Velký bratr malých Robinsonů

21.12.2014

Rozměrné klenuté plexi, výborný výhled z pilotní kabiny, tradiční lyžový podvozek a nezvykle vysoký nosník s hřídelí nosného rotoru, který si spolehlivě s ničím jiným nespletete. Tak by se stručně dal charakterizovat vzhled vrtulníků americké továrny Robinson. Ani nejnovější typ R 66 není výjimkou a drží se v tomto ohledu osvědčené koncepce.

Když Frank Robinson zakládal společnost nesoucí jeho jméno, jistě netušil, že vytvoří legendární značku v oblasti lehkých vrtulníků. Jeho cesta ke stavbě vlastní konstrukce helikoptér nepostrádá dramatičnost. Když mladý Robinson v roce 1957 získal zaměstnání u firmy Cessna, začal pracovat na projektu lehkého vrtulníku CH-1 Skyhook, který nesklidil příliš velký úspěch. Společnost se poté přeorientovala na letouny s pevným křídlem a Robinson, vyznávající svůj návrh malého, lehkého a levného vrtulníku, proto přešel k firmě Kaman. Zde se bezúspěšně snažil prosadit svůj sen. Poté přešel k Bell Helicopter a posléze ze stejných důvodů k Hughes Helicopters, kde se výrazně podílel na vývoji řady 500. Ani zdejší vedení ale jeho projekty nezaujaly. Rozhodl se proto začít pracovat samostatně a v roce 1973 si zaregistroval společnost Robinson Helicopter Company.

Za největší revoluci u R 66 můžeme považovat pohonnou jednotku. Výrobce zvolil turbohřídelový typ Rolls-Royce RR300, který vychází z osvědčeného a velmi rozšířeného modelu 250-C20. Celkem 167,8 kW je v porovnání s motorem předchozího Robinsonu R 44 o 16 kW méně.

.
 

Letecká angličtina:


            » Vše o VFR Communication »

CIDNA 2019: Už brzy!

FR 3/2019:

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Exkurze s FR:

Databáze letišť 2019:


» Klasická dtb  » Kompl. dtb  » EN edition

Učebnice pilota 2019:

Aplikace VFR Comm.:


           Kapitola zdarma - test it! »

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Kalendárium:

Dne 19.06.2002 se stalo...
19.06.2002
Steve Fossett odstartoval v balónu Spirit of Freedom ke svému úspěšnému pokusu o sólo oblet světa v balónu. Trasu dlouhou více než 33 000 kilometrů uletěl za 13 dnů, osm hodin a 33 minut.
zavřít

Představujeme:


                 » Letiště Plasy (LKPS) 

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
123

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Práce v letectví:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345