoupil z prvního kola. V celkovém pořadí je Šonka třetí, Kopfstein pátý.

Kopfstein v prvním kole zdolal Slovince Petera Podlunšeka a v Round of 8 vyřadil Juana Velardeho ze Španělska, ve Final Four pak český pilot dvakrát trefil pylon. Přesto je výsledek jeho druhým nejlepším v sezoně. Zatím nejlépe zaletěl v japonské Chibě, kde stál spolu s Šonkou na stupních vítězů, dokonce výš než jeho zkušenější krajan (Kopfstein druhý, Šonka třetí). 

RBAR Kazaň 2017

Kopfstein si na závod hodně věřil. "Míříme na bednu a vím, že na to máme. Samozřejmě se to nemusí podařit, záleží totiž na spoustě okolností, ale do Kazaně jsme odletěli s cílem dostat se na pódium,“ řekl před závodem. Svému letadlu věří. „Už neřešíme modifikace letadla. Náš Edge 540 V3 je totiž velmi blízko svému technologickému vrcholu. Upravili jsme všechno, co jsme chtěli, a nyní se soustředíme, abychom s ním létali tak rychle, jak to jde.“  

Trať v Kazani byla na rozdíl od budapešťské postavena do kruhu, piloti na ní absolvovali dva identické okruhy. „Rychlí budou ti, kteří se nebudou bát riskovat pylon hity. I my chceme přitlačit," uvedl Kopfstein před startem. Že to myslel vážně, ukázalo finále, kde dva pylony skutečně zasáhl. Nebyl sám, v Kazani piloti pokořili rekord v počtu zásahů - celkem tu rozhodčí o víkendu napočítali 68 pylon hitů.  

Trať v Kazani představuje trojnásobný světový šampion Paul Bonhomme

Šonku do druhého kola nepustil celkově předposlední Francouz Francois Le Vot, který byl o 158 tisícin sekundy rychlejší. Nad Kazaní už od začátku závodu pršelo a celé první kolo déšť zesiloval, létalo se tedy v poměrně obtížných podmínkách. "Když jsem letěl, už pršelo opravdu dost. Ale nebudu se na to vymlouvat, soupeř měl podmínky stejné. Každopádně letadlo se za deště chová v určitých momentech trochu jinak a mně se tak vůbec nepovedl ani jeden vertikální manévr," zhodnotil svůj výkon Šonka po závodě. Ztrátu v dalším průběhu letu už nedohonil. "Francois proti nám zaletěl čistě a to se nám stalo osudným. Nezbývá než mu sportovně pogratulovat,“ zakončil momentálně třetí pilot závodního pole. 

Útěchou Šonkovi může být, že oproti jeho dvěma bodům jeho dosud největší soupeř, Japonec Yoshihide Murroya, v Kazani nebodoval vůbec a jejich bodová konta v celkovém pořadí se srovnala.  „To je sice hezké, ale závod musíme brát jako neúspěch. Nic jiného po nepostupu z prvního kola to být ani nemůže," komentoval to český pilot. "Chtěli jsme tu rozhodně bodovat víc a udělat si ideálně náskok, místo toho je to ještě více vyrovnané. Doufám, že jsme si to špatné už vybrali a musíme se soustředit, aby se nic podobného ve zbytku sezony neopakovalo.“

Šonku i Murroyu předstihl v celkovém pořadí vítěz kazaňského závodu, Američan Kirby Chambliss, jenž je nyní se 40 body průběžně první, Murroya a Šonka na druhém a třetím místě mají shodně o bod méně. Chambliss uspěl podruhé za sebou a stal se tak dalším vážným uchazečem o titul mistra světa. Bojovat o něj letci Master Class RBAR budou ještě ve třech závodech, ten příští hostí 2. a 3. září 2017 portugalský přístav Porto. "Šampionát se teď hodně vyrovnal, jsme vepředu čtyři piloti v rozmezí tří bodů a do konce zbývají ještě tři závody. Bude to hodně zajímavé," doplnil Martin Šonka. 

Druhý v Kazani skončil Kanaďan Pete McLeod, třetí příčku si vylétal další Američan Michael Gouglian. 

Zdroj a foto: Team Šonka, RBAR

 

 

Flying Revue > Aktuality > Všeobecné letectví > Kopfstein si v Kazani vylétal finále, Šonka nepostoupil z prvního kola. Celkově jsou Češi v RBAR oba v první pětce
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
.

         Máme pro vás »

Kurz VFR zahr. lety:


Pro velký úspěch opakujeme (8. 2. 2020). 
Vhodné i jako dárek.

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

PilotShop.cz:

Konference:

FR 1/2020: Už máte?



FR 1/2020: Videoupoutávka

Výstava:


           Akrobatické létání v ČR.

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 29.01.1939 se stalo...
29.01.1939
Německý pilot Carl Bode vytvořil s druhým prototypem vrtulníku Focke-Wulf Fw 61 tehdejší světový rekord v dostupu vrtulníku, když vystoupal do výšky 3427 metrů.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345