Zranění cestujících letu SU 270 způsobily tzv. clear air turbulence. Nikdo není v ohrožení života

4.5.2017

Boeing 777-300 ER imatrikulace VP-BGD společnosti Aeroflot. Právě na palubě tohoto letounu se turbulence za letu SU 270 odehrály. Zdroj: Planespotters.netBoeing 777-300 ER imatrikulace VP-BGD společnosti Aeroflot. Právě na palubě tohoto letounu se turbulence za letu SU 270 odehrály. Zdroj: Planespotters.net
Boeing 777-300 ER imatrikulace VP-BGD společnosti Aeroflot. Právě na palubě tohoto letounu se turbulence za letu SU 270 odehrály. Zdroj: Planespotters.net

Žádný z 27 zraněných cestujících z Boeingu 777, jenž proletěl 1. května za letu z Moskvy do Bangkoku těžkými turbulencemi, není podle zprávy Aeroflotu, která se odvolává na thajské lékařské zdroje, ohrožen na životě. Nikdo z pasažérů podle tohoto sdělení neutrpěl při neočekávaných a velmi silných turbulencích ani poranění páteře, jak se spekulovalo v médiích. 

Patnáct občanů Ruské federace a dva občané Thajska jsou hospitalizováni, zbývající cestující byli po vyšetření z nemocnice propuštěni. Pacienti, kteří jsou stále v péči lékaře, mají pohmožděniny a několik z nich blíže neurčené zlomeniny. Na palubě Boeingu 777-300 VP-BGD bylo 313 lidí, zraněno bylo 27. 

Aeroflot v Bangkoku na své náklady řeší rušení rezervací hotelů a dopravu cestujících do finální destinace. Dopravce na sebe údajně bere i náklady spojené s léčbou pasažérů a pro příbuzné cestujících letu SU 270 Aeroflot otevřel speciální telefonní linku pro získání informací o jejich blízkých. 

Ke zranění cestujících došlo 1. května, když Boeing asi 40 minut před příletem do Bangkoku proletěl oblastí s náhlým výskytem velmi silných turbulencí. Incident způsobil jev známý jako turbulence v čistém vzduchu (CAT – Clear Air Turbulence), který ani zkušená posádka nedokáže včas předvídat. Kapitán letounu na lince SU 270 měl nalétáno více než 23 tisíc letových hodin, druhý pilot přes 10,5 tisíce letových hodin.  

Oblast turbulence je na obrázku vyznačena růžovou barvou. Zdroj: AvHelrald.comZoom gallery
Oblast turbulence je na obrázku vyznačena růžovou barvou. Zdroj: AvHelrald.com

CAT turbulence nastává za dobré viditelnosti v oblasti bez oblačnosti, a tedy přichází bez varování. Příčinou jsou rychle se pohybující vzdušné proudy, obyvkle v oblastech nad polárními či subtropickými oblastmi. Hrozící turbulenci nejsou s to zachytit včas ani přístroje a tudíž posádka nemůže včas varovat cestující, aby se vrátili na místa a připoutali se.

V civilním letectví dojde každoročně ke zhruba 750 případům turbulencí v čistém vzduchu. Rychle se pohybující masa vzduchu, tzv. jet stream, má ale i příznivý vliv na leteckou dopravu - na severní polokouli totiž výrazně zrychluje lety z Ameriky do Evropy. 

Jan Dvořák

Zdroj: Ruaviation.com, Aviation Herald

logo_fr_transp.jpg

 

Flying Revue > Aktuality > Letecká doprava > Zranění cestujících letu SU 270 způsobily tzv. clear air turbulence. Nikdo není v ohrožení života
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
.

         Máme pro vás »

FR 1/2020: Už máte?



FR 1/2020: Videoupoutávka

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

PilotShop.cz:

Konference:

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 17.02.1934 se stalo...
17.02.1934
Pilot Charles T. Ulm provedl s letounem Avro Ten VH-UXX (licenční Fokker F. VIIB/3) první poštovní let mezi Austrálií a Novým Zélandem.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345