Řízení letového provozu vás vektoruje?

Zvláště v řízeném prostoru se vám může stát, že i za letu VFR vás řídící letového provozu vektoruje, tzn., že vám určuje směr vašeho letu.

vek.jpg

Několikrát jsem zaslechl diskusi k tomu, zda se v takové situaci má letět podle GPS nebo kompasu/směrového setrvačníku – tedy podle magnetického kurzu. Obhájce GPS alternativy může tvrdit, že při použití kompasu/směrového setrvačníku může být letadlo snášeno větrem a tím pádem nebude kurz přesný. To se dá vyloučit právě použitím GPS.

Odpověď na tuto otázku je jednoduchá – měli byste vždy letět podle magnetického kurzu (magnetic heading) tak, jak jej ukazuje kompas nebo směrový setrvačník. Řídící letového provozu větrné podmínky zná a stejným způsobem řídí i ostatní letadla. Váš řídící se pravděpodobně snaží vás dostat do určitého bodu nebo se snaží vás dostat mimo nebezpečí kolize s jiným letadlem a tak je možné, že vám dá směrovou instrukci několikrát za sebou. Pokud byste letěli podle GPS „tracku“, tak už nepoletíte daný „heading“ a dostanete se tak jinam, než vás chtěl řídící mít.

Flying Revue > Pro piloty > Archiv > Pilotní tipy > Řízení letového provozu vás vektoruje?
.

         Máme pro vás »

FR 2/2020: Už máte?

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

PilotShop.cz:

Konference:

 

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 06.04.1909 se stalo...
06.04.1909
V Buoy ve Francii vzlétl první letoun zkonstruovaný kompletně Henri Farmanem. Stroj označovaný jako Farman III, nebo někdy též Farman HF1, se stal prvním letounem využívajícím pro příčné řízení křidélek umístěných na odtokové hraně na konci křídla.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345