Tecnam P92 Echo MkII

23.6.2021

Prostorná kabina, perfektní ovladatelnost a nezáludnost, svižná cestovní rychlost a k tomu pěkný italský design. To je nová verze oblíbeného ultralehkého letadla P92 Echo MkII. Prostě Ital tělem i duší. Bello e appassionato!

_and6078_tn.jpg

Na první pohled je původnímu Echu podobné, ale již na ten druhý si všimnete mnoha novinek. Trup letadla je celokompozitový, a tak pověstný italský design již nemusí být tolik podřízen technologii výroby jako u plechového letadla. Křídlo zůstalo celokovové se štěrbinovou vztlakovou klapkou. Určitě si také hned všimnete delšího čumáku letadla. Motor je více vepředu a kabina pro posádku je prodloužená pro větší pohodlí dlouhánů. Aerodynamika trupu a celého letadla je také vylepšená a je to znát jak na mírně vyšší cestovní rychlosti, tak na lepší klouzavosti při letu bez motoru. Ten, kdo někdy letěl s Echem, ví, jak je toto letadlo hodné a nenáročné na pilotáž, ale přitom obratné. A tato vlastnost zůstala plně zachována.

img_0999_tn.jpg

Prostorná kabina a pohodlné sedačky

banner_aplikace_vfr_communication_cz_web_cz.jpg

_dv04066_tn.jpg

Usedám do kabiny a první, co mě zaujalo, je zcela nové zavěšení dveří. Původní Echo mělo na dveřích klavírový pant a dveře nebyly fixované žádnou vzpěrou. I v mírnějším větru tak otevřené dveře letadla poletovaly a občas bouchly do kabiny. Nyní jsou dveře upevněny na dvou masivních pantech a zafixovány plynovzpěrou. Otevírají se pohodlně a pěkně drží v otevřené poloze. Závěs plynovzpěry umožňuje otevření dveří v úhlu cca 90°. Vzhledem k tomu, že se do Echa MkII nastupuje mezi dveřmi a vzpěrou křídla, použití vzpěry s delším zdvihem, a tedy zvětšení úhlu otevření, by tento nástupní prostor zvětšilo, což by jistě uvítali nejen prostorově rozměrnější piloti. Je to však jen drobnost a navíc ze strany výrobce zřejmě snadno řešitelná. Dveře kabiny jsou zevnitř zajištěny jedním klasickým uzamykacím bodem, a navíc pojistným kolíkem v horní části dveří stejně jako u původního Echa. Zvenku mají dveře aerodynamicky čistou zapuštěnou kliku s možností uzamčení na klíček. Dveře pěkně lícují na trup a jsou kvalitně utěsněné gumovým těsněním podobně jako dveře od auta. Do kabiny tak netáhne ani při vyšší cestovní rychlosti.

img_0532_tn.jpg

banner_kryty_mobilu_clanek.jpg

_and5635_tn.jpg

Echo je oblíbené pro pohodlné sedačky, které se dají jednoduše nastavit s velkým rozsahem. Tento komfort najdete i u nového Echa. Prostoru na nohy je dokonce ještě více díky již zmíněnému prodloužení čumáku letadla. Za sedačkami je velký prostor pro zavazadla, který je pohodlně přístupný pro pilota i cestujícího i za letu. Pro umístění lehčích předmětů je možné využít také hlubokou přihrádku nad zavazadlovým prostorem – za hlavami posádky. Při delším výletu bezproblémově pojme třeba spacáky a karimatky.

Text: Patrik Sainer

Foto: Luboš Kubele, Dan Vojtěch, Patrik Sainer

Celý článek si můžete přečíst na stránkách 10-17ve Flying Revue č. 4/2021. Na stáncích bude časopis ke koupi od 24. června 2021. Pokud se stanete členy Klubu Flying Revue, rádi vám časopis doručíme až domů, navíc za zvýhodněnou cenu. Členem Klubu se stává automaticky každý předplatitel, více zde.

banner_fr_300x300_videobanka_cz_fin.jpg

.

         Máme pro vás »

FR 6/2022: Už máte?

 

Nové číslo je již v prodeji! »

SPECIÁL C VFR průvodce 1

VFR letecký průvodce Evropou 1 »

SPECIÁL B Meteo!

Praktická letecká Meteorologie pro piloty »

Horké nebe nad hranicí!

Horké nebe nad hranicí »

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Učebnice přístrojového létání!

Učebnice přístrojového létání »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Kryty na mobil!

Kryty na mobil! »

Přednášky Flying Revue!

Přednášky Flying Revue »

Kalendárium:

Dne 04.12.1958 se stalo...
04.12.1958
První vzlet prototypu Baade B-152/I V1. Stroj poháněný motory Tumanskyj RD-9 absolvoval let o délce 35 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »