Virtuální informační kiosek na ruzyňském letišti vás spojí s operátorem nebo vám zobrazí vše k vašemu letu

7.1.2019

Letiště Václava Havla Praha        Čekáte na letišti Václava Havla na svůj let a potřebujete například rychle nasměrovat k odletové bráně? Nebo jen zjistit, kde je nebližší obchod s denním tiskem? Nově vám pomůže virtuální informační kiosek.

Kiosků by mělo být rozmístěno na letišti několik, tím pádem vám odpadne nezřídka docela dlouhý přesun ke klasické informační přepážce. Virtuální informační služba má podobu kiosku s velkým LCD displejem a funguje na principu videohovoru s živou informační agentkou nebo agentem na vzdáleném pracovišti. 

Virtuální informační služba cestujícím poskytuje například aktuální informace o odletech a příletech, poskytovaných službách nebo dopravě z letiště. Poradí rovněž s orientací na letišti, nasměruje ke správné odbavovací přepážce nebo odletové čekárně.

Zoom gallery

Kromě kamery pro hlasové a virtuální spojení s operátorkou je kiosek virtuální informační služby vybaven také skenerem, na kterém cestující mohou načíst svůj cestovní doklad, například letenku, a rychle tak zjistit všechny potřebné informace o svém letu. Na kiosku je možné také vytisknout mapu městské hromadné dopravy se zvýrazněnými nejdůležitějšími body. 

Letiště si od této novinky slibuje navýšení kapacity v poskytování informačních služeb pro cestující a zároveň zvýšení jejích komfortu, neboť jeden agent informačních služeb bude moci odbavit více dotazů přicházejících z několika informačních míst, respektive kiosků. Podle letiště tak stejný počet pracovníků poskytne informace většímu počtu cestujících. 

„Letiště Praha zahájilo v letošním roce realizaci řady projektů technologického rozvoje, který směřuje do celkem pěti oblastí:  zákaznická zkušenost, mobilita budoucnosti, bezpečnost, virtuální nakupování a pohodlná cesta letištěm. Virtuální informační služba je jedním z konkrétních projektů, které realizujeme právě v oblasti pohodlné cesty letištěm. Kromě toho zvažujeme ve stejné oblasti například zavedení digitální navigace nebo technologie mapování průchodnosti letištěm,“ uvedl při spuštění kiosku do zkušebního provozu Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha. 

Zoom gallery

Zatím je kiosek na letišti pouze jeden, a to ve veřejné části odletové haly Terminálu 1 v prostorách, kde se do nynějška nacházela klasická informační přepážka (ta je během zkušebního provozu kiosku uzavřena). Po tříměsíčním zkušebním provozu bude na základě výsledků a ohlasů ze strany cestujících rozhodnuto o případném zavedení této nové technologie do běžného a trvalého provozu. V takovém případě letiště plánuje rozmístit kiosky s virtuální informační službou na nejfrekventovanější místa s nejvyšším průchodem cestujících tak, aby jim byly snadno a rychle k dispozici. 

Letiště Praha se při zavádění technologie inspirovalo především na letišti v Mnichově. V rámci regionu střední Evropy je však Praha prvním letištěm, kde se podobná technologie objevuje. Rovněž na jednom z největších evropských letišť ve Frankfurtu k zavedení virtuální informační služby do provozu teprve dojde. Dodavatelem technologie je pro Letiště Praha firma Infogate Information System. 

-fr-

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Virtuální informační kiosek na ruzyňském letišti vás spojí s operátorem nebo vám zobrazí vše k vašemu letu
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 28.03.1920 se stalo...
28.03.1920
Letiště Croydon se stává hlavním londýnským letištěm a nahrazuje tak letiště Hounslow Heath Aerodrome.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »