Změny v testech na získání průkazu pilota PPL(A/H) a LAPL(A/H)

18.2.2020

Změny v testech na získání průkazu pilota PPL(A/H) a LAPL(A/H)

ÚCL se rozhodla od začátku roku 2020 pro rozsáhlou změnu v teoretických testech na průkazy pilota PPL(A/H) a LAPL(A/H). Na svých stránkách o tom informuje ve zprávě ze dne 7.2.2020. Zde uvádí tři podmětné důvody pro změnu.

Výňatek z vydané zprávy ÚCL

1) poslední částečná aktualizace teoretických otázek byla přibližně před 10 lety, přičemž stávající předpisová základna již byla aktualizována nebo i změněna, včetně některých postupů. Stávající používané otázky byly porovnány s požadavkem AMC 1 FCL.210, FCL.215 Osnova teoretických znalostí pro průkaz PPL(A/H) a LAPL(A/H) a bylo konstatováno, že tyto požadavky nejsou plněny,

2) na základě připomínek examinátorů, že někteří studenti nemají teoretické znalosti při praktické zkoušce, i když absolvovali zkoušku teoretických znalostí PPL(A)/LAPL(A) na ÚCL, byl v druhé polovině roku 2019 zahájen průzkum v českém i anglickém jazyce formou dotazníku k uchazečům, kteří prováděli teoretické zkoušky a to zejména: V jaké výcvikové organizaci prováděli výcvik, kolik teoretických hodin absolvovali jako student na učebně, zda měli možnost konzultovat teoretickou výuku s vyučujícím, jaké učební materiály použili, nebo byly používány pro výuku. Tento dotazník byl dobrovolný a anonymní. Uváděné údaje byly velice rozdílné u jednotlivých výcvikových organizací a vedly k závěru, že stávající otázky nemusí dostatečně prověřovat znalosti uchazečů,

3) z veřejnosti byl podán podnět, aby otázky byly koncipovány tak, aby mohl být počet otázek určený pro každý předmět dělitelný 4 a mohlo tak být deklarováno přesné rozhraní nad a pod hranicí úspěšnosti tj. 75 %.

Plné znění naleznete na odkazu -
https://www.caa.cz/news/sdeleni-o-zkouskach-teoretickych-znalosti-na-ziskani-prukazu-pilota-ppla-h-a-lapla-h/

Dle webu Aeroweb.cz a jeho komunikace s ÚCL, byly jedním z důvodů i testy na tomto webu publikované. Tedy to, že se studenti mechanicky naučili otázky a jejich odpovědi bez řádného porozumění problematice.

Trochu překvapivé je neinformování letecké veřejnosti o plánovaných změnách. Kolik studentů bylo při testech tímto přístupu postiženo nám není známo. ÚCL na závěr zprávy žádá, aby výcvikové organizace zajistily důslednou přípravu na zkoušky. Nyní bude důležité zajistit, aby také osnovy, podle kterých se výcvik provádí, obsahovaly znalosti, které nová podoba testů prověřuje.

Tomáš Zach

Flying Revue > Zprávy > Letecké právo > Změny v testech na získání průkazu pilota PPL(A/H) a LAPL(A/H)
.

         Máme pro vás »

FR 6/2022: Už máte?

 

Nové číslo je již v prodeji! »

SPECIÁL C VFR průvodce 1

VFR letecký průvodce Evropou 1 »

SPECIÁL B Meteo!

Praktická letecká Meteorologie pro piloty »

Horké nebe nad hranicí!

Horké nebe nad hranicí »

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Učebnice přístrojového létání!

Učebnice přístrojového létání »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Kryty na mobil!

Kryty na mobil! »

Přednášky Flying Revue!

Přednášky Flying Revue »

Kalendárium:

Dne 04.12.1958 se stalo...
04.12.1958
První vzlet prototypu Baade B-152/I V1. Stroj poháněný motory Tumanskyj RD-9 absolvoval let o délce 35 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »