Vážení čtenáři,
máme za sebou další dva měsíce letošního roku, které přinesly
mimo jiné i dva z vrcholů letošního programu leteckých
dnů a výstav. Přestože obě akce, tedy Aero Expo Europe
v Příbrami a 20. leteckou pouť v Pardubicích, dělil
jen jeden týden, nabídly svou náplní zcela rozdílný pohled na
létání a letectví. Jedno však měly bezesporu společné. Obrovské
množství energie a času, které všichni, kdo se na jejich přípravě
podíleli, museli věnovat ze svého času na to, aby obě akce mohly
úspěšně proběhnout a přispět tak k propagaci letectví. Jistě,
v Příbrami šlo i o obchod, ale ten sám o sobě
nebude ve všeobecném letectví nikdy úspěšný, pokud nebude dost
nadšených lidí, toužících po vlastních křídlech. A tak mne
napadlo právě slovo, které stojí v nadpisu dnešního
editorialu, vlastnost, bez níž by se neobešly ani velké letecké
akce, ani ty menší, a vlastně mnohdy ani běžný život na letištích.
A bez obětavosti majitelů letadel, těch nových i těch
historických, by nebylo možné připravovat ani tento časopis.
A tak bych chtěl na tomto místě poděkovat nejen těm, za
jejichž pomoci vznikly články v čísle, které právě držíte ve
svých rukou, ale i všem těm, kdo se podíleli na vzