Robinson R44 Raven

21.12.2014

Úspěch Franka Robinsona na poli lehkých vrtulníků je skutečně fenomenální. Robinson R44 je se svými čtyřmi sedadly, skvělým technickým zpracováním, cestovní rychlostí 113 kts a bezkonkurenční cenou stále obrovským obchodním úspěchem.

Vrtulník Robinson R44 Raven je produktem americké společnosti Robinson Helicopter Company, sídlící v Torrance v Kalifornii. R44 Raven je následným typem firmy RHC po celosvětově úspěšném dvousedadlovém typu R22, navrženém Frankem Robinsonem v roce 1973 a vyráběném od roku 1979. Vrtulníky řady R44 představují obrovský úspěch daný především chytrým konstrukčním řešením uzlových systémů a rovněž kvalitním výrobním provedením.

Vývoj a výroba

Pod původním označením Astro získal R44 letové osvědčení v roce 1992. Do Evropy se nový vrtulník se všemi předpoklady stát se na trhu horkým zbožím začal dodávat v roce 1993. Tentýž rok byl do ČR dovezen první Robinson R44 Astro, který byl zároveň třetím vrtulníkem tohoto typu v Evropě a měl výrobní číslo 0021. Původní R44 Astro se lišil od R44 Raven především tím, že nebyl vybaven hydraulickými posilovači řízení. S posilovači řízení se pak stalo ovládání vrtulníku daleko příjemnějším, bez nežádoucích sil v řízení.

Vrtulník je velice žádaný především pro svou relativně nízkou nákupní cenu a nízké provozní náklady. Ty vyniknou zvláště při srovnání s turbínovými vrtulníky stejné kategorie, se kterými však může z hlediska vysoké užitkovosti i většiny výkonů směle soupeřit. Nízké provozní náklady umožňuje především bezúdržbový systém všech pohyblivých spojů jak v systému náhonu, tak i řízení, kde je mazání zajištěno buďto samomaznými teflonovými pouzdry, nebo mazacím médiem uzavřeným v ložisku. Pravidelné prohlídky se požadují po 100 hodinách, generální oprava po nalétání 2200 hodin, nebo po deseti letech provozu.

Konstrukce vrtulníku

R44 Raven je čtyřmístný vrtulník klasické konstrukce, to znamená jednorotorový s vyrovnávací ocasní vrtulkou. Konstrukce se skládá z kostry, svařované z ocelových trubek, a potahového plechu z hliníkových slitin s laminátovými doplňky. Listy nosného rotoru i ocasní vrtulka jsou rovněž kovové. Díky dvoulistému rotoru je nenáročný na prostor při hangárování.

.

CIDNA 2019: 2. etapa


» Start 19. 9. z LKKT (» první etapa)

Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

 

Soutěž:

Novinka:

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345