Petr Dolejš

Petr Dolejš je nadšeným leteckým filmařem a fotografem. Létá na Tecnamu P2002 Sierra, jeho domovským letištěm je letiště České Budějovice (LKCS), doma se cítí také v Kramolíně (LKKRAM). V civilu je majitelem úspěšné firmy v oblasti vodohospodářství. S Flying Revue spolupracuje od března 2019. 

Petr Dolejš u svého Tecnamu P2002 Sierra. Foto: Archiv P. DolejšeZoom gallery
Petr Dolejš u svého Tecnamu P2002 Sierra. Foto: Archiv P. Dolejše

Dlouhé roky jsem se jako dítě narozené a bydlící v Táboře koukal ze zahrádky na břicha startujících letadel hned po vzletu z dráhy 30 LKTA. Nemohl jsem odolat, jakmile jsem uslyšet zvuk startujícího stroje, všeho jsem nechal a zadíval se směrem k letišti. Sám jsem na létání kvůli krátkozrakosti nemyslel - měl jsem za to, že brýle jsou překážkou. Tak jsem si nasadil sluchátka a mládí trávil u telegrafního klíče na krátkých vlnách. 

Až o mnoho let později jsem pochopil, že je to přece jen trochu jinak, a protože nikdy není pozdě, čerstvě po šedesátce jsem si udělal v roce 2015 pilotní průkaz UL. Momentálně (2019) létám na Tecnamu P2002 Sierra a brzy snad dojde také na Savage Cub-S. Zatím piluji „domluvu“ se Sierrou, abych jí to moc nekazil. Savage mě teprve čeká, moc se na něj těším. 

Petr Dolejš

Letadlo: Tecnam P2002 Sierra
Licence: UL
Domovské letiště: LKCS, LKKRAM
Nálet: 680 hodin (březen 2019)
Počet prvopřistání: 121 (ČR, SR)
Neletecký život: Majitel firmy W&ET Team. Je uveden v americkém Who is Who in Science and Engineering. 15 let přednášel na FCh VUT Brno. Soudní znalec v oboru vodní hospodářství. Radioamatér se značkou OK1HBT.

Mám nálet 680 hodin po získání pilotního průkazu v polovině roku 2015 (jako PIC), přistál jsem zatím na  121 letištích v Česku a na Slovensku. Kromě Slovenska jsem zatím mimo Česko neletěl, ale krásami střední Evropy se určitě už brzy začnu prokousávat všemi směry. 

Proč létám? Všichni, kdo létají, vědí, co nás na tom baví. A ti, kdo (ještě) nelétají, to asi někdy těžko chápou. Je to prostě nádhera sama o sobě. A k tomu přináleží ještě dobrá parta na domovském letišti, setkávání s prima lidmi na jiných letištích, posezení, povídání, tu a tam i krásný slet s ostatními nadšenci.

Třeba v Očové - to je zatím moje nejvzdálenější dosažené letiště. Po příletu se zhoršilo počasí a tak jsme museli ještě kamarádem vyčkávat na zlepšení. A ačkoli jsem tam byl poprvé v životě, připadal jsem si tam jako doma. Úžasně přátelská atmosféra a příjemné povídání, že bychom skoro zmeškali návrat.

Létání může být užitečné nejenom pro pilotovu duši a ducha, ale také pro jeho práci. Na pracovní cesty autem po zemi je to po zkušenostech ohromně dlouhé, nudné, vyčerpávající. Když je tedy možné někam zaletět, letím. Jsem všude dřív a ještě si můžu vychutnávat krásu země z nebe. 

Létání občas přinese silné okamžiky. Jedním z nich pro mě bylo přistání na letišti Zvole-Western (LKMLYN) na dráhu 35. Je to přistání na „sjezdovku“. Měl tehdy ještě relativně malý nálet, tak jsem si dal záležet a vyšlo to výborně, i když to bylo v horkém, turbulentním dni. Ale finále tam je zážitek sám o sobě. Pak jsem se dozvěděl, že sem létá málokdo, protože mají z přistání tady obavy. Tak jsem se až dodatečně trochu lekl. Ale dostal jsem za to přistání od svého kamaráda instruktora jedničku do žákovské...

-fr-

logo_fr_transp.jpg

img_6450_2.jpg

Loading...

Čtenáři - autoři

  • Petr Dolejš
Loading...

Čtenáři - autoři

  • Petr Dolejš
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 29.03.1960 se stalo...
29.03.1960
První let sovětského dopravního stroje Tu-124.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »