LEDEN-ÚNOR 2011

LEDEN-ÚNOR 2011

Četli jste stejnojmennou knihu Richarda Bacha nebo knihu Nic se nestane náhodou od stejného autora? Pak vám možná stejně jako mně a mnohým dalším učarovala letadla s výplety mezi křídly, s velkými hlučnými motory, stroje z dob, kdy bylo na všechno tak trochu více času. Některá z nich sice na čas zmizela z oblohy, ale zase se na ni díky obětavosti a píli podobně postižených jedinců po celém světě zase vrací. Jednomu z nich, věrné replice stroje Udet U-12, je věnována i naše rubrika Retro. Od první návštěvy členů klubu historických větroňů z Mnichova v devadesátých letech na LKST sledovalo celé naše letiště pokrok při stavbě letounu s napjatým očekáváním, tím spíše po příslibu, že jednoho dne U-12 ve Strakonicích přistane. Léta plynula a při každoročním prohlížení fotografií se z dřeva, trubek a drátů klubalo něco velmi podobného dvouplošníku. Ale ani po dohotovení letadla jsme se slibované návštěvy dlouho nedočkali a U-12 s přibývajícími roky získávalo s dávkou nadsázky téměř pověst lochneské příšery, kterou snad kdosi vyfotografoval, ale ve skutečnosti nikdo neviděl. Ale letos jsme se dočkali. Za ta léta padla mnohá přátelství, jiná zase vznikla, ale to obrovské nadšení vrátit kus letecké historie do vzduchu vytrvalo. A tak bych vám, vážení čtenáři, chtěl do nového roku popřát, aby vaše nadšení a chuť do života (i toho neleteckého) vytrvaly i v dalším roce. Abychom se v dobré náladě znovu sešli na letištích a leteckých dnech, nebo třeba někde ve vzduchu nad krásnou českou krajinou.

Vše nejlepší do nového roku vám za celý redakční tým přeje

podpis.jpg

21.12.2014 Robinson R44 Raven

Úspěch Franka Robinsona na poli lehkých vrtulníků je skutečně fenomenální. Robinson R44 je se svými čtyřmi sedadly, skvělým technickým zpracováním, cestovní rychlostí 113 kts a bezkonkurenční cenou stále obrovským obchodním úspěchem. více

21.12.2014 Cessna 208B Grand Caravan

Sedím na místě pilota letounu Cessna 208B Grand Caravan před prvním vzletem a připadám si neskutečně „cool“… více

21.12.2014 Airbus A300–600ST návštěvou na Ruzyni

Na začátku návštěvy tohoto výjimečného stroje na pražském letišti byla jen malá nepozornost, nebo špatný odhad kapitána Boeingu 737–8BK turecké společnosti SunExpress při pojíždění na vzletovou dráhu ruzyňského letiště. Následovala rána a pravý winglet Boeingu se zabořil do levé vodorovné ocasní plochy Airbusu A321 společnosti Lufthansa. více

21.12.2014 Příjemné zpoždění

Každý z nás se snaží dostat domů z práce co nejdříve. Výjimkou to není ani u dopravních pilotů. Za letu toho příliš urychlit nedokážeme, a tak jediný prostor, kde se dá nahnat trochu času, je během průletu v destinaci. více

21.12.2014 Jak na výcvik MEP 2.

Je náročné ovládnout dvoumotorák pro pilota se zkušenostmi pouze z jednomotorového letadla? P2006T od Tecnamu zkrotíte vcelku snadno. V minulém čísle jsme rozebrali základní teoretické znalosti a nyní nás čeká vlastní létání. Tak hurá do kabiny! více

21.12.2014 Let QF 32: Anatomie katastrofy (která se nestala)

Let Qantas QF 32 se nestal katastrofou, přestože se jí stát snadno mohl. Berte tedy následující řádky především jako poctu jeho posádce a rovněž Airbusu A380. více

21.12.2014 Jump Jet odchází

Hawkery Harrier odcházejí ve Velké Británii do výslužby. Správný okamžik, abychom ještě jednou a naposledy navštívili jejich piloty na palubě letadlové lodi Ark Royal. více

21.12.2014 RETRO: Udet U-12 Flamingo

Vůně dřeva, benzínu a oleje, mohutný hvězdicový motor s krásnou dřevěnou vrtulí, vyplétaná kola, otevřená kabina a spartánské přístrojové vybavení. Dvouplošník U-12, navždy spojený se jménem německého pilota Ernsta Udeta. více

21.12.2014 Norbert Alt – S větrem ve vlasech

V otevřeném kokpitu dvouplošníku je za hvězdicovým motorem řádně větrno. Takže si raději oblečte leteckou kuklu a teplý kožíšek. Na každý pád tam ale prožijete to, co piloti v uzavřených kabinách nikdy nepoznají. Létání v jedné ze svých nejčistších podob. více

21.12.2014 PC Flying

Ačkoliv je Microsoft Flight Simulator 2004 a FSX považován za vhodný desktopový simulátor a mnohé z nás udržuje v kondici i pro reálné létání, s rotory si příliš nerozumí, nebo lépe řečeno: adekvátní model, jenž by zřetelně poukázal na odlišnosti pilotáže vrtulníku, nebyl doposud vydán. více

21.12.2014 Reno 2010

Pro všechny piloty hledající rychlost je Reno tím správným místem. Ať sedí v kabinách malých strojů kategorie F1 nebo speciálů tříd Unlimited a Jet, které se po okruhu řítí rychlostí téměř 800 km/h ve výšce chvílemi pouhých 30 metrů, dosažení maximální rychlosti je pro ně jediným cílem. více

21.12.2014 TCAS: Zbraň proti vzdušným kolizím letadel

Neustále se zvyšující hustota leteckého provozu přináší zákonitě i větší pravděpodobnost srážek letadel ve vzduchu. Zabránit jim pomáhají systémy známé nejčastěji pod anglickým názvem TCAS – Traffic and Collision Avoidance System. více

21.12.2014 Chatham Islands: Cesta zpátky časem

Chathamovy ostrovy jsou jen malou tečkou na mapě uprostřed nekonečného Pacifiku. 800 kilometrů východně od Nového Zélandu se čas jakoby zastavil, a tak ani nepřekvapí, že letadla místních aerolinek už dávno oslavila padesáté narozeniny. více

21.12.2014 Za kniplem

Dlouhodobé zkušenosti, radosti a starosti majitelů a provozovatelů létajících aparátů. více

21.12.2014 Spotteři: Vyhlášení soutěže o fotografii roku 2010

První fotografie nového ročníku soutěže, které se objevily na naší adrese během uplynulých dvou měsíců. více

21.12.2014 A co bude příště…

Flying Revue > Časopis FR > Archiv > LEDEN-ÚNOR 2011
.

Už máte FR 6/2018?

Kalendář 2019 - už máte?

Přednáška:

Balíčky Vánoce 2018:

Kalendárium:

Dne 17.11.1956 se stalo...
17.11.1956
První let prototypu stíhacího letounu Mirage III společnosti Dassault Aviation.
zavřít

Sledujte akci "100 letišť":

Živě z dráhy 06/24:

e-Shop FR:

Letecká videa FR:

Inzerce: 

..
12345

Legendy čs. letectví:

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
12345

Práce v letectví:

Přednášky, kurzy FR:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345