Ruské vrtulníky – Na prahu nového desetiletí

21.12.2014

V současné době ve světě slouží druhá generace vrtulníků a její deriváty vyrobené v sedmdesátých a osmdesátých letech a do operačního nasazení se pozvolně dostává generace třetí. Rusko dodnes patří mezi nejdůležitější producenty a v posledních letech zaznamenalo nebývalé exportní úspěchy. Pojďme se blíže podívat na dění v této oblasti.

Co končí?

Mezi nejrozšířenější stroje ve světě bezpochyby patří bitevní helikoptéry Mi-24 a transportní stroje Mi-8/17. První zmíněný typ je již na konci své operační kariéry a výrobní závody produkují malé série výlučně pro zahraniční zákazníky. Poslední vyrobené stroje verze Mi-35M zakoupilo v loňském roce letectvo Brazílie. Ruská armáda typ vyřadí v letech 2014 až 2015, což je doba odpovídající konci technického života modernizovaných Mi-24PM (výrobcem značených i PN), dodaných v letech 2006 až 2008. I když vrtulník nabízí dobré letové výkony a po instalaci soudobých pozorovacích a naváděních systémů může působit na bojišti 21. století, přednost ve výzbroji dostaly novější a sofistikovanější Ka-52 a Mi-28. Jednak nesou to nejmodernější dostupné senzorové vybavení a vynikají i letovými výkony, hlavně ale přinášejí snížení nákladů na údržbu, mají před sebou nejméně 25 let operačního života a jsou schopné držet krok i s rychlým vývojem výzbroje a přístrojového vybavení. Jsou řešeny modulově a většina „rychle zastarávajících“ komponentů (avionika) může být vyměněna bez zásahu do trupu. Nezanedbatelný je i zájem ruského vojenského průmyslu zahájit zahraniční prodej Mi-28/Ka-52. Takřka podmínkou pro každý export je totiž zavedení typu do řadové služby.

Flying Revue > e-shop > archiv > Archiv > Flying Revue 2011 a starší > KVĚTEN-ČERVEN 2010 > Ruské vrtulníky – Na prahu nového desetiletí
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 28.03.1920 se stalo...
28.03.1920
Letiště Croydon se stává hlavním londýnským letištěm a nahrazuje tak letiště Hounslow Heath Aerodrome.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »