Středomořím po vlastní ose

21.12.2014

Blíží se čas letní dovolené a jelikož jsem majitelem vymazleného Dynamica WT9, nepoletím přeci k moři s nějakou nízkorozpočtovou leteckou společností, nebo dokonce s cestovní kanceláří. Doma byl můj přístup uvítán, takže nezbývá nic jiného než vymyslet destinaci a letět.

Rozhodně to nemůže být nějaký Lošinj nebo tomu podobný skok, to jsou přeci destinace na víkendy, ne na jedno- až dvoutýdenní dovolenou. Také chci sám sobě dokázat, že létání na delší vzdálenosti v dnešní době není dobrodružná výprava vyžadující několikaměsíční přípravu. Je to přeci stejně jednoduché, jako se někam vypravit autem, jen s tím rozdílem, že si mohu dovolit delší vzdálenosti. Můj Dynamic už není ultralight, takže mně odpadá starost se zjišťováním, v kterých zemích a za jakých podmínek český ultralight vpustí a nechají létat a přistávat. Ne že by to s ultralightem bylo neřešitelné, ale nějaký ten čas by to papírování zabralo. Každopádně ve víru starostí v práci je najednou poslední neděle před plánovaným začátkem dovolené a mně nezbývá než dokázat, že opravdu příprava nevyžaduje více než naplánovat cestu autem. Plánovaný odjezd je totiž už ve čtvrtek a já ještě nepřemýšlel kam, a doma na mě spoléhají.

Plánování

No nic, sednu k PC a spustím si Jeppesen Flight- Star, bez kterého už si dnes neumím létání představit. Pro ty, kteří tento počítačový nástroj neznají, spolu s bráškou Jeppesen JeppView jde o komplexní software pro plánování letů. Obsahuje všechny potřebné informace, včetně přibližovacích map letišť, online přístupu k počasí, NOTAMům a vlastně všechno myslitelné i nemyslitelné. Zobrazím si mapu Středomoří (to mi ruka udělala tak nějak automaticky, když má jít o letní dovolenou v možnostech malého jednomotorového letadla), koukám, Řecko by mě lákalo, anebo Malta? A náhle se zrodil plán, trošku Řecka, trošku Malty, a proč se vracet stejnou cestou, vezmu to pak trochu na západ a pak teprve domů. Jelikož druhým členem výpravy je osoba něžného pohlaví a jak víme, ty mají od pánaboha trošku ubráno na močovém měchýři a Aerospool, výrobce Dynamicu, zatím nedodává do jinak dokonalého letadla toaletu, chci tak nějak dodržet maximální délku jednoho letu tak tři hodiny, přestože můj Dynamic vydrží ve vzduchu hodin sedm. No a trasa je na světě. Po odbavení na Plané v Českých Budějovicích poletíme tři hodiny do Splitu.

Loading...

Květen – červen 2012

Loading...

Květen – červen 2012

.

CIDNA 2019: 2. etapa


» Start 19. 9. z LKKT (» první etapa)

Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

 

Soutěž:

Novinka:

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345