Rusko-čínská společnost CRAIC ukázala maketu budoucího širokotrupého letounu C929 ve skutečné velikosti

12.11.2018

Maketa přední části letounu C929-600 v měřítku 1:1. Zdroj: UACMaketa přední části letounu C929-600 v měřítku 1:1. Zdroj: UAC
Maketa přední části letounu C929-600 v měřítku 1:1. Zdroj: UAC

C929   Rusko-čínská společnost CRAIC odhalila na leteckém veletrhu v Ču-Chej maketu jejich společného projektu širokotrupého letounu C929-600.

Širokotrupý letoun C929, který pod hlavičkou CRAIC (Commercial Aircraft International Corporation) společně vyvíjejí ruská společnost UAC a čínský COMAC, by měl být představen veřejnosti v roce 2025. Nyní společnost CRAIC na China’s biennial Airshow v Ču-Chaj ukázala maketu přední části trupu základní verze C929-600 ve skutečné velikosti a s kompletní vnitřní výbavou.

Interiér makety je přístupný a výrobce v něm ukazuje možné uspořádání a vybavení interiéru v trojtřídní konfiguraci, a to v "ruském i čínském stylu". C929-600 v základní konfiguraci má mít dolet až 12 000 km a bude schopen přepravit 280 cestujících. Součástí rodiny C929 budou i další dvě verze: C929-700 s prodlouženým trupem a kratší verze C929-500.

Model celého letounu C929-600. Zdroj: UACZoom gallery
Model celého letounu C929-600. Zdroj: UAC

V současnosti probíhá výběr dodavatelů hlavních systémů a zařízení, tato etapa by měla být dokončena během příštího roku. CRAIC chce zvýšit podíl čínských a ruských výrobců, u klíčových systémů jako je avionika by ale měl údajně i nadále spoléhat na západní výrobce. 

Výrobce má v úmyslu s C929 konkurovat B787 a A350 a obsadit 10 % celosvětového trhu v tomto segmentu. První dodávky CRAIC očekává v letech 2025 - 2029. Čína je nejrychleji rostoucí letecký trh na světě a očekává se, že čínské letecké společnosti během 20 let nakoupí více než 7 000 proudových dopravních letounů v hodnotě 1,1 bilionu dolarů, aby uspokojily narůstající poptávku leteckých cestujících.

 C929-600
3 třídní konfigurace 258-280 sedadel
2 třídní konfigurace 261-291 sedadel
1 třídní konfigurace 405-440 sedadel
Délka 63.755 m
Rozpětí 63.86 m
Výška 17.9 m
Šířka trupu 5.92 m
Výška trupu 6.07 m
  MTOW 245 t
Užitečné zatížení 48.83–50.4 t
Objem paliva 103.7 t
Tah 78 000 lbf
Cestovní rychlost 908 km/h
Dolet 12 000 km

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Aktuality > Letecká doprava > Rusko-čínská společnost CRAIC ukázala maketu budoucího širokotrupého letounu C929 ve skutečné velikosti
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
.

         Máme pro vás »

Předplatné jako dárek:

Skvělý vánoční dárek pro vaše blízké:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

FR 1/2020: Už brzy!

Zoom gallery


Předplatné:

..
12345

PilotShop.cz:

..
12

Kurz VFR to IMC:


Kurz, který vám může zachránit život »

Let v simulátoru L-410:


Z centra Prahy na Heathrow i do Lukly

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Vánoční balíčky 2019:


Ušetříte až 150,- Kč »
VFR angl.komunik.+Svět let.dopravy II »
Učebnice pilota+VFR angl.komunik. »

Knihy:

..
12345

FR 6/2019 je v prodeji:

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kurz VFR zahr. lety:


Pro velký úspěch opakujeme 
Vhodné i jako dárek

Kalendárium:

Dne 13.12.1872 se stalo...
13.12.1872
Německý letecký průkopník Paul Haenlein úspěšně vyzkoušel svoji poloztuženou vzducholoď poháněnou plynovým motorem. Při letu dosáhl rychlosti 19 km/h. Další pokusy byly zastaveny pro nedostatek finančních prostředků.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345