Velký bratr malých Robinsonů

21.12.2014

Rozměrné klenuté plexi, výborný výhled z pilotní kabiny, tradiční lyžový podvozek a nezvykle vysoký nosník s hřídelí nosného rotoru, který si spolehlivě s ničím jiným nespletete. Tak by se stručně dal charakterizovat vzhled vrtulníků americké továrny Robinson. Ani nejnovější typ R 66 není výjimkou a drží se v tomto ohledu osvědčené koncepce.

Když Frank Robinson zakládal společnost nesoucí jeho jméno, jistě netušil, že vytvoří legendární značku v oblasti lehkých vrtulníků. Jeho cesta ke stavbě vlastní konstrukce helikoptér nepostrádá dramatičnost. Když mladý Robinson v roce 1957 získal zaměstnání u firmy Cessna, začal pracovat na projektu lehkého vrtulníku CH-1 Skyhook, který nesklidil příliš velký úspěch. Společnost se poté přeorientovala na letouny s pevným křídlem a Robinson, vyznávající svůj návrh malého, lehkého a levného vrtulníku, proto přešel k firmě Kaman. Zde se bezúspěšně snažil prosadit svůj sen. Poté přešel k Bell Helicopter a posléze ze stejných důvodů k Hughes Helicopters, kde se výrazně podílel na vývoji řady 500. Ani zdejší vedení ale jeho projekty nezaujaly. Rozhodl se proto začít pracovat samostatně a v roce 1973 si zaregistroval společnost Robinson Helicopter Company.

Za největší revoluci u R 66 můžeme považovat pohonnou jednotku. Výrobce zvolil turbohřídelový typ Rolls-Royce RR300, který vychází z osvědčeného a velmi rozšířeného modelu 250-C20. Celkem 167,8 kW je v porovnání s motorem předchozího Robinsonu R 44 o 16 kW méně.

.

         Máme pro vás »

FR 3/2021: Už máte?

Nové číslo je již v prodeji! »

On-line přenos "Káva o páté" začíná za...

 

Káva o páté! »

Kryty na mobil!

Kryty na mobil! »

Práce v letectví!

Práce v letectví »

SPECIÁL B Meteo!

Praktická letecká Meteorogie pro piloty »

Unikátní videobanka!

Unikátní videobanka »

Naše cestopisy:

Naše cestopisy »

Pojišťovna Ergo:

Pojišťovna ERGO »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

 

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »

Kalendárium:

Dne 09.05.1926 se stalo...
09.05.1926
Richard Byrd a Floyd Bennett provedli první přelet Severního pólu s letounem Fokker F.VIIa-3 m.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456