Chystá se na nebe ruský Ruslan? Rusové chtějí vyrábět letoun s parametry ukrajinského An-124

27.9.2016

Rusko možná během dvou let vyvine super těžké dopravní letadlo s parametry ukrajinského Antonova An-124 Ruslan. Podle serveru Ruaviation.com to novinářům řekl během v neděli skončivšího aerosalonu Gidroaviasalon 2016*  náměstek ruského ministra průmyslu a obchodu Andrej Boginskij. 


Motor PD-14 společnosti Aviadvigatěl.

Jak by měl letoun vypadat a jaké požadavky na něj ruská vláda má, zatím není zřejmé, podle Boginského není ještě ani stanoveno, kdy by měl být projekt dokončen. „Práce je nyní v počáteční fázi, podle mě bude trvat dva roky,“ řekl Boginskij a dodal, že návrh stroje by měla připravovat konstrukční kancelář Iljušin. Pohonnou jednotkou by měl být motor PD-14 vyvinutý společností Aviadvigatěl (Letecký motor) a vyrobený v Permském motorovém závodě. 

An-124 Ruslan. Jak bude vypadat ten ruský, se zatím neví. Foto: Antonov.com
An-124 Ruslan. Jak bude vypadat ten ruský, se zatím neví. Foto: Antonov.com
Hlavním důvodem vývoje nového letounu je to, že ruští operátoři, kteří provozují letadla An-124-100 Ruslan, mají problémy s udržováním jejich letové způsobilosti. 

Ukrajinský Antonov totiž loni v září ukončil angažmá v ukrajinsko-ruské společnosti UAC-Antonov a počátkem letošního roku pak ukrajinská vláda vyvedla některé insolventní části Antonova do státního podniku Ukroboronprom a tím Rusko odstřihla od dodávek náhradních dílů a servisních služeb pro letadla Antonov (více v článku Nebeští obři An-124 Ruslan a An-225 Mrija osiřeli. Jejich výrobce Antonov zanikl). 

An-124 Ruslan

- Rozpětí: 73,3 m
- Délka: 69,1 m
- Výška: 20,8 m
- Hmotnost: 175 000 kg
- MTOW: 405 000 kg
- Max. užit. zatížení: 150 000 kg
- Pohonná jednotka: 4× Progress D-18T
- Výkon pohonné jednotky: 4× 229,5 kN
- Maximální rychlost: 865 km/h
- Maximální dolet: 16 500 km
- Dolet s max. zátěží: 4500 km

Rusové ale míní Ruslany udržet ve stavu letové způsobilosti tak jako tak. "Všechna letadla An-124 Ruslan v užívání Ruské federace budou pokračovat v práci bez ohledu na rozhodnutí Ukrajiny," prohlásil Boginskij s tím, že Rusko má k dispozici veškerou potřebnou dokumentaci s tím, že servis mohou provádět například společnosti Iljušin, Mjasiščev nebo Volga-Dněpr. 

Rusko si na An-124 nárokuje i morální právo. "Toto letadlo vzniklo v sovětských dobách a ruská federace má proto na letadlo přesně stejná práva jako Ukrajina," cituje Boginského server i-Mash.ru. "A pokud Ukrajina plán pro udržování letové způsobilosti odmítne, v dlouhodobém horizontu to může dělat ruská strana sama," řekl. Přestřelku živí i Antonov, podle Ruaviation.com totiž uvedl, že má v úmyslu v takovém případě prohlásit Ruslany v ruských rukách za nebezpečná letadla.

Hlavními provozovateli letounu An-124 Ruslan, jehož bylo vyrobeno 56 kusů a jako typ je v provozu od roku 1986, jsou společnosti Volga-Dněpr Company a Aerospace Force.  

Na konci srpna Antonov oznámil, že společně s čínskou společností Aerospace Industry Corporation of China (AICC) dokončí druhý kus Ruslanova mladšího a většího sourozence An-225 Mrija. Psali jsme v článku Druhá, nedokončená An-225 Mrija obživne. Dostaví ji Číňané

Jan Dvořák

zdroj: Ruaviation.com, i-Mash.ru

*Gidroaviasalon 2016 se konal ve městě Gelendžik na ruském pobřeží Černého  moře, 180 km severozápadně od Soči, a jedná se o přehlídku hydroplánů a létajících člunů. 

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Chystá se na nebe ruský Ruslan? Rusové chtějí vyrábět letoun s parametry ukrajinského An-124
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 28.03.1920 se stalo...
28.03.1920
Letiště Croydon se stává hlavním londýnským letištěm a nahrazuje tak letiště Hounslow Heath Aerodrome.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »