Červenec - srpen 2015

Červenec - srpen 2015

Může nastat mnoho situací v životě, kdy člověk nemá daleko k tomu, aby ho na chvilku přemohl pocit stresu a časové tísně. Jeden takový případ může nastat v okamžiku, kdy se Vám přes veškeré plánování sejde termín, kdy se musíte nutně přestěhovat z jednoho bytu do druhého, s termínem, kdy musíte stejně nutně (no, vlastně ještě nutněji) dotáhnout aktuální číslo časopisu a ve spolupráci s grafikem jej dostat včas do tiskárny. Jeden můj kamarád takové okamžiky popisuje slovy: „To je situace, to je situace!“

Naštěstí existují ještě jiné zážitky, které Vás nadchnou, nabijí energií pro horší časy a prostě přispějí k tomu, že si alespoň na chvilku zase myslíte, že věci kolem Vás dávají smysl. Pro mne se v období, jež uplynulo od vydání minulého čísla, takovým zážitkem stal Slet československých letadel, který se uskutečnil 20. června ve Vysokém Mýtě. Věcí, jež mne nadchly, bylo hodně. Třeba zjištění, že tak chvályhodný čin, jako je připomínání úspěchů a slavných kapitol československého letectví prostřednictvím tohoto sletu, je výsledkem práce party mladých lidí. Nadšené a velmi profesionální práce, nutno dodat. Že neméně nadšeně ke sletu přistoupili i všichni ti, kteří si onen víkend vybojovali v nepříznivém počasí cestu ze svých letišť až na LKVM a pak zase zpět. A to třeba až z daleké Žiliny. A také to, jak do toho všeho zapadl americký akrobat „Tumbling Bear“ Robin Harrison, mimo jiné i nadšený propagátor českých letadel za oceánem. S Robem by se dalo sedět a poslouchat jeho vyprávěné dlouhé hodiny. Ty jsme samozřejmě k dispozici neměli, ale i tak jsme stihli připravit krátký rozhovor, který naleznete v temto čísle.

Takže tímto bych chtěl poděkovat za nádherný den nejen pořadatelskému týmu, ale také všem těm, kteří o tomto víkendu do Vysokého Mýta dorazili. A zároveň bych chtěl popřát takové dobíjecí dny i všem svým kolegům z redakce, bez jejichž práce by časopis nebyl takový, jaký je.

 

A samozřejmě bych je moc rád popřál i Vám, našim čtenářům.

28.7.2015 38-39 EFA Prague 2015 p1390401_cr_web.jpg

Mezinárodní odborné letecké výstavy, za kterými stojí britská společnost World Aviation Events Ltd., mají již v Čechách svou tradici. První proběhla již v roce 2008. V letošním roce výstava proběhla v Praze v prostorách letiště Praha-Kbely. více

28.7.2015 34-37 Emirates a6-ees_4_cr_web.jpg

Dnes, kdy nebe nad světadíly křižují denně velkokapacitní Boeingy a Airbusy ve zbarvení aerolinek Emirates, je již poměrně těžké si představit jejich začátek. Přesto byl velmi skromný. Na konci první poloviny osmdesátých let minulého století začal v té době jeden z klíčových operátorů v oblasti Perského zálivu, společnost Gulf Air, omezovat své lety do Dubaje, dynamicky se rozvíjejícího města ležícího ve stejnojmenném emirátu. Reakcí na tuto situaci se stalo založení společnosti Emirates, ke kterému došlo v březnu 1985. Zakladatelem společnosti byla vláda emirátu Dubaj, která do společnosti vložila startovací kapitál v hodnotě 10 miliónů dolarů. Po úvodní investici však dubajská vláda přistupovala ke společnosti Emirates jako ke zcela nezávislé obchodní jednotce a aerolinky si musely své místo na slunci tvrdě vybojovat v nelehké konkurenci. Že to byl správný přístup, dokazuje i to, že od třetího roku své činnosti vykazují Emirates každoročně zisk. První dva dopravní stroje (Boeing 737 a Airbus 300 B4) zapůjčily formou wet leasingu pákistánské aerolinky Pakistan International Airlines. více

28.7.2015 26-29 EGNOS Flight Event, Toulouse img_7217_cr_web.jpg

Nejen u leteckých dopravců, ale také v některých leteckých školách, a nejen na velkých mezinárodních letištích, ale také na malých regionálních či místních letištích se dnes skloňuje GNSS ve všech pádech. Troufám si na tomto místě uvést, že jsme začali psát novou kapitolu v dějinách navigace, která nesmírně pomáhá malým i velkým pilotům. Sblížení malých a menších měst a jejich obyvatel v Evropě se díky novým možnostem GNSS přiblížení stává postupně realitou. Jak to všechno funguje či fungovat bude, to jsme měli možnost vyslechnout na konferenci European GNSS Agency (GSA), která se pod názvem EGNOS Flight Event konala 7. května 2015, kde jinde než v Toulouse. více

