Elite: IFR létání pro profesionály

21.12.2014

Kdo se zajímá o profesionální letecké simulátory, bude nejspíše švýcarskou společnost Elite znát. A s desktopovou verzí simulátoru Elite si na svůj osobní počítač můžete nainstalovat kompletní softwarové řešení, jež je srdcem všech certifikovaných platforem této značky. Jednoduše řečeno: za pár tisíc korun si můžete pořídit ten samý software, který je instalován do nejdražších simulátorů na světě.

Simulátor Elite je určen především skutečným pilotům letadel, jimž umožňuje především nácvik úkonů, nouzových postupů a radionavigačního létání v podmínkách IFR. Dodává se v následujících verzích lišících se počtem letounů, a tedy pořizovací cenou: Pilot Core v8, Pilot Singles v8, Pilot Twins v8, Pilot Jet v8 a Pilot Premium 8. Zatímco „core“ verze obsahuje pouze Cessnu 172 a Archer III, součástí nejvyšší a „nejdražší“ (7990 Kč s DPH) verze „premium“ jsou všechny v současné době dostupné letouny: Cessna 172R, Cessna 182 RG, Piper Archer III, Mooney M20J, Piper Arrow IV, Beech Bonanza A36, Socata TB10, Socata TB20, Piper Archer III, Beech Baron B58, Piper Seneca III, King Air B-200, MD-81. Letouny jsou k dispozici i v různorodém osazení avioniky, a tak je na vás, zda zvolíte Cessnu 182 vybavenou pouze GPS, nebo DME. Rovněž je na vás, zda preferujete klasický DG (Directional Gyro), anebo pokročilejší HSI. Změna DG/ADF na HSI/RMI je otázkou jednoho kliknutí. Letouny obsahují pouze 2D panely v rozlišení 1024×768. Avionické vybavení každého letounu lze na příslušném 2D IFR panelu ovládat myší, popř. je možné klíčové funkce (např. pro ovládání klapek a podvozku) naprogramovat na externí ovladače. Jedním z důležitých aspektů simulátoru Elite jsou návyky, které získáváte již při ověřování úkonů a práce s vybavením letounu v podobě 2D „klikacího“ panelu. Myš zde funguje jako prodloužená pravá ruka, což znamená, že pro otevření vztlakových klapek nestačí pouze kliknout na panelu na polohu 10 a stisknout tlačítko myši: ovladač klapek musíte opravdu myší uchopit, následně táhnout a držet ovladač myší tak dlouho, dokud se klapky nevysunou do požadované polohy (teprve potom pouštíte levé tlačítko myši). Pokud například chcete zapnout stroboskop, je třeba opět „flip /flop“ spínač uchopit a táhnout směrem nahoru (do polohy zapnutého stroboskopu). Totéž platí o ovládání radionavigačního i radiokomuni­kačního vybavení včetně GPS (k dispozici jsou ucelené emulace Garmin G430, Apollo, Trimble). Tento trend uživatele snadno donutí k tomu, že si bude jistý, k čemu ovladač v kokpitu slouží, ale dozví se i to, jak se v reálném letounu ovládá… Oproti běžným simulátorům (FS, X-Plane) je Elite v tomto směru vysoce pokročilou aplikací. I na malé Cessně 172 můžete interaktivně ovládat dokonce i ELT (Emergency Locator Transmitter).

Flying Revue > Časopis FR > Archiv > Flying Revue 2011 a starší > LISTOPAD-PROSINEC 2010 > Elite: IFR létání pro profesionály
.

Časopis FR 4/2019



CIDNA 2019: Už brzy!

Kalendárium:

Dne 21.08.1908 se stalo...
21.08.1908
Francouzský letecký průkopník Leon Levavasseur dosáhl prvního úspěchu, když jím navržený letoun Antoinette II provedl první let po uzavřené dráze uskutečněný jednoplošníkem ve Issy-les-Moulineaux. Let trval 1 min a 36 sekund.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
1234

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Exkurze s FR:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345