Ruské vrtulníky – Na prahu nového desetiletí

21.12.2014

V současné době ve světě slouží druhá generace vrtulníků a její deriváty vyrobené v sedmdesátých a osmdesátých letech a do operačního nasazení se pozvolně dostává generace třetí. Rusko dodnes patří mezi nejdůležitější producenty a v posledních letech zaznamenalo nebývalé exportní úspěchy. Pojďme se blíže podívat na dění v této oblasti.

Co končí?

Mezi nejrozšířenější stroje ve světě bezpochyby patří bitevní helikoptéry Mi-24 a transportní stroje Mi-8/17. První zmíněný typ je již na konci své operační kariéry a výrobní závody produkují malé série výlučně pro zahraniční zákazníky. Poslední vyrobené stroje verze Mi-35M zakoupilo v loňském roce letectvo Brazílie. Ruská armáda typ vyřadí v letech 2014 až 2015, což je doba odpovídající konci technického života modernizovaných Mi-24PM (výrobcem značených i PN), dodaných v letech 2006 až 2008. I když vrtulník nabízí dobré letové výkony a po instalaci soudobých pozorovacích a naváděních systémů může působit na bojišti 21. století, přednost ve výzbroji dostaly novější a sofistikovanější Ka-52 a Mi-28. Jednak nesou to nejmodernější dostupné senzorové vybavení a vynikají i letovými výkony, hlavně ale přinášejí snížení nákladů na údržbu, mají před sebou nejméně 25 let operačního života a jsou schopné držet krok i s rychlým vývojem výzbroje a přístrojového vybavení. Jsou řešeny modulově a většina „rychle zastarávajících“ komponentů (avionika) může být vyměněna bez zásahu do trupu. Nezanedbatelný je i zájem ruského vojenského průmyslu zahájit zahraniční prodej Mi-28/Ka-52. Takřka podmínkou pro každý export je totiž zavedení typu do řadové služby.

Flying Revue > Flying Revue > Časopis FR > Archiv > Flying Revue 2011 a starší > KVĚTEN-ČERVEN 2010 > Ruské vrtulníky – Na prahu nového desetiletí

.
 

Co ještě nevíte o...:


O VFR Comm. vše v Power Pointu. 

CIDNA 2019: Už brzy!

FR 3/2019:

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Exkurze s FR:

Databáze letišť 2019:


» Klasická dtb  » Kompl. dtb  » EN edition

Učebnice pilota 2019:

Aplikace VFR Comm.:


           Kapitola zdarma - test it! »

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Kalendárium:

Dne 18.06.1928 se stalo...
18.06.1928
Při pátrání po osádce vzducholodi Italia zmizel letoun Latham 47 a na jeho palubě legendární norský polárník Roald Amundsen a dalších pět polárníků.
zavřít

Představujeme:


                 » Letiště Plasy (LKPS) 

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
123

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Práce v letectví:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345