Ruské vrtulníky – Na prahu nového desetiletí

21.12.2014

V současné době ve světě slouží druhá generace vrtulníků a její deriváty vyrobené v sedmdesátých a osmdesátých letech a do operačního nasazení se pozvolně dostává generace třetí. Rusko dodnes patří mezi nejdůležitější producenty a v posledních letech zaznamenalo nebývalé exportní úspěchy. Pojďme se blíže podívat na dění v této oblasti.

Co končí?

Mezi nejrozšířenější stroje ve světě bezpochyby patří bitevní helikoptéry Mi-24 a transportní stroje Mi-8/17. První zmíněný typ je již na konci své operační kariéry a výrobní závody produkují malé série výlučně pro zahraniční zákazníky. Poslední vyrobené stroje verze Mi-35M zakoupilo v loňském roce letectvo Brazílie. Ruská armáda typ vyřadí v letech 2014 až 2015, což je doba odpovídající konci technického života modernizovaných Mi-24PM (výrobcem značených i PN), dodaných v letech 2006 až 2008. I když vrtulník nabízí dobré letové výkony a po instalaci soudobých pozorovacích a naváděních systémů může působit na bojišti 21. století, přednost ve výzbroji dostaly novější a sofistikovanější Ka-52 a Mi-28. Jednak nesou to nejmodernější dostupné senzorové vybavení a vynikají i letovými výkony, hlavně ale přinášejí snížení nákladů na údržbu, mají před sebou nejméně 25 let operačního života a jsou schopné držet krok i s rychlým vývojem výzbroje a přístrojového vybavení. Jsou řešeny modulově a většina „rychle zastarávajících“ komponentů (avionika) může být vyměněna bez zásahu do trupu. Nezanedbatelný je i zájem ruského vojenského průmyslu zahájit zahraniční prodej Mi-28/Ka-52. Takřka podmínkou pro každý export je totiž zavedení typu do řadové služby.

Flying Revue > Časopis FR > Archiv > Flying Revue 2011 a starší > KVĚTEN-ČERVEN 2010 > Ruské vrtulníky – Na prahu nového desetiletí
.

CIDNA 2019: 2. etapa


» Start 19. 9. z LKKT (» první etapa)

Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

 

Soutěž:

Novinka:

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345