Test Carbon Cub SS

21.12.2014

Vezměte léty prověřený koncept, moderní technologii a avioniku, opepřete supervýkonným motorem a při tom všem probůh hlavně šetřete na každém gramu. Důkladně zamíchejte a… Voilà, tu je Carbon Cub SS!

Když jsem před časem připravoval pro Flying revue článek o legendárním Piperu J-3 Cub s krátkým dovětkem o jeho současných následovnících, už jsem se těšil na okamžik, až si s některým z nich zalétám. Díky vstřícnosti společnosti Cub Crafters Inc. z Yakimy ve státě Washington jsem ani nemusel příliš dlouho čekat. Proč troškařit, řekl jsem si, a vybral rovnou ten nejvýkonnější stroj z jejich nabídky, Carbon Cub SS.

Pohled zpět

Jednoduchý design, příjemné letové vlastnosti i přitažlivé tvary, to vše mělo vliv na obrovskou popularitu J-3 mezi piloty a pochopitelně se to odrazilo i na zrodu řady společností, které se o početnou flotilu Cubů všech variant začaly starat v okamžiku, kdy se výroba náhradních dílů stala pro mateřskou továrnu nezajímavou. A přesně touto cestou vznikla v roce 1980 i společnost Cub Crafters. Za jejím vznikem stál Jim Richmond, muž, pro kterého byl Super Cub doslova posedlostí. Podle firemní tradice se impulzem k založení společnosti stala návštěva Aljašky a setkání s místními bush piloty, pro které byl Super Cub tehdy nejoblíbenějším strojem. Po návratu se Jim rozhodl prodat svou firmu zabývající se izolačními materiály pro stavbu domů a vrhl se do podnikání v letectví. U Cub Crafters zprvu vyráběli jen náhradní díly a repasovali starší Super Cuby, ale Jim měl stále na paměti svou ideu, že koncept Super Cubu nikdy zcela nevyužil svůj potenciál. První přišly na řadu různé modifikace a s přibývajícími zkušenostmi dorostla společnost do okamžiku, kdy byla po všech stránkách zralá k výrobě vlastního letadla, samozřejmě založeného na osvědčeném konceptu Super Cubu. Tímto strojem se stal CC18–180 Top Cub, který získal certifikát FAA v roce 2004. Reakce pilotů na nový stroj byla velmi vstřícná. Po vzniku kategorie LSA připravil Jim nejprve model Sport Cub s motorem o výkonu 100 hp, a posléze i Carbon Cub SS, pravý „hot rod“ mezi stroji své kategorie, s motorem o výkonu 180 hp.

.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 28.03.1920 se stalo...
28.03.1920
Letiště Croydon se stává hlavním londýnským letištěm a nahrazuje tak letiště Hounslow Heath Aerodrome.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »