Suchoj T-50 „Poodhalená rouška“

17.12.2014

Suchoj T-50 „Poodhalená rouška“
Suchoj T-50 „Poodhalená rouška“
Suchoj T-50 „Poodhalená rouška“

Dlouho očekávaný vzlet prototypu nejmodernějšího ruského bojového letounu se uskutečnil 29.ledna. Rouška nad strojem, o jehož projektu hovoří Rusové v superlativech, se poodhrnula.

I když je Su-35 velmi perspektivním strojem s výborným růstovým potenciálem a dlouhou budoucností, Rusové už usilovně pracují na jeho nástupci. Nevydali se cestou dvou stíhačů střední a lehké kategorie (Su-27 a MiG-29), jako tomu bylo v minulosti, nýbrž se rozhodli postavit univerzální stíhačku pro všechny mise. Nástupcem současných stíhacích a velmi pravděpodobně i útočných strojů Ruské federace proto bude v budoucnu projekt páté generace PAK FA z kanceláře Suchoj (Perspektivnyj Aviacionnyj Kompleks Frontovoj Aviacii – Perspektivní stíhací komplet frontového letectva), jež někdy nosí označení T-50.

Blamáž jménem MiG 1.44 a S-37 Ačkoli západní experti v posledních letech mnohokrát referovali o údajných záměrech ruské armády nakoupit stroje MiG 1.44 MFI a S-37 Berkut, sami Rusové je považují za technologické demonstrátory, které měly zajistit ozkoušení a implementaci nových technologií. Mnohem více komponent PAK FA ale pochází z vývojových derivátů Su-27/35. Negativní křídlo S-37 nepřineslo žádoucí výsledky a konstruktéři Suchoje od něj upustili. Stavba prototypu S-37 ale dokonale zatemnila mysl mnoha leteckých odborníků a ještě dnes část z nich nevěří, že by Rusko investovalo takové prostředky do vývoje stroje, který se nedočká sériové realizace. Také u MiGu se hovořilo například o jeho stealth vlastnostech. Při podrobnější prohlídce ale bylo zřejmé, že klasický trup s nýtováním a spárami opravdu do této kategorie nepatří. Snad pouze tvarování některých částí snížilo odrazovou plochu. Důkazem je i absence MiG 1.44 či S-37 na aerosalónech nejen v Rusku. Zaplachtovaný MiG, stojící u hangárů OKB Suchoj, si mohli prohlédnout návštěvníci letošního veletrhu MAKS při cestě z výstaviště. Jinak o obou prototypech není téměř slyšet a nejsou známy ani letové testy.

.
 

Letecká angličtina:


            » Vše o VFR Communication »

CIDNA 2019: Už brzy!

FR 3/2019:

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Exkurze s FR:

Databáze letišť 2019:


» Klasická dtb  » Kompl. dtb  » EN edition

Učebnice pilota 2019:

Aplikace VFR Comm.:


           Kapitola zdarma - test it! »

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Kalendárium:

Dne 19.06.2002 se stalo...
19.06.2002
Steve Fossett odstartoval v balónu Spirit of Freedom ke svému úspěšnému pokusu o sólo oblet světa v balónu. Trasu dlouhou více než 33 000 kilometrů uletěl za 13 dnů, osm hodin a 33 minut.
zavřít

Představujeme:


                 » Letiště Plasy (LKPS) 

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
123

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Práce v letectví:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345