Řízení letového provozu vás vektoruje?

Zvláště v řízeném prostoru se vám může stát, že i za letu VFR vás řídící letového provozu vektoruje, tzn., že vám určuje směr vašeho letu.

vek.jpg

Několikrát jsem zaslechl diskusi k tomu, zda se v takové situaci má letět podle GPS nebo kompasu/směrového setrvačníku – tedy podle magnetického kurzu. Obhájce GPS alternativy může tvrdit, že při použití kompasu/směrového setrvačníku může být letadlo snášeno větrem a tím pádem nebude kurz přesný. To se dá vyloučit právě použitím GPS.

Odpověď na tuto otázku je jednoduchá – měli byste vždy letět podle magnetického kurzu (magnetic heading) tak, jak jej ukazuje kompas nebo směrový setrvačník. Řídící letového provozu větrné podmínky zná a stejným způsobem řídí i ostatní letadla. Váš řídící se pravděpodobně snaží vás dostat do určitého bodu nebo se snaží vás dostat mimo nebezpečí kolize s jiným letadlem a tak je možné, že vám dá směrovou instrukci několikrát za sebou. Pokud byste letěli podle GPS „tracku“, tak už nepoletíte daný „heading“ a dostanete se tak jinam, než vás chtěl řídící mít.

Flying Revue > Pro piloty > Archiv > Pilotní tipy > Řízení letového provozu vás vektoruje?
.

CIDNA 2019: 2. etapa


» 19. 9. LKKT-LFGC (první etapa zde)

Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

 

Soutěž:

Novinka:

Staňte se pilotem:

Kalendárium:

Dne 23.09.1913 se stalo...
23.09.1913
Roland Garros provedl první přelet Středozemního moře. Trasu z Saint-Raphaelu do Bizerty dlouhou 729 km proletěl za 7 hodin a 53 minut.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Trcaker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345