Suchoj T-50 „Poodhalená rouška“

17.12.2014

Suchoj T-50 „Poodhalená rouška“
Suchoj T-50 „Poodhalená rouška“
Suchoj T-50 „Poodhalená rouška“

Dlouho očekávaný vzlet prototypu nejmodernějšího ruského bojového letounu se uskutečnil 29.ledna. Rouška nad strojem, o jehož projektu hovoří Rusové v superlativech, se poodhrnula.

I když je Su-35 velmi perspektivním strojem s výborným růstovým potenciálem a dlouhou budoucností, Rusové už usilovně pracují na jeho nástupci. Nevydali se cestou dvou stíhačů střední a lehké kategorie (Su-27 a MiG-29), jako tomu bylo v minulosti, nýbrž se rozhodli postavit univerzální stíhačku pro všechny mise. Nástupcem současných stíhacích a velmi pravděpodobně i útočných strojů Ruské federace proto bude v budoucnu projekt páté generace PAK FA z kanceláře Suchoj (Perspektivnyj Aviacionnyj Kompleks Frontovoj Aviacii – Perspektivní stíhací komplet frontového letectva), jež někdy nosí označení T-50.

Blamáž jménem MiG 1.44 a S-37 Ačkoli západní experti v posledních letech mnohokrát referovali o údajných záměrech ruské armády nakoupit stroje MiG 1.44 MFI a S-37 Berkut, sami Rusové je považují za technologické demonstrátory, které měly zajistit ozkoušení a implementaci nových technologií. Mnohem více komponent PAK FA ale pochází z vývojových derivátů Su-27/35. Negativní křídlo S-37 nepřineslo žádoucí výsledky a konstruktéři Suchoje od něj upustili. Stavba prototypu S-37 ale dokonale zatemnila mysl mnoha leteckých odborníků a ještě dnes část z nich nevěří, že by Rusko investovalo takové prostředky do vývoje stroje, který se nedočká sériové realizace. Také u MiGu se hovořilo například o jeho stealth vlastnostech. Při podrobnější prohlídce ale bylo zřejmé, že klasický trup s nýtováním a spárami opravdu do této kategorie nepatří. Snad pouze tvarování některých částí snížilo odrazovou plochu. Důkazem je i absence MiG 1.44 či S-37 na aerosalónech nejen v Rusku. Zaplachtovaný MiG, stojící u hangárů OKB Suchoj, si mohli prohlédnout návštěvníci letošního veletrhu MAKS při cestě z výstaviště. Jinak o obou prototypech není téměř slyšet a nejsou známy ani letové testy.

Flying Revue > Časopis FR > Archiv > Flying Revue 2011 a starší > BŘEZEN-DUBEN 2010 > Suchoj T-50 „Poodhalená rouška“
.

CIDNA 2019: 2. etapa


» Start 19. 9. z LKKT (» první etapa)

Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

 

Soutěž:

Novinka:

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345