31.10.2017 Před padesáti lety poprvé vzlétlo "létající křídlo" YB-49 21. října 1947 nahodil hlavní zkušební pilot
Northrop Corporation Max R. Stanley motory bombardéru YB-49,
42-102367, a odstartoval z letiště Northrop Field v Hawthorne v
Kalifornii směr Muroc Air Force Base (nyní Edwards Air Force Base)
k prvním letovým testům tohoto neobvyklého stroje. více
19.10.2017 Fotoohlédnutí: Bell Boeing V-22 dopravil kongresmany nad poničené Portoriko Při živelných katastrofách se musí zodpovědní činitelé dostat
rychle, bezpečně a tak, aby mohli přehledně zmonitorovat situaci,
na místo určení. Při nedávném pustošivém zásahu Portorika hurikánem
Maria sem americké kongresmany dopravil letoun Bell Boeing
V-22. více
18.10.2017 Válka na dálku aneb zabíjení dronem z dvanácti tisíc kilometrů je snadné Zabíjení na dálku prostřednictvím bezpilotních letounů
ovládanými člověkem z bezpečné vzdálenosti od válčiště se stává
realitou. více
25.8.2017 Pilot RAF Jaroslav Kudláček zahynul v troskách Liberatoru už po válce. Nyní má v Chrudimi pamětní desku Pilot Jaroslav Kudláček byl jednou z posledních obětí
československého zahraničního odboje ve druhé světové válce.
Zahynul tragicky nikoli v boji, ale až 5. října 1945 při nehodě
letounu Consolidated Liberator GR VI, PP-N, KG867 nedaleko
letiště Blackbushe v Hampshire ve Velké Británii. Nyní mu díky
skupině nadšenců s názvem Tmavomodří odhalili pamětní desku v
Chrudimi, kde Kudláček vyrůstal. více
11.8.2017 Vzpomínky testovacího pilota: Poprvé rychlejší zvuku Cesty života leteckého
14. Od L-40 Meta Sokol zpět k MiGům.
Přesněji k prvnímu nadzvukovému letounu u nás, MiGu-19. Miroslav
Křemen na něj vzpomínal rád, i když ho málem připravil o život.
Vzpomínky pilota Miroslava Křemene dnes počtrnácté. více
3.8.2017 Někdy to bylo krušné, jindy veselé, ale vždycky to stálo za to, vzpomíná palubní mechanik Miroslav Král Osobnosti československého
letectví - Miroslav Král Láska ke zbraním
a mladická nerozvážnost ho na letňanském letišti za 2. světové
války málem přivedla do náruče gestapa, nesouhlas se zacházením s
piloty ze západní fronty a ostrý jazyk jen o pár let později jeho
krátkou kariéru palubního mechanika ukončily rukou komunistického
politruka. V kokpitu svého oblíbeného cvičného letounu Siebel Si
204 na svá letecká léta vzpomínal osmaosmdesátiletý Miroslav
Král. více
26.5.2017 Mezek pro Josefa Pavlíka Dar pilotní legendě Milé
setkání jsme absolvovali v sídle redakce, když jsme tu mohli
koncem května 2017 přivítat jednu z českých pilotních legend,
plk. v.v. Josefa Pavlíka, a u příležitosti jeho devadesátin mu
předat obraz, kde je vyobrazen v letounu, s nímž ho pojí
vzpomínky na začátek jeho pilotní kariéry stíhacího pilota -
v Avii S-199 zvané Mezek. více
21.4.2017 Akrobatická trojka Cesty života leteckého 6.
Vznik akrobatické trojky v Žatci a jak se jsem
se stal zalétávacím pilotem. Další kapitola vzpomínek pilota
Miroslava Křemene. více
11.4.2017 Čeští a američtí experti právě provádějí pozorovací let nad Ruskem Právě se děje Experti ze
Spojených států a České republiky v těchto dnech na základě Smlouvy
o otevřeném nebi monitorují ruské území z letounu Boeing OC-135B
Open Skies. Oznámil to vedoucí Ruského národního centra pro
snižování jaderného rizika Sergej Ryžkov. více
10.4.2017 Dvě hodiny v horku i mraze v kabině aneb držení hotovosti. A špionážní Canberry nad námi Cesty života leteckého 5.
Hotovost, to znamenalo sedět dvě hodiny
připoutaný v letadle, horko, mráz, déšť, všechno jedno. A potom
dřevěná bouda s krysami. O tom i třeba o tom, proč Thunderjety z
německých základen mohly přeletět nad žatceckým letištěm a nikdo je
nesestřelil nebo jak nad územím sovětského bloku vesele létaly
odlehčené Canberry, je další kapitola vzpomínek pilota
Miroslava Křemene. více