Jak se opravují a jak by se měly udržovat historické letadlové motory? Přijďte si poslechnout přední odborníky v oboru

6.11.2018

Pohled do expozic Jizerskohorského technického muzea v Hejnici. Pohled do expozic Jizerskohorského technického muzea v Hejnici.
Pohled do expozic Jizerskohorského technického muzea v Hejnici.
V tomto krásním sále muzea se přednáška koná. Nezapomeňte, sobota 1. prosince 2018. V tomto krásním sále muzea se přednáška koná. Nezapomeňte, sobota 1. prosince 2018.
V tomto krásním sále muzea se přednáška koná. Nezapomeňte, sobota 1. prosince 2018.
Pohled do expozic Jizerskohorského technického muzea v Hejnici. Pohled do expozic Jizerskohorského technického muzea v Hejnici.
Pohled do expozic Jizerskohorského technického muzea v Hejnici.
Pohled do expozic Jizerskohorského technického muzea v Hejnici. Pohled do expozic Jizerskohorského technického muzea v Hejnici.
Pohled do expozic Jizerskohorského technického muzea v Hejnici.
Pohled do expozic Jizerskohorského technického muzea v Hejnici. Pohled do expozic Jizerskohorského technického muzea v Hejnici.
Pohled do expozic Jizerskohorského technického muzea v Hejnici.
Pavel a Ilja Šerclovi.
Pavel a Ilja Šerclovi.
Pohled do expozic Jizerskohorského technického muzea v Hejnici.
Pohled do expozic Jizerskohorského technického muzea v Hejnici.
Hirth 508.
Hirth 508.
Budova továrna a muzea.
Budova továrna a muzea.
Soubor:
42_45_revize_a_oprava_motoru_walter_1_cast.pdf
Formát:
pdf
Velikost:
370kB

Letadlové motory - přednáška v muzeu   Ve spolupráci s Jizerskohorským technickým muzeem pořádáme pro veřejnost praktickou přednášku o opravách a údržbě starších letadlových motorů. Touto přednáškou završujeme náš seriál o restaurování motoru Minor 4-III, který jste mohli sledovat na stránkách tištěné Flying Revue. Na přednášku vás srdečně zveme! 

Přednáška - Opravy a údržba historických letadlových motorů

Kdy: 1. 12. 2018 v 10.30 h.
Kde: Jizerskohorské technické muzeum
Kudy: Mapa
Přednáší: Ilja Šercl a Štěpán Berný
Vstupné: 100,- Kč nebo předplatné časopisu Flying Revue
Registrace: zde
Dotazy: tel. 602 944 172 nebo e-mail info@flying-revue.cz

V sobotu 1. prosince 2018 dopoledne máte jedinečnou příležitost slyšet a vidět "v akci" Ilju Šercla, muže, kteří patří mezi světovou extratřídu v restaurování motorů. Doplní ho další přední odborník pro oblast historických motorů Štěpán Berný. 

» Přijďte v sobotu 1. prosince 2018 v 10. 30 hod. na přednášku Opravy a údržba historických letadlových motorů do Jizerskohorského technického muzea. Doporučujeme si na přednášku zarezervovat místo (rezervační formulář zde)Případné dotazy rádi zodpovíme na telefonu redakce: 602 944 172 nebo na . 

Teoretická část přednášky, která se bude konat v přednáškovém sále muzea, bude doplněna praktickou ukázkou u motoru Minor 4-III přímo v dílnách muzea. Mezi exponáty nechybí ani skvost v podobě funkčního řezu slavným německým stíhačkovým motorem Daimler Benz DB 601.

» Součástí přednášky, která bude trvat zhruba 2 až 3 hodiny, bude i prohlídka zde detašované expozice letadlových motorů VHÚ Praha - Kbely.

» Přečtěte si ve Flying Revue: Ze starého nový. Revize a oprava motoru WALTER MINOR 4-III, díl první.

Jizerskohorské technické muzeum sídlí na břehu říčky Smědá v severočeské obci Hejnice, resp. v její části Bílý Potok, v bývalé textilce z druhé poloviny 19. století. Kromě muzea zde rovněž působí právě motorářská strojírna Šercl. Textilní výroba zde po roce 1989 vyhasla a od roku 2002 továrna patří rodinné firmě Šercl a textilní stroje nahradily obráběcí stroje motorářské strojírny.

O restaurování motoru Minor 4-III jste mohli číst v seriálu v časopise Flying Revue. Po kliknutí si můžete první díl seriálu přečíst i zde.
O restaurování motoru Minor 4-III jste mohli číst v seriálu v časopise Flying Revue. Po kliknutí si můžete první díl seriálu přečíst i zde.

Ilja Šercl se synem Pavlem na Bílém Potoce začali provádět opravy a rekonstrukce historických automobilových, tankových a také leteckých motorů. Díky svým znalostem, šikovným rukám i bystrým hlavám se v následujících létech stali pojmem nejen u nás, ale i v kruzích sběratelů historické techniky daleko za hranicemi. Dnes se soustřeďují hlavně na unikátní motory, k nimž například chybí dokumentace nebo jsou zdánlivě nenapravitelně poškozeny a často pro ně nejsou dostupné ani náhradní díly. 

-fr-

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Flying Revue > FR informuje > Jak se opravují a jak by se měly udržovat historické letadlové motory? Přijďte si poslechnout přední odborníky v oboru
.

         Máme pro vás »

Předplatné jako dárek:

Skvělý vánoční dárek pro vaše blízké:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

Předplatné:

..
12345

PilotShop.cz:

..
12

Kurz VFR to IMC:


Kurz, který vám může zachránit život »

Let v simulátoru L-410:


Z centra Prahy na Heathrow i do Lukly

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Vánoční balíčky 2019:


Ušetříte až 150,- Kč »
VFR angl.komunik.+Svět let.dopravy II »
Učebnice pilota+VFR angl.komunik. »

Knihy:

..
12345

FR 6/2019 je v prodeji:

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kurz VFR zahr. lety:


Pro velký úspěch opakujeme 
Vhodné i jako dárek

Kalendárium:

Dne 09.12.1951 se stalo...
09.12.1951
Vzlétl prototyp stroje Fiat G.80, prvního italského letounu poháněného proudovým motorem. Konstruktérem byl Giuseppe Gabrielli.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345