TOP 99 osobností - Hugo Junkers a Thomas Sopwith

20.5.2023

Thomas Sopwith

Narodil se v Londýně a vystudoval vysokou školu. V mládí se zajímal o motocykly a později vlastnil s kamarádem horkovzdušný balon. V roce 1910 získal pilotní průkaz a ve stejném roce vyhrál cenu za nejdelší let z Anglie na kontinent. Získanou výhru 4000 liber investoval do založení letecké školy. V roce 1912 spolu s kolegy založil firmu Sopwith Aviation Company a získal první státní zakázky na vojenské letouny. V průběhu první světové války vyrobila firma několik tisíc letounů, z toho 5747 typu Sopwith Camel. Po válce vstoupil Sopwith do společnosti Hawker Aircraf a poté až do roku 1980 pracoval jako konzultant pro firmu Hawker Siddeley.

Hugo Junkers a Thomas Sopwith
Hugo Junkers a Thomas Sopwith

Hugo Junkers

Německý konstruktér získal inženýrský titul na technické univerzitě. Nejprve se věnoval vědecké práci, na univerzitě byl na základě jeho podnětu sestrojen aerodynamický tunel. Věnoval se však i konstrukci letadel, avšak první typ J1 sestrojený v roce 1915 nebyl úspěšný. Již v roce 1919 ale navrhl celokovový jednoplošník J 13, který byl potažen vlnitým plechem. Poté nastal zákaz výroby letadel v Německu. Po uvolnění vznikl další letoun konstrukce Junkers a to známý typ, střemhlavý bombardér Ju-87 Stuka. Poté následoval transportní, dopravní třímotorový letoun Ju-52 Tante. Junkers zemřel nečekaně v roce 1935.

Autor: Vítězslav Klímek

fr_rekord_doletu_fcb_1644x624_px_bez_km.jpg

Podpořte vznik dokumentu na Hithit!

Flying Revue > Zprávy > TOP 99 osobností > TOP 99 osobností - Hugo Junkers a Thomas Sopwith
.

         Máme pro vás »

Podpořte dokument!


FR 3/2023: Už máte?

Nové číslo je již v prodeji! »

Speciály:

..
12

Kalendář leteckých akcí:

Kalendář leteckých akcí »

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Hodinářství Bechyně:

Hodinářství Bechyně »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Kalendárium:

Dne 09.06.1928 se stalo...
09.06.1928
Charles Kingsford Smith a jeho posádkou úspěšně zakončili etapový přelet Tichého oceánu se strojem Fokker F.VIIb-3 "Southern Cross". Odstartovali z Oaklandu v Kalifornii 31. května a s mezipřistáními v Honolulu a na Fidži dosáhli australského Brisbane. Let trval 83 hodin.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »