Třicetistupňový mráz uvěznil cestující B777 American Airlines v letadle

22.1.2019

B777-224ER reg. N76010 uvěznil na letišti v Goose Bay v Kanadě mráz. Foto pořídil cestující Sonjey Dutterson. Zdroj: Twitter S. DuttersonaB777-224ER reg. N76010 uvěznil na letišti v Goose Bay v Kanadě mráz. Foto pořídil cestující Sonjey Dutterson. Zdroj: Twitter S. Duttersona
B777-224ER reg. N76010 uvěznil na letišti v Goose Bay v Kanadě mráz. Foto pořídil cestující Sonjey Dutterson. Zdroj: Twitter S. Duttersona

Nepříjemný zážitek s dobrým koncem      Let UA179 American Airlines z New Yorku do Hongkongu tuto sobotu (19. 1. 2019) si budou jeho cestující i posádka dlouho pamatovat. Let musel podle serveru Aerotime.aero kvůli zdravotním obtížím jednoho z cestujících divertovat na letiště v oblasti severovýchodní Kanady, odlet však letounu Boeing 777-224ER znemožnil mráz. 

Nepříjemná situace nastala tak, že zhruba po 3,5 hodinách od startu z newyorského letiště Newark (EWR) se krátce před dosažením pobřeží Grónska u jednoho z cestujících projevily blíže nespecifikované zdravotní obtíže a kapitán proto rozhodl divertovat na dvě hodiny letu vzdálenou základnu kanadských vzdušných sil v Happy Valley-Goose Bay (YYR) na jihozápadním okraji kanadského jezera Melville v provincii New Foundland a Labrador. 

Až potud nepříjemná, leč víceméně standardní situace. Cestující byl dopraven do nemocnice a letoun B777-224ER registrace N76010 s 249 cestujícími a posádkou na palubě mohl pokračovat v letu směr mezinárodní letiště Hongkong (HKG).  

Mohl, ale nepokračoval, příroda se postavila proti. Třicetistupňový mráz v Goose Bay totiž poškodil mechanismus zavírání dveří – jednoduše řečeno, dveře nešly zavřít a s nedovřenými dveřmi je let pochopitelně vyloučen. Obvyklý postup v takovém případě je ten, že cestujícím je zajištěno ubytování v okolí letiště a po opravě nebo přistavení náhradního letounu mohou pokračovat v cestě.

Let linky UA179 v sobotu 19. 1. 2019, jak ji zachytil FlightRadar24.com. Po kliknutí na obrázek můžete let sledovat v čase.
Let linky UA179 v sobotu 19. 1. 2019, jak ji zachytil FlightRadar24.com. Po kliknutí na obrázek můžete let sledovat v čase.

V osmitisícovém Goose Bay se to však kvůli nedostatku ubytovacích kapacit nepodařilo zajistit, a tak je čekala noc ve vymrzlém letadle, protože do něj porouchanými dveřmi proudil mrazivý vzduch. 

Posádka tedy rozdala cestujícím alespoň přikrývky a kromě toho se všichni ve skupinách po dvaceti střídali v nevelkém celním prostoru letiště, aby nestrávili ve stísněném prostoru letadla celou noc.

Takto společně přečkali do rána, než přiletěl záložní letoun. Letištní personál na palubu ráno donesl kávu a občerstvení a sklidil za to poděkování cestujících i na sociálních sítích.  

Chytré létání
”Flying

Zkušenosti leteckého cestovatele čtěte v seriálu Chytré létání.

Po dlouhých 14 hodinách strávených ve vymrzlém letadle přistál v Goose Bay náhradní letoun a cestující přepravil zpět do New Yorku, aby mohli opožděně, leč přece nastoupit let do Hongkongu. Řada cestujících však po tomto zážitku let zrušila.  

S podobnou situací se podle Aerotime.aero v listopadu 2018 potýkala i Air France, když Boeing 777-300 s 282 cestujícími a 16 členy posádky při letu z letiště Charles de Gaulle (CDG) na letiště Shanghai Pudong (PVG) musel nouzově přistát na mezinárodním letišti Irkutsk (IKT) u jezera Bajkal. Na palubě bylo 282 cestujících a 16 členů posádky a pikantní bylo, že jim nepomohl ani záchranný letoun – v Irkutsku mu zamrzl hydraulický systém. Takže Air France musela vypravit na Bajkal třetí letadlo a teprve to cestující a posádku dopravilo po třech dnech do Paříže.

-fr-

logo_fr_transp.jpg

otzgioi.jpg

Flying Revue > Aktuality > Letecká doprava > Třicetistupňový mráz uvěznil cestující B777 American Airlines v letadle
.

Líbí se Vám Flying Revue?

Podpořte nás na Facebooku:

Přečtěte si FR 1/2019:

e-Shop FR:

Dárkové balíčky:

Aplikace VFR Communication:

Živě z dráhy 06/24:

Kalendárium:

Dne 21.02.1952 se stalo...
21.02.1952
První vzlet experimentálního letounu Saab 210, na kterém konstruktéři ověřovali aerodynamickou koncepci budoucího stíhacího stroje Saab J35 Draken.
zavřít

Představujeme:


             Letiště Přerov (LKPO) »

Předplatné:

..
1234

Knihy FR:

..
1234

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Práce v letectví:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345