Doletíš?! Přistání kluzáku do terénu

7.5.2019

Doletíš?! Přistání kluzáku do terénu (video)           Zkušení plachtaři to většinou dobře znají. Termika během letu slábne, občas zmizí docela. Pokud se pilotovi nedaří termický proud najít, je nejvyšší čas začít hledat vhodné místo k přistání mimo letiště. Situaci lze vyřešit celkem snadno, je třeba ale dbát na dodržení několika zásad. 


Doletíš?! Přistání kluzáku do terénu


English VFR Communication

Lety do zahraničí vám usnadní výuková aplikace letecké angličtiny VFR Communication.
Na trhu podobnou nenajdete. Nyní i pro zahraniční piloty English VFR Communication.

» Enter the english version

» 10 days free - write to us

» To buy the application



VFR Communication (CZ)

» Vstoupit do aplikace

» Ukázková kapitola

» 10 dní zdarma - pište

» Koupit aplikaci

» Vše o aplikaci

» Kupujete si přístup do aplikace, která je on-line.
» Nemusíte ji instalovat ani stahovat.
» Přístup můžete koupit i svým blízkým ve formě dárkového certifikátu.

Plachtařská sezóna již začala, a tak se určitě začnou objevovat také první přistání do terénu. Přistát v terénu není samozřejmě vůbec žádná ostuda. Problém může ale nastat, když takové přistání pilot nezvládne. Mezi hlavní důvody nezvládnutí přistání do terénu patří zejména pozdní rozhodnutí přistát a z něho vyplývající výběr špatné plochy i nevhodný rozpočet a prudké manévry v blízkosti země a porostů.

Dnešní video, které doporučujeme shlédnout všem plachtařům, kteří se letos vydají na přelety, velmi dobře a názorně shrnuje vše, co je potřeba k tomu, abychom na své přistání do terénu mohli později vzpomínat a vzpomínat v dobrém.

Každý pilot větroňů by si také měl stanovit svoje osobní limity, za které by neměl v žádném případě jít. Výkonný plachtař s vysokým náletem si může logicky dovolit víc než čerstvý pilot na svém prvním přeletu. Snaha za každou cenu „se zdvihnout“ má proto pro každého trochu odlišné limity.

Také okolní terén hraje roli v tom, jak nízko se o „chycení se do stoupáku“ můžeme pokoušet – v blízkosti letiště se o to můžeme pokoušet jistě déle než například nad lesem nad skálami.

Nenechte se určitě nikdy unést snahou se ve vzduchu udržet za každou cenu. Mohla by být zbytečně vysoká. Zároveň přejeme všem plachtařům skvělou sezónu a co největší radost z plachtění.  

Seriál Doletíš?!

Téma  Datum publikace
Plánování letu 2. dubna 2019
Příprava letu 9. dubna 2019
Let na neznámé vzdálené letiště 16. dubna 2019
Komunikace 23. dubna 2019
Emoce v parašutismu a létání 30. dubna 2019
Přistání kluzáku do terénu 7. května 2019
Nebezpečí na okruhu 14. května 2019
Všechna videa postupně najdete v sekci Pro piloty.
Seriál připravujeme ve spolupráci s Úřadem pro civilní letectví České republiky
 

Ve Flying Revue si důležitost i problematiku komunikace během VFR letů plně uvědomujeme. Abychom pomohli českým a slovenským pilotům efektivně komunikovat i při jejich letech do zahraničí, vydali jsme jednak učebnici Anglická VFR Komunikace, jednak jsme vytvořili on-line výukovou aplikaci anglické letecké komunikace VFR Communication a její verzi v angličtině English VFR Communication. Oba tyto produkty si můžete zakoupit na našich stránkách. Pokud byste si přáli získat zdarma zkušební přístup na 10 dní k aplikaci Anglická VFR Komunikace, napište o něj na adresu  a my vám je poskytneme. 

-fr-

doletis6.png

Flying Revue > Pro piloty > Bezpečné létání > Doletíš?! > Doletíš?! Přistání kluzáku do terénu
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 07.12.1926 se stalo...
07.12.1926
Stinson Detroiter určený pro kanadské aerolinky Canadian Air Express se stává prvním letadlem, které bylo přezkoušeno federálním úřadem, předchůdcem pozdější FAA.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »