Středomořím po vlastní ose

21.12.2014

Blíží se čas letní dovolené a jelikož jsem majitelem vymazleného Dynamica WT9, nepoletím přeci k moři s nějakou nízkorozpočtovou leteckou společností, nebo dokonce s cestovní kanceláří. Doma byl můj přístup uvítán, takže nezbývá nic jiného než vymyslet destinaci a letět.

Rozhodně to nemůže být nějaký Lošinj nebo tomu podobný skok, to jsou přeci destinace na víkendy, ne na jedno- až dvoutýdenní dovolenou. Také chci sám sobě dokázat, že létání na delší vzdálenosti v dnešní době není dobrodružná výprava vyžadující několikaměsíční přípravu. Je to přeci stejně jednoduché, jako se někam vypravit autem, jen s tím rozdílem, že si mohu dovolit delší vzdálenosti. Můj Dynamic už není ultralight, takže mně odpadá starost se zjišťováním, v kterých zemích a za jakých podmínek český ultralight vpustí a nechají létat a přistávat. Ne že by to s ultralightem bylo neřešitelné, ale nějaký ten čas by to papírování zabralo. Každopádně ve víru starostí v práci je najednou poslední neděle před plánovaným začátkem dovolené a mně nezbývá než dokázat, že opravdu příprava nevyžaduje více než naplánovat cestu autem. Plánovaný odjezd je totiž už ve čtvrtek a já ještě nepřemýšlel kam, a doma na mě spoléhají.

Plánování

No nic, sednu k PC a spustím si Jeppesen Flight- Star, bez kterého už si dnes neumím létání představit. Pro ty, kteří tento počítačový nástroj neznají, spolu s bráškou Jeppesen JeppView jde o komplexní software pro plánování letů. Obsahuje všechny potřebné informace, včetně přibližovacích map letišť, online přístupu k počasí, NOTAMům a vlastně všechno myslitelné i nemyslitelné. Zobrazím si mapu Středomoří (to mi ruka udělala tak nějak automaticky, když má jít o letní dovolenou v možnostech malého jednomotorového letadla), koukám, Řecko by mě lákalo, anebo Malta? A náhle se zrodil plán, trošku Řecka, trošku Malty, a proč se vracet stejnou cestou, vezmu to pak trochu na západ a pak teprve domů. Jelikož druhým členem výpravy je osoba něžného pohlaví a jak víme, ty mají od pánaboha trošku ubráno na močovém měchýři a Aerospool, výrobce Dynamicu, zatím nedodává do jinak dokonalého letadla toaletu, chci tak nějak dodržet maximální délku jednoho letu tak tři hodiny, přestože můj Dynamic vydrží ve vzduchu hodin sedm. No a trasa je na světě. Po odbavení na Plané v Českých Budějovicích poletíme tři hodiny do Splitu.

Loading...

Květen – červen 2012

Loading...

Květen – červen 2012

.

Kurz VFR zahraniční lety:


Všechny kurzy a exkurze FR zde. 

FR 6/2019 je v prodeji:

Poslechněte si:

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

PilotShop.cz:

..
12345

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Soutěž:

Exkurze CSAT:

Kalendárium:

Dne 15.11.1957 se stalo...
15.11.1957
Uskutečnil se první let prototypu dopravního letadla Tupolev Tu-114 (CCCP-L5611), ve své době největšího a nejrychlejšího dopravního letounu na světě.
zavřít

Staňte se pilotem:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345

Knihy:

..
12345

Partneři:

..
12345