S ultralightem do Rakouska podle nových předpisů na vlastní kůži

28.6.2017

 Calidus nabírá směr Dolní Rakousy. V pozadí Pavlovské vrchy nad Novomlýnskými nádržemi. Foto: Jindřich Ilem Calidus nabírá směr Dolní Rakousy. V pozadí Pavlovské vrchy nad Novomlýnskými nádržemi. Foto: Jindřich Ilem
Calidus nabírá směr Dolní Rakousy. V pozadí Pavlovské vrchy nad Novomlýnskými nádržemi. Foto: Jindřich Ilem
Letiště Břeclav, tady náš let začíná. Toto je Vírník Calidus GyroMotion. Foto: Jindřich IlemLetiště Břeclav, tady náš let začíná. Toto je Vírník Calidus GyroMotion. Foto: Jindřich Ilem
Letiště Břeclav, tady náš let začíná. Toto je Vírník Calidus GyroMotion. Foto: Jindřich Ilem
Druhý do páru před startem z Břeclavi: Dynamic WT-9 OK-LEX. Foto: Jindřich IlemDruhý do páru před startem z Břeclavi: Dynamic WT-9 OK-LEX. Foto: Jindřich Ilem
Druhý do páru před startem z Břeclavi: Dynamic WT-9 OK-LEX. Foto: Jindřich Ilem
Oba pilotní protagonisté akce Stockerau, Jiří Pruša a Pavel Březina. Foto: Jindřich IlemOba pilotní protagonisté akce Stockerau, Jiří Pruša a Pavel Březina. Foto: Jindřich Ilem
Oba pilotní protagonisté akce Stockerau, Jiří Pruša a Pavel Březina. Foto: Jindřich Ilem
Calidus čeká před startem z Břeclavi na pilota Pavla Březina a autora článku. Foto: Jindřich IlemCalidus čeká před startem z Břeclavi na pilota Pavla Březina a autora článku. Foto: Jindřich Ilem
Calidus čeká před startem z Břeclavi na pilota Pavla Březina a autora článku. Foto: Jindřich Ilem
Vírník po přeletu hranice mezi Českem a Rakouskem. Foto: Jindřich Ilem
Vírník po přeletu hranice mezi Českem a Rakouskem. Foto: Jindřich Ilem
Pod námi Rakousko. Foto: Jindřich Ilem
Pod námi Rakousko. Foto: Jindřich Ilem
Skupinový let: Dynamic (LSA) a Calidus Gyromotion (ULL) Foto: Jindřich Ilem
Skupinový let: Dynamic (LSA) a Calidus Gyromotion (ULL) Foto: Jindřich Ilem
Blížíme se k letišti ve Stockerau. Foto: Jindřich Ilem
Blížíme se k letišti ve Stockerau. Foto: Jindřich Ilem
Letiště v dolnorakouském městečku Stockerau má 796 m dlouhou, kvalitní asfaltovou dráhu (v pozadí), zde vidíme domácí letouny seřazené u hangáru.  Foto: Jindřich Ilem
Letiště v dolnorakouském městečku Stockerau má 796 m dlouhou, kvalitní asfaltovou dráhu (v pozadí), zde vidíme domácí letouny seřazené u hangáru. Foto: Jindřich Ilem
Instruktor místní letecké školy nevěří, že vírník pojede do města. Za chvíli pozná, že se mýlil.  Foto: Jindřich Ilem
Instruktor místní letecké školy nevěří, že vírník pojede do města. Za chvíli pozná, že se mýlil. Foto: Jindřich Ilem
Výklopná registrační značka i reflexní trojúhelník na motoru ukazují na přeměnu letadla na automobil. Foto: Jindřich Ilem
Výklopná registrační značka i reflexní trojúhelník na motoru ukazují na přeměnu letadla na automobil. Foto: Jindřich Ilem
Vírník Calidus se z letadla změnil na automobil a opouští letiště směr město.  Foto: Jindřich Ilem
Vírník Calidus se z letadla změnil na automobil a opouští letiště směr město. Foto: Jindřich Ilem
Vírník Calidus se z letadla změnil na automobil a opouští letiště směr město.  Foto: Jindřich Ilem
Vírník Calidus se z letadla změnil na automobil a opouští letiště směr město. Foto: Jindřich Ilem
Do vírníku s homologací pro silniční provoz můžete takto, jako nyní Pavel Březina v rakouském Stockerau, tankovat palivo u běžné čerpací stanice. Foto: Jiří Pruša
Do vírníku s homologací pro silniční provoz můžete takto, jako nyní Pavel Březina v rakouském Stockerau, tankovat palivo u běžné čerpací stanice. Foto: Jiří Pruša
Calidus na parkovišti u čerpací stanice ve Stockerau. Foto: Jiří Pruša
Calidus na parkovišti u čerpací stanice ve Stockerau. Foto: Jiří Pruša
Pavel Březina po natankování u čerpací stanice ve Stockerau. Foto: Jiří Pruša
Pavel Březina po natankování u čerpací stanice ve Stockerau. Foto: Jiří Pruša
Příjezd zpět na letiště. Foto Jiří Pruša
Příjezd zpět na letiště. Foto Jiří Pruša
Návrat z města - vše bez problémů včetně tankování u čerpací stanice ve městě. Potvrdilo se tedy vše - že lze ultralightem bez problémů letět do Rakouska bez složité byrokracie i to, že vírník GyroMotion může bez obav legálně jezdit po silnici nejen v Česku, ale i v Rakousku. Foto: Jindřich Ilem
Návrat z města - vše bez problémů včetně tankování u čerpací stanice ve městě. Potvrdilo se tedy vše - že lze ultralightem bez problémů letět do Rakouska bez složité byrokracie i to, že vírník GyroMotion může bez obav legálně jezdit po silnici nejen v Česku, ale i v Rakousku. Foto: Jindřich Ilem

Vyzkoušeli jsme za vás: Ultralightem do Rakouska za nových podmínek   Flying Revue spolu s pilotem ultralehkého vírníku Pavlem Březinou v květnu otestovala na vlastní kůži, jak to nyní je s možností pilotů ultralightů létat do Rakouska bez speciálního povolení.

Právě pro Pavla Březinu jako pro držitele pilotní licence pro ultralehká letadla a jeho vírník GyroMotion to byla z tohoto důvodu rakouská premiéra. Byli jsme tedy zvědaví, jestli deklarovaný svobodný vstup ultralehkých letadel tak funguje i v praxi. Nebudeme vás napínat, dopadlo to dobře a pokud jste si dosud přes poměrně složitou byrokratickou bariéru do Rakouska netroufali, pak nyní by to podle rozhodnutí rakouské vlády platné od 1. března 2017 i podle naší vlastní zkušenosti neměl být problém. 


Z Břeclavi do Stockerau aneb do Rakouska s ultralightem podle nových pravidel. Funguje to! Video: Flying Revue

Flying Revue 4/2017
”x”

Celý článek si můžete přečíst na stránkách 16-18 ve Flying Revue č. 4/2017. Na stáncích časopis koupíte od 29. června 2017.

Pokud se stanete členy Klubu Flying Revue, rádi vám časopis doručíme až domů, navíc za zvýhodněnou cenu. Členem Klubu se stává automaticky každý předplatitel, více zde.

Pilotům ultralehkých strojů se tak otevírají dveře k letům nejen do Rakouska, ale přes něj i dále na jih. 

V článku Od 1. března 2017 můžete létat s ultralehkými letadly do Rakouska snadněji se dozvíte, jaké požadavky musíte pro let do Rakouska splnit. 

Do Stockerau jsme vyrazili v Břeclavi, kde se potkal Březinův GyroMotion a Dynamic WT-9 Flying Revue. Ve Stockerau jsme byli za dvacet minut. Z letiště jsme se zajeli vírníkem po vlastní ose podívat i do města a vzbudili tam menší pozdvižení. GyroMotion je totiž homologován jako první létající zařízení na světě jak k létání, tak pro provoz na pozemních komunikacích. 

O silničních možnostech vírníku Calidus GyroMotion jsme psali v článku Přerovští vírníkáři mají jako první na světě letadlo, které smí jezdit po silnici.

Reportáž ze skupinového letu z Břeclavi do dolnorakouského městečka Stockerau si můžete přečíst na ve zbrusu novém čísle Flying Revue (4/2017), které dorazilo na stánky právě dnes, zde k článku přidáváme videoreportáž a fotky, které se do tištěné Flying Revue nevešly. 

logo_fr_transp.jpg

 

Flying Revue > Flying Revue > Časopis FR > Archiv > Flying Revue 2017 > Flying Revue 4/2017 > S ultralightem do Rakouska podle nových předpisů na vlastní kůži
.

Exkurze s FR:

FR 4/2019: V prodeji!



Exkurze CATC Praha:

CIDNA 2019: Už brzy!

Letecká angličtina            Aplikace pro piloty:


            » Vše o VFR Communication »

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Databáze letišť 2019:


» Klasická dtb  » Kompl. dtb  » EN edition

Učebnice pilota 2019:

Aplikace VFR Comm.:

           Kapitola zdarma - test it! »

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Kalendárium:

Dne 21.07.1947 se stalo...
21.07.1947
František Vnuk zalétal první prototyp letounu Aero Ae-45 označený Ae.45.1 (OK-BCA).
zavřít

Představujeme:


                 » Letiště Choceň (LKCHOC) 

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
123

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Práce v letectví:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345