Září – říjen 2013

Září – říjen 2013

Každoroční AirVenture v Oshkoshi je pravou erupcí leteckých zážitků, setkání s lidmi naladěnými na stejnou notu, nebo chcete-li, jedním obrovským aviatickým happeningem. Ale některé z okamžiků a setkání se přece jen vryjí do paměti silněji než jiné. Pro mne byl letos takovým silným zážitkem sobotní večer. Nejen pro nezapomenutelnou „Margarita párty“ ve stanovém táboře Jihoafričanů, kdy náš tým vyrobil nějakých 200 litrů výborného koktejlu, nejen pro emotivní večerní a noční airshow s melancholickým nádechem konce týdenní nádhery, ale především pro jedno setkání, ke kterému právě na jihoafrické párty došlo. Systém, jakým je jejich tábor a každoroční cesta do Oshkoshe organizována, by si zasloužil zvláštní článek, pro teď ale snad bude stačit, když řeknu, že umožňuje dalekou cestu z Afriky i těm rozhodně méně majetným. A mezi ně patřil i černošský mladík, se kterým jsem se zapovídal. Byl z toho nakonec dlouhý rozhovor. V podstatě jeho monolog a zpověď. O touze létat, která byla dlouho jen zapovězeným snem. O cestě do země letcům zaslíbené, kde si můžeš postavit své letadlo, kde je pamatováno i na létání pro ty chudší v podobě létání ultralehkého, o komunitě, kde ti podobně „postižení“ jedinci dokážou podat ruku a pomoci zrealizovat tvoje sny.

Uvědomil jsem si, že vlastně máme štěstí, že přinejmenším v aviatické rovině žijeme v zemi obdobných svobod. A že si možná ani neuvědomujeme, či bereme za samozřejmé, jak moc se o tu svobodu zasloužila parta nadšenců, kteří kdysi založili Leteckou amatérskou asociaci a jak moc pro ni LAA dělá dodnes.

podpis.jpg

11.9.2015 80 Destinace: Německo Foto: Jiří Pruša

Společně s Polskem a Slovenskem je Německo státem, kam můžete z ČR letět i bez letového plánu. Ten je potřeba jen v případě nočního VFR letu. To znamená, že není nic jednoduššího než sednout do letadla a vypravit se na kterékoliv veřejné letiště v Německu. Navíc je pak pro piloty ULL skvělé, že není vyžadováno speciální povolení pro lety se stroji ULL. V českých podmínkách snad jen majitelé letadel národní kategorie ELSA (600 kg) jsou povinni vyžadovat povolení. více

21.12.2014 Test Carbon Cub SS

Vezměte léty prověřený koncept, moderní technologii a avioniku, opepřete supervýkonným motorem a při tom všem probůh hlavně šetřete na každém gramu. Důkladně zamíchejte a… Voilà, tu je Carbon Cub SS! více

21.12.2014 AirVenture 2013

Vpravdě mamutí akce americké EAA s oficiálním názvem AirVenture, které však nikdo neřekne jinak než „Oshkosh“ podle místa svého konání, se dá popsat různými způsoby. Jednou z možností jsou čísla, ta letošní byla následující: více

21.12.2014 Auckland Airport

Nový Zéland je vyhledávanou turistickou destinací nejen pro svéráznou maorskou kulturu, ale i pro nepopiratelné přírodní krásy. Mezinárodní letiště v Aucklandu je pak dnes nejdůležitějším vzdušným přístavem obou novozélandských ostrovů. více

21.12.2014 MAKS 2013

Pro Rusko je aerosalon MAKS přední leteckou událostí a zejména ukázkou schopností místního leteckého průmyslu. I přes mohutnou reklamní kampaň v médiích ale letošní ročník nepřinesl žádné novinky v pravém slova smyslu. více

21.12.2014 Flying Legends

Píseň dvanáctiválců, krásné křivky a vzrušení. Duxfordská letecká show warbirdů Flying Legends je už dlouho špičkou mezi evropskými leteckými dny historických strojů a strhující podívanou nabídla i letos. více

Flying Revue > Časopis FR > Archiv > Září – říjen 2013
.

Už máte FR 6/2018?

Kalendář 2019 - už máte?

Přednáška:

Balíčky Vánoce 2018:

Kalendárium:

Dne 17.11.1956 se stalo...
17.11.1956
První let prototypu stíhacího letounu Mirage III společnosti Dassault Aviation.
zavřít

Sledujte akci "100 letišť":

Živě z dráhy 06/24:

e-Shop FR:

Letecká videa FR:

Inzerce: 

..
12345

Legendy čs. letectví:

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
12345

Práce v letectví:

Přednášky, kurzy FR:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345