VFR létání pro piloty "naživo" aneb videa, fotky a zkušenosti z expedic Flying Revue

23.11.2016

Čeští piloti se stále více zajímají o létání do zahraničí a tak rádi získávají poznatky z dálkového létání druhých. Stalo se proto už dobrou tradicí, že se s piloty dělíme o své zkušenosti z expedic a dálkových letů. Jezdíme za nimi tam, kde se cítí nejlépe - na jejich letiště.

Expedice USA 2016. Letiště First Flight s památníkem na první let bratří Wrigthů – Kitty Hawk, Severní Karolína. Foto: Jiří PrušaZoom gallery
Expedice USA 2016. Letiště First Flight s památníkem na první let bratří Wrigthů – Kitty Hawk, Severní Karolína. Foto: Jiří Pruša

Ti z Aeroklubu Plzeň-Letkov si nás minulou sobotu pozvali, abychom se s nimi podělili o zážitky z letošních expedic. "Bylo to moc příjemné. Je radost sdílet se s kolegy piloty na téma, které nás tak baví, a to je létání," hodnotil setkání Jiří Pruša, jehož na Plzeňsko doprovodil i kolega z Flying Revue Miloš Dermišek. Největší úspěch u letkovských pilotů zaznamenalo video Extrémní letiště. "Tohle video zachycuje moje přistání na celkem šesti letištích ze seznamu Top 10 nejsložitějších letišť světa," vysvětluje Pruša. Na videu můžete shlédnout přistání například na letišti Barra, Madeira, Gibraltar či altiportu Courchevel. 


Video z TOP 10 letišť uvidíte na přednášce. Toto video Alpy je z expedičního cyklu Evropské limity z roku 2015, kdy jsme expedice pořádali ve spolupráci s portálem iDNES.cz.

Kromě videa Extrémní letiště jsme pilotům ukázali fotky a videa ze všech čtyř letošních expedic - do Karibiku, kolem Irska, kolem USA a nad západní Saharu. Všechny expedice včetně deníkových záznamů najdete v našich webových speciálech. Posluchači v Letkově se zajímali o problémy spojené s létáním nad mořem a nehostinným terénem, o komunikační a navigační možnosti při zahraničních a dálkových letech malým letadlem i o možná řešení spojená s kritickými situacemi, do kterých se může pilot dostat.  

Jiří Pruša přednáší o VFR dálkovém létání. Ilustrační foto: Jan Dvořák
Jiří Pruša přednáší o VFR dálkovém létání. Ilustrační foto: Jan Dvořák

Součástí prezentace je od nynějška i možnost koupit si novou publikaci Anglická VFR komunikace – psáno v pilotní kabině. Kniha je praktickým pomocníkem pilota při komunikaci s řídícími v angličitně. V Letkově byl o ni velký zájem, koupila si ji hned polovina posluchačů. Potěšil nás i zájem o náš časopis Flying Revue, celkem bylo mezi přítomnými 18 předplatitelů.

"To vše ukazuje na rostoucí zájem českých pilotů o létání do zahraničí. Proto právě připravujeme speciál zaměřený na létání po Evropě, čtenáři se na něj mohou těšit začátkem roku 2017 - vyjde s druhým číslem FR roku 2017," doplňuje Miloš Dermišek. Na webu Flying Revue najdete i nabídku dalších našich publikací - kromě Anglické VFR komunikace třeba knihu Svět letecké dopravy II., Kalendář Aircraft 2017 či starší čísla Flying Revue. Celou nabídku naleznete zde

Těšíme se na další setkání s piloty kdekoli v Česku. Rádi přijedeme i za vámi - napište na mail . Nabízíme i kurz VFR dálkového létání, objednat si ho můžete zde. Další přednáška se koná v Klatovech 3. 12. 2016 dopoledne, další přednášky budou na začátku roku v Přerově, v Letňanech a v Táboře. Pokud to na uvedená místa máte blízko a chtěli byste se přednášky zúčastnit, napište prosím na výše uvedený e-mail, nebo zavolejte na číslo +420 727 900 259. 

-fr-

logo_fr_transp.jpg


Flying Revue > Flying Revue > FR informuje > VFR létání pro piloty "naživo" aneb videa, fotky a zkušenosti z expedic Flying Revue
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 28.03.1920 se stalo...
28.03.1920
Letiště Croydon se stává hlavním londýnským letištěm a nahrazuje tak letiště Hounslow Heath Aerodrome.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »