Velká Británie

1_1.jpg

Poslední revize 18. 1. 2019 

Základní informace:

Vstup: Ze zahraničí pouze na mezinárodní letiště s tím, že vstup je možný i na jiná letiště, pokud bude s předepsaným předstihem informována příslušná policejní složka. 
FPL: Nevyžaduje se pro místní lety v neřízeném prostoru. Pro let z/do zahraničí a lety v řízeném prostoru je FPL povinný.
ULL:   Povolení je vyžadováno (Exemption for foreign registered aircfaft). Žádost lze vyplnit zde:apply.caa.co.uk/...form

Internetové zdroje informací:

ŘLP Velké Británie (NATS) www.nats-uk.ead-it.com...html - AIP včetně aktuálních informací k jednotlivým britským letištím 
CAA www.caa.co.uk/General-aviation - zde najdete řadu kvalitních informací k VFR létání ve Velké Británii
Meteo http://www.metoffice.gov.uk/aviation/ga 
AIP/VFR info ukga.com/home/view - letiště, metary a vše další co potřebujete k létání ve Velké Británii – zdarma 
www.bfgc.co.uk/VFR_Guide.pdf - VFR guide pro létání v UK
www.pilotundflugzeug.de/download/UK_VFR.pdf - informace k VFR pravidlům v UK
Jiné www.john-a-harper.com/flying/england.htm - soukromý web se zajímavými informacemi k VFR létání v UK
www.bmaa.org/ - stránky britské UL Asociace
www.aopa.co.uk – velmi užitečné stránky britské pobočky AOPA
www.aopa.norfolk.police.uk – odkaz na formulář GAR, který je potřeba vyplnit před příletem do UK 

Jak se létá v Británii:

Osobní zkušenosti pilota z létání ve Velké Británii si můžete přečíst ve speciálu Po Evropě s Flying Revue. Více zde. Čtěte také zde.

Další zajímavé weby a publikace: 

Aopa.co.ukVFR guide GBZkušenosti pilotů z létání v GB

Videa z létání nad Velkou Británií:

Velká Británie

Fotografie z létání nad Velkou Britanií

2.9.2014 Den 2: Fotogalerie Přistávající nákladní letadlo Beluga firmy Airbus

Druhý den jsem vyletěl do krásného počasí směrem na letiště Dinard, kde jsem chtěl dotankovat. Krásné počasí se postupně zhoršovalo až se před Dinardem dostalo na minima. Stihl jsem ještě přistát a pak jsem tam asi 2 hodiny čekal. Po té jsem odletěl směrem na britský ostrov Jersey a cestou jsem fotil ještě krásné malé ostrůvky nedaleko francouzského pobřeží. více

2.9.2014 Den 3: Fotogalerie Jersey, maják La Corbiére na západním pobřeží ostrova

Jersey bylo tak zajímavé, že jsem se odtamtud dostal až v poledne. Musel jsem na mezinárodní letiště v Exeteru a odsud jsem pak pokračoval na ostrůvk Scilly na západním cípu Británie. více

2.9.2014 Den 4: Fotogalerie Provoz na letišti St Mary ́s – letadla Skybus létají na letiště Land ́s End a

Čtvrtý den jsem letěl z ostrůvků Scilly kolem severního pobřeží Cornwallu, Bristolský záliv s ostrovem Lundi až do Swansea. Tady jsem se naobědval a pokračoval další asi tři hodiny přes Isle of Man směrem na sever až na maličké letiště Glenforsa ve Skotsku. více

2.9.2014 Den 5: Fotogalerie Klášter Iona na ostrůvku Iona u ostrova Mull. Iona je považována za jedno z nejstarších a  nejdůležitějších církevních středisek Západní Evropy, které se zasloužilo o šíření křesťanství ve   Skotsku.

Pátý den jsem strávil nad Vnějšími Hebridami a vyzkoušel přistání na jediném oficiálním plážovém letišti na světě. Pak jsem se přes ostrov Skye, městečko Plockton, dvě palírny whisky a romantický hrad Eilean Donan Castle vrátil zpět do Glenforsy. více

2.9.2014 Den 6: Fotogalerie Nakupujeme s Davidem benzín do letadla u místní pumpy.

Šestý den jsem vyrazil z Glenforsy a přes Fort William a Lochneské jezero jsem pokračoval až na Orknejské ostrovy, kde jsem přistál na překrásném malém soukromém letišti na ostrově Lamb Holm. Asi za hodinu jsem vyrazil na orkužní cestu kolem Orknejí, při které jsem vyfotil a nafilmoval i legendární zátoku Scapa Flow. více

2.9.2014 Den 7: Fotogalerie Maják na nejzápadnějším výběžku Orknejských ostrovů – North Ronaldsay

Sedmý den jsem si nechal na okružní cestu nad Shetlandské ostrovy a zpět na Orkneje. Jak Orkneje, tak Shetlandy mi učarovaly - na těchto fotkách uvidíte proč. více

.

         Máme pro vás »

FR 2/2020: Už máte?

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

PilotShop.cz:

Konference:

 

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 06.04.1909 se stalo...
06.04.1909
V Buoy ve Francii vzlétl první letoun zkonstruovaný kompletně Henri Farmanem. Stroj označovaný jako Farman III, nebo někdy též Farman HF1, se stal prvním letounem využívajícím pro příčné řízení křidélek umístěných na odtokové hraně na konci křídla.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345