Retro Mi-2

21.12.2014

Jsou vrtulníky, které už jen svou statickou přítomností patří mezi ozdoby každé letecké show. Ale jsou i takové, které téměř každý na stojánce přejde, či jako by ve vzduchu ani nebyly. Do druhé skupiny patří i lehký dvoumotorový typ Mi-2, který je velmi často, a nutno říci neprávem, opomíjen.

Proč neprávem? Protože bylo vyrobeno téměř pět a půl tisíce kusů a všechny dohromady nalétaly neuvěřitelných pět milionů letových hodin. Počet na nich vyškolených pilotů či s jejich pomocí zachráněných osob spočítat nejde. A proto stojí za to si „dvojku“ připomenout.

Když v průběhu šedesátých let vznikly v SSSR první opravdu kompaktní a vysoce výkonné turbohřídelové motory, blížil se konec éry pístových pohonných jednotek. Turbohřídelový motor totiž zabíral méně místa, poskytoval vyšší výkon a v neposlední řadě přinášel i úsporu hmotnosti. V roce 1960 proto Milova kancelář kontaktovala OKB-117 pod vedením Sergeje Petroviče Izotova, aby získala podrobnější informace o novém motoru GTD-350. Po jejich získání začali v OKB Mil pracovat na vestavbě nových motorů do draku Mi-1. Umístit je do stávajícího motorového prostoru se nakonec ukázalo jako neefektivní.

.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 19.04.1915 se stalo...
19.04.1915
První let kanadského stíhacího stroje Avro Canada CF-100 Canuck.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »