CATC uvedlo do provozu nový simulátor pro výcvik pilotů L 410

2.4.2017

Premiéra simulátoru L-410  Výcvik pilotů pro letoun L 410 může od 1. dubna 2017 probíhat na zcela novém simulátoru v Czech Aviation Training Centre (CATC) v Praze. Vpředvečer 1. dubna uvedli představitelé CATC simulátor slavnostně do provozu.  

Pracoviště pilota v simulátoru L 410 UVP-E20. Foto: CATCZoom gallery
Pracoviště pilota v simulátoru L 410 UVP-E20. Foto: CATC

Simulátor L 410 UVP-E20 vyrobila na zakázku kanadská společnost CAE. Simulátor splňuje veškeré předpisové požadavky pro nejvyšší úroveň těchto zařízení dle standardů ICAO, EASA i FAA. Projekt vývoje, výroby a provozu simulátoru vzešel ze zvyšující se poptávky provozovatelů letounů L 410 i samotného výrobce letadel Aircraft Industries a započal v roce 2015 podpisem smlouvy o spolupráci mezi CATC, Aircraft Industries a CAE. V březnu 2017 byl simulátor certifikován Úřadem pro civilní letectví ČR na nejvyšší možnou úroveň, tj. kategorii D. Nový simulátor je instalován v Hangáru B, sídle CATC na Letišti Praha. 

Simulátor L 410 UVP-E20 vyrobila na zakázku kanadská společnost CAE. Foto: CATCZoom gallery
Simulátor L 410 UVP-E20 vyrobila na zakázku kanadská společnost CAE. Foto: CATC

Pro vývoj simulátoru takové kategorie bylo zásadní změřit všechny parametry za letu na reálném letounu. Měření probíhala ve spolupráci s konstruktéry a piloty kunovického výrobce letadel. Simulátor L 410 je nyní v souladu s nejnovějšími trendy výcviku – tak vysoká úroveň bude pro podobná zařízení nejvyšší kategorie požadována až v roce 2019. Stávající simulátory starších typů ze 70. a 80. let minulého století již nesplňují soudobé nároky na kvalitní přípravu pilotů.

„Unikum simulátoru L 410 instalovaného v Czech Aviation Training Centre spočívá zejména v míře napodobení letových vlastností skutečného letadla," řekl při uvedení zařízení do provozu Jan Janík, jednatel CATC. Simulátor umožňuje i nejnáročnější trénink vybírání nezvyklých letových poloh či zvládání nestandardních situací za letu.

Takový výcvik byl dosud možný pouze na skutečných letadlech a ve velmi omezené míře. Výcvik zde mohou absolvovat posádky L 410 z České republiky i ze zahraničí. „Díky tomuto simulátoru budou piloti mnohem lépe připraveni i na zcela mezní situace, které by je mohly v reálném provozu potkat. Je tedy zřejmé, že výcvik pilotů L 410 se výrazně zkvalitní, zároveň tím přispějeme k dosažení nejvyšší úrovně bezpečnosti provozu tohoto typu letounu,“ dodal vedoucí instruktor simulátoru L 410 Jiří Pískatý.

Zdroj: Czech Aviation Training Centre

 

 

Flying Revue > Zprávy > Letecká doprava > CATC uvedlo do provozu nový simulátor pro výcvik pilotů L 410
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
.

         Máme pro vás »

FR 4/2020: Už máte?

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Pilotshop:

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Kalendárium:

Dne 07.07.1981 se stalo...
07.07.1981
Kanál La Manche byl poprvé překonán letadlem poháněným sluneční energií. Letoun Solar Challenger konstruktéra MacCreadyho odstartoval z letiště Pontoise – Cormeilles severně od Paříže a po překonání 163 mil přistál na základně RAF Manston.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345