Test: Ellipse Spirit

22.12.2014

Lítání, jízda na rychlém koni a motorky mají mnoho společného: naklání se to v zatáčkách, když zrovna jedeš či letíš, nepotřebuješ nic jiného a taky je to sakra návykové. Proč on ten Váňa se na to nevykašle a závodí? A co to má společného s letadly? Prostě, když to miluješ – není co řešit.

Občas někdo právě z tohohle důvodu udělá něco fakt šíleného. Třeba nainvestuje svoje těžce vydělané peníze do projektu, jakým je nové letadlo. Jestli je to dobrá investice? Dneska? Podívej se, kolik je všude výrobců UL letadel. Dává to smysl? Přinese mi to efektivní zhodnocení mojí investice? Fuck on it – I love it. A víš co? Ono to funguje. Když do toho dáš srdce a jdeš prostě dál, krok za krokem, tak to jde. Miluju život právě pro tohle. Dá ti co chceš, jen je potřeba vědět, zda TO opravdu chceš.

Moje kulaté razítko zkušebního pilota UL letadel ještě neudělalo ani jeden otisk a jsem požádán o test a článek o novém éru na českém i moravském nebi.

ELLIPSE SPIRIT

Při pohledu zvenku je to sporťák, a tak jsem fakt zvědavý, jak to bude lítat. Jako snad jediný je od samého začátku navržen na použití karbonu a kevlaru v konstrukci a nikoliv klasické skelné tkaniny. To by mělo přinést výhody. Pevnost a nízkou hmotnost.

Okukuju tvary, které se vlní jako pěkná pin-

  • up girl. Jo, oblé tvary, ale žádné kilo navíc, to

mám rád. Ostatně kdo ne? Jak je to rajcovní zvenku, tak vevnitř to láká hned k ulehnutí. No já fakt nepřeháním, ale tady se pololeží, alespoň v předsériovém kusu, který si dnes vyzkouším. Přístrojová deska se vyklápí i s překrytem, což mi přijde divné, a pokaždé, když to vidím, mám obavu, co ty kabely udělají, až se po tísícíšestistý­padesátý otevře a zavře. Nojo, ale ExtremeAir to má taky, takže to asi funguje dobře.

Pohledem dozadu zjišťuju, že zavazadlový prostor to má tak velký, že by se do něj klidně vešel lodní kufr mojí ženy i s kolečky. Takže na dovču nejen s kreditkou? Gut.

Křídlo testovali až na dvanáct G, což je moc fajn, ale v praxi to zkoušet nebudu, i když přiznám jednu svou leteckou nekázeň. Jak tenhle duch (spirit) jde hezky za křidélkama, tak jsem se neubránil představě, jaké by to bylo s ním hned loupnout pěkný sudový výkrut. Jo, byla to jen představa, takže je to nekázeň, nebo není? To jsem takhle ve čtvrté třídě plánoval vraždu třídní učitelky. Fakt mě štvala a nad tím plánem jsem strávil spoustu času, byl dokonalý. Jen realizace pak chyběla. Dodnes nevím, zda jsem zabiják či ne.

.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 24.04.1946 se stalo...
24.04.1946
První vzlet prototypu I-300 prvního proudového stíhacího letounu MiG-9 konstrukční kanceláře Mikojana a Gurjeviče.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »