RBAR: Martin Šonka si v Lausitz vylétal čtvrté místo, Petr Kopfstein byl 2. nejrychlejším mužem tréninku

5.9.2016

Martin Šonka na trati závodu RBAR v německém Lausitzringu. Martin Šonka na trati závodu RBAR v německém Lausitzringu.
Martin Šonka na trati závodu RBAR v německém Lausitzringu.
Petr Kopfstein na tratiPetr Kopfstein na trati
Petr Kopfstein na trati
Mathias Dolderrer na trati. Mathias Dolderrer na trati.
Mathias Dolderrer na trati.
Vedoucí závodník letošního ročníku Matthias Dolderer v Lausitz neuspěl. Vedoucí závodník letošního ročníku Matthias Dolderer v Lausitz neuspěl.
Vedoucí závodník letošního ročníku Matthias Dolderer v Lausitz neuspěl.
Všichni piloti Master Class RBAR.Všichni piloti Master Class RBAR.
Všichni piloti Master Class RBAR.
Stupně vítězů: Zlatý Nigel Lamb, stříbrný Matt Hall a bronzový Yoshihide Muroya
Stupně vítězů: Zlatý Nigel Lamb, stříbrný Matt Hall a bronzový Yoshihide Muroya
Závodní okruh v německém Lausitz.
Závodní okruh v německém Lausitz.

Kolotoč Red Bull Air Race se přesunul první zářijový víkend na německý Lausitzring. Oba naši zástupci, Martin Šonka i Petr Kopfstein o sobě dali vědět, i když Petr Kopfstein nedokázal druhý nejlepší čas z tréninku přetavit v účast ve finále. Martinu Šonkovi jako čerstvému mistru Evropy v akrobatickém létání "bedna" tentokrát unikla - skončil čtvrtý.

Ačkoli Šonka ve čtvrtfinále v souboji s Američanem Michaelem Goulianem zaletěl dokonce nejrychlejší čas ze všech osmi pilotů, na medailové umístění to nestačilo. V celkovém pořadí Red Bull Air Race ale poskočil kupředu, nyní je šestý. Petr Kopfstein sice skončil jedenáctý, radost ale měl z téninkového výkonu, kdy zaletěl druhý nejrychlejší čas ze všech - stejný čas by ve finálové čtyřce stačil na stříbrnou pozici. Zvítězil Australan Matt Hal, druhý byl domácí Matthias Dolderer, který nadále vede celkové pořadí. Třetí místo obsadil Japonec Yoshihide Muroya. 

“Sobota mi napověděla, že už se umím měřit s nejlepšími. To je závěr, s kterým z Lausitzringu odjíždíme do Spojených států,” řekl karlovarský pilot. V Americe se v první polovině října pokusí konečně proniknout do finálové osmičky. Body potřebuje, zatím zůstává na poslední příčce celkového hodnocení, ačkoli ani v jednom závodě neskončil poslední. 

Cesta k bodům ale nebyla v Německu jednoduchá ani pro Šonku. V kvalifikaci byl totiž dodatečně diskvalifikován za překročení limitu otáček motoru, propadl se kvůli tomu na poslední místo a v prvním kole závodu se tak místo Španěla Velardeho střetnul s nejrychlejším Nigelem Lambem z Anglie. “No, to nebyla příjemná chvíle. Měli jsme technické problémy s telemetrií a opravdu to vypadá, že jsme limit otáček překročili," řekl po závodě a diskvalifikaci uznal jako oprávněnou.  

Další závod se letí 1. a 2. října 2016 v americkém městě Indianapolis.

-fr-

Foto & Video: RedBullAirRace.com

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Články > Všeobecné letectví > RBAR: Martin Šonka si v Lausitz vylétal čtvrté místo, Petr Kopfstein byl 2. nejrychlejším mužem tréninku
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 09.12.1951 se stalo...
09.12.1951
Vzlétl prototyp stroje Fiat G.80, prvního italského letounu poháněného proudovým motorem. Konstruktérem byl Giuseppe Gabrielli.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »