Test Carbon Cub SS

21.12.2014

Vezměte léty prověřený koncept, moderní technologii a avioniku, opepřete supervýkonným motorem a při tom všem probůh hlavně šetřete na každém gramu. Důkladně zamíchejte a… Voilà, tu je Carbon Cub SS!

Když jsem před časem připravoval pro Flying revue článek o legendárním Piperu J-3 Cub s krátkým dovětkem o jeho současných následovnících, už jsem se těšil na okamžik, až si s některým z nich zalétám. Díky vstřícnosti společnosti Cub Crafters Inc. z Yakimy ve státě Washington jsem ani nemusel příliš dlouho čekat. Proč troškařit, řekl jsem si, a vybral rovnou ten nejvýkonnější stroj z jejich nabídky, Carbon Cub SS.

Pohled zpět

Jednoduchý design, příjemné letové vlastnosti i přitažlivé tvary, to vše mělo vliv na obrovskou popularitu J-3 mezi piloty a pochopitelně se to odrazilo i na zrodu řady společností, které se o početnou flotilu Cubů všech variant začaly starat v okamžiku, kdy se výroba náhradních dílů stala pro mateřskou továrnu nezajímavou. A přesně touto cestou vznikla v roce 1980 i společnost Cub Crafters. Za jejím vznikem stál Jim Richmond, muž, pro kterého byl Super Cub doslova posedlostí. Podle firemní tradice se impulzem k založení společnosti stala návštěva Aljašky a setkání s místními bush piloty, pro které byl Super Cub tehdy nejoblíbenějším strojem. Po návratu se Jim rozhodl prodat svou firmu zabývající se izolačními materiály pro stavbu domů a vrhl se do podnikání v letectví. U Cub Crafters zprvu vyráběli jen náhradní díly a repasovali starší Super Cuby, ale Jim měl stále na paměti svou ideu, že koncept Super Cubu nikdy zcela nevyužil svůj potenciál. První přišly na řadu různé modifikace a s přibývajícími zkušenostmi dorostla společnost do okamžiku, kdy byla po všech stránkách zralá k výrobě vlastního letadla, samozřejmě založeného na osvědčeném konceptu Super Cubu. Tímto strojem se stal CC18–180 Top Cub, který získal certifikát FAA v roce 2004. Reakce pilotů na nový stroj byla velmi vstřícná. Po vzniku kategorie LSA připravil Jim nejprve model Sport Cub s motorem o výkonu 100 hp, a posléze i Carbon Cub SS, pravý „hot rod“ mezi stroji své kategorie, s motorem o výkonu 180 hp.

.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

The SAFE Guide app

Stylové kryty na mobil

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

KURZ Listopad 2025:

SkyDemon:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí: