Středomořím po vlastní ose

21.12.2014

Blíží se čas letní dovolené a jelikož jsem majitelem vymazleného Dynamica WT9, nepoletím přeci k moři s nějakou nízkorozpočtovou leteckou společností, nebo dokonce s cestovní kanceláří. Doma byl můj přístup uvítán, takže nezbývá nic jiného než vymyslet destinaci a letět.

Rozhodně to nemůže být nějaký Lošinj nebo tomu podobný skok, to jsou přeci destinace na víkendy, ne na jedno- až dvoutýdenní dovolenou. Také chci sám sobě dokázat, že létání na delší vzdálenosti v dnešní době není dobrodružná výprava vyžadující několikaměsíční přípravu. Je to přeci stejně jednoduché, jako se někam vypravit autem, jen s tím rozdílem, že si mohu dovolit delší vzdálenosti. Můj Dynamic už není ultralight, takže mně odpadá starost se zjišťováním, v kterých zemích a za jakých podmínek český ultralight vpustí a nechají létat a přistávat. Ne že by to s ultralightem bylo neřešitelné, ale nějaký ten čas by to papírování zabralo. Každopádně ve víru starostí v práci je najednou poslední neděle před plánovaným začátkem dovolené a mně nezbývá než dokázat, že opravdu příprava nevyžaduje více než naplánovat cestu autem. Plánovaný odjezd je totiž už ve čtvrtek a já ještě nepřemýšlel kam, a doma na mě spoléhají.

Plánování

No nic, sednu k PC a spustím si Jeppesen Flight- Star, bez kterého už si dnes neumím létání představit. Pro ty, kteří tento počítačový nástroj neznají, spolu s bráškou Jeppesen JeppView jde o komplexní software pro plánování letů. Obsahuje všechny potřebné informace, včetně přibližovacích map letišť, online přístupu k počasí, NOTAMům a vlastně všechno myslitelné i nemyslitelné. Zobrazím si mapu Středomoří (to mi ruka udělala tak nějak automaticky, když má jít o letní dovolenou v možnostech malého jednomotorového letadla), koukám, Řecko by mě lákalo, anebo Malta? A náhle se zrodil plán, trošku Řecka, trošku Malty, a proč se vracet stejnou cestou, vezmu to pak trochu na západ a pak teprve domů. Jelikož druhým členem výpravy je osoba něžného pohlaví a jak víme, ty mají od pánaboha trošku ubráno na močovém měchýři a Aerospool, výrobce Dynamicu, zatím nedodává do jinak dokonalého letadla toaletu, chci tak nějak dodržet maximální délku jednoho letu tak tři hodiny, přestože můj Dynamic vydrží ve vzduchu hodin sedm. No a trasa je na světě. Po odbavení na Plané v Českých Budějovicích poletíme tři hodiny do Splitu.

Flying Revue > e-shop > archiv > Archiv > Flying Revue 2012 > Květen – červen 2012 > Středomořím po vlastní ose
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 25.04.1955 se stalo...
25.04.1955
První vzlet prototypu málo známého švýcarského nadzvukového letounu FFA P-16 společnosti Flug- und Fahrzeugwerke AG.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »