Norbert Alt – S větrem ve vlasech

21.12.2014

V otevřeném kokpitu dvouplošníku je za hvězdicovým motorem řádně větrno. Takže si raději oblečte leteckou kuklu a teplý kožíšek. Na každý pád tam ale prožijete to, co piloti v uzavřených kabinách nikdy nepoznají. Létání v jedné ze svých nejčistších podob.

Létání má mnoho podob a vůní. Může vás uspokojovat přesná akrobacie v nejnovějším akrobatickém brusu, let v kokpitu Airbusu, stoupavé proudy pod křídly větroně nebo zvláštnosti vrtulníkového létání. Nebo možná patříte k těm, pro které má správné letadlo podobu dřevěného dvouplošníku s na první pohled archaickým hvězdicovým motorem, vonícího dřevem, lakovaným plátnem a směsí benzínu, oleje a kdoví čím dalším.

S jedním z pilotů, kteří propadli takovému létání, jsem v létě seděl v klubovně strakonického letiště. Hvězdicový Siemens Halske dvouplošného Flaminga pomalu vychládal v blízkém hangáru a byl čas vyzpovídat jednoho z jeho pilotů, pana Norberta Alta.

Norberte, kde se u tebe vzala láska k historickým letadlům?

Má posedlost historickými letadly se datuje kamsi dávno do dětství. Navíc mne vždycky fascinovala letecká historie, životní i letecké osudy průkopníků aviatiky, stejně tak jako stavební postupy, materiály a techniky, kterými se dřív letadla stavěla.

Dnes jsi jedním z mála pilotů, kteří létají obě Flaminga. Jak jsi se k nim vlastně dostal?

Moje cesta k Flamingu byla celkem náhodná, i když částečně za to může můj zájem o rozporuplnou osobnost Ernsta Udeta. Když jsem se v roce 2002 seznámil s novým členem našeho klubu sportovního létání v Offenbachu, ukázalo se, že je jedním z členů týmu, který na Wasserkuppe již delší dobu staví repliku dvouplošníku U-12. Stavbu jsem sledoval díky článkům v časopisech, a tak jsem rád přijal pozvání. Po návštěvě na Wasserkuppe jsem se stal brzy členem skupiny. Vzhledem k mým zkušenostem ze zalétávání restaurovaných historických strojů nakonec velmi vítaným, i když jsem stejně jako všichni ostatní procházel obdobím, kdy všechny moje práce na replice byly pod dohledem. Byla to svým způsobem zkušební doba, kdy jsem musel osvědčit své dovednosti i skutečný zájem. A od roku 2002 jsem se pak stal i jedním z pilotů Flaminga z Wasserkuppe.

Flying Revue > Časopis FR > Archiv > Flying Revue 2011 a starší > LEDEN-ÚNOR 2011 > Norbert Alt – S větrem ve vlasech
.

Kurz VFR zahraniční lety


Všechny kurzy a exkurze FR zde. 

Novinka: L-410

Novinka: Hloubkaři


Pod palbou hloubkařů - novinka v e-shopu.

Soutěž:



Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

Staňte se pilotem:

Kalendárium:

Dne 23.10.1934 se stalo...
23.10.1934
Italský pilot Francesco Agello vytvořil rychlostí 709 km/h nový světový rychlostní rekord s plovákovým závodním letounem Macchi MC.72.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Trcaker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345