Norbert Alt – S větrem ve vlasech

21.12.2014

V otevřeném kokpitu dvouplošníku je za hvězdicovým motorem řádně větrno. Takže si raději oblečte leteckou kuklu a teplý kožíšek. Na každý pád tam ale prožijete to, co piloti v uzavřených kabinách nikdy nepoznají. Létání v jedné ze svých nejčistších podob.

Létání má mnoho podob a vůní. Může vás uspokojovat přesná akrobacie v nejnovějším akrobatickém brusu, let v kokpitu Airbusu, stoupavé proudy pod křídly větroně nebo zvláštnosti vrtulníkového létání. Nebo možná patříte k těm, pro které má správné letadlo podobu dřevěného dvouplošníku s na první pohled archaickým hvězdicovým motorem, vonícího dřevem, lakovaným plátnem a směsí benzínu, oleje a kdoví čím dalším.

S jedním z pilotů, kteří propadli takovému létání, jsem v létě seděl v klubovně strakonického letiště. Hvězdicový Siemens Halske dvouplošného Flaminga pomalu vychládal v blízkém hangáru a byl čas vyzpovídat jednoho z jeho pilotů, pana Norberta Alta.

Norberte, kde se u tebe vzala láska k historickým letadlům?

Má posedlost historickými letadly se datuje kamsi dávno do dětství. Navíc mne vždycky fascinovala letecká historie, životní i letecké osudy průkopníků aviatiky, stejně tak jako stavební postupy, materiály a techniky, kterými se dřív letadla stavěla.

Dnes jsi jedním z mála pilotů, kteří létají obě Flaminga. Jak jsi se k nim vlastně dostal?

Moje cesta k Flamingu byla celkem náhodná, i když částečně za to může můj zájem o rozporuplnou osobnost Ernsta Udeta. Když jsem se v roce 2002 seznámil s novým členem našeho klubu sportovního létání v Offenbachu, ukázalo se, že je jedním z členů týmu, který na Wasserkuppe již delší dobu staví repliku dvouplošníku U-12. Stavbu jsem sledoval díky článkům v časopisech, a tak jsem rád přijal pozvání. Po návštěvě na Wasserkuppe jsem se stal brzy členem skupiny. Vzhledem k mým zkušenostem ze zalétávání restaurovaných historických strojů nakonec velmi vítaným, i když jsem stejně jako všichni ostatní procházel obdobím, kdy všechny moje práce na replice byly pod dohledem. Byla to svým způsobem zkušební doba, kdy jsem musel osvědčit své dovednosti i skutečný zájem. A od roku 2002 jsem se pak stal i jedním z pilotů Flaminga z Wasserkuppe.

.

FR 4/2019: Už brzy!



Letecká angličtina:


            » Vše o VFR Communication »

CIDNA 2019: Už brzy!

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Exkurze s FR:

Databáze letišť 2019:


» Klasická dtb  » Kompl. dtb  » EN edition

Učebnice pilota 2019:

Aplikace VFR Comm.:


           Kapitola zdarma - test it! »

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Kalendárium:

Dne 25.06.1919 se stalo...
25.06.1919
V té době bezpochyby nejmodernější dopravní letoun, celokovový dolnoplošník Junkers F-13, se poprvé vznesl do vzduchu v německém Dessau.
zavřít

Představujeme:


                 » Letiště Jičín (LKJC) 

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
123

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Práce v letectví:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345