28.7.2015 22-25 ARJ21: Pozdě ale přece 1_arj_21_(4)_cr_web.jpg

Čína donedávna nedokázala vyvinout čistě domácí pasažérský letoun, avšak ambice jí rozhodně neschází. První vlaštovkou, i když stále znatelně čerpající z amerického designu, je nový typ COMAC ARJ21, který v loňském roce získal certifikaci místního leteckého úřadu dle mezinárodních standardů. A ačkoliv se čínská média předhánějí v superlativech, jak se zdá, projekt ARJ21 má za cíl zejména připravit formu COMAC na zvládnutí mnohem ambicióznějšího projektu C919. více

28.7.2015 18-21 Airwork (NZ) Bk 117-850D2 p1390413_cr_web.jpg

Firma Airwork (NZ), která patří mezi přední poskytovatele údržbových služeb pro provozovatele helikoptér na Novém Zélandě, se na základě četných požadavků uživatelů oblíbeného typu BK 117 rozhodla v roce 2008 pro jeho remotorizaci. „Stosedmnáctka“ celosvětově patří mezi nejoblíbenější civilní vrtulníky kvůli své prostornosti, dobrým letovým výkonům, nízkým provozním nákladům a spolehlivosti. Novozélandské firmě tento typ není nikterak neznámý, neboť byla pro jeho údržbu certifikována jak evropskou společností Eurocopter, tak i japonskou firmou Kawasaki a rovněž americkým výrobcem motorů, firmou Honeywell. více

28.7.2015 16-17 První v Evropě: Simulátor Piper Meridian trenazer-2690_cr_web.jpg

V Evropě dosud nebylo žádné výcvikové středisko, které by bylo schopno poskytnout výcvik na typovém simulátoru pro tento typ letounu. Takové simulátory sice existují ve Spojených státech, nemají však EASA certifikaci a výcvik na nich nelze uznat k získání evropské typové kvalifikace.  více

16.7.2015 70-73 Rozhovor: Rob Harrison dsc01098-fr_cr_web.jpg

Letošní Slet československých letadel na letišti ve Vysokém Mýtě navštívil i vzácný host ze Spojených států, akrobatický pilot Robin Harrison, dlouholetý propagátor českých sportovních strojů za oceánem, se svou paní Susie Newman-Harrison. Využili jsme této vzácné příležitosti a položili Robovi několik otázek. více

16.7.2015 60-65 1917: Z Berlína do Bagdádu berlin_bagdad_cr_web.jpg

Je válečná zima v roce 1917. Počasí mizerné, ale z oblohy nad Znojmem se ozývá charakteristický zvuk řadového Mercedesu. Mezi oblaky se na chvilku ukáže silueta dvouplošníku, aby vzápětí zase zmizela. Letadla už nejsou nic zcela neobvyklého, i když tady v zázemí jich tolik vidět není. Ale tenhle let má před sebou ještě dlouhou cestu. Jeho cílem je Bagdád. více

16.7.2015 52-58 Je to Suchoj, není to Suchoj j-15__cr_web.jpg

Čína je po Rusku největším uživatelem rodiny stíhacích a víceúčelových letounů Su-27/30, avšak kolem jejich nasazení stále panuje celá řada nejasností. Jisté je jen to, kolik letadel do země dodalo Rusko. Kolik jich postavila sama Čína a jaké další verze vznikly bez účasti Ruska, to už můžeme jen odhadovat. Pro Čínu mají Su-27/30 existenciální význam, neboť na ně spoléhá celá protivzdušná obrana země a do dokončení vývoje a příchodu řadových stealth stíhaček J-20 budou tvořit hlavní odstrašující sílu Číny.  více

16.7.2015 30-33 EBACE 2015 646_cr_web.jpg

Letošní ročník, jež byl již patnáctým v řadě, se konal ve dnech 19. -21. května. Organizátory i odbornou veřejností byl těsně po skončení označen za jeden z nejúspěšnějších v historii, což by mohlo být neklamným znamením dlouho očekáváného návratu k úrovni produkce odvětví z dob před celosvětovou ekonomickou krizí na konci první dekády jednadvacátého století. To vše navzdory dalšímu meziročnímu poklesu provozních ukazatelů v Evropě v prvním čtvrtletí roku 2015 o cca 5%, způsobeným především propadem provozu v západní Evropě (Francie, Německo) a přetrvávající krizí na Ukrajině.  více

Stránkování

<1 23 >
 
 
Flying Revue > e-shop > archiv > Archiv > Flying Revue 2015 > Červenec - srpen 2015
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 25.04.1955 se stalo...
25.04.1955
První vzlet prototypu málo známého švýcarského nadzvukového letounu FFA P-16 společnosti Flug- und Fahrzeugwerke AG.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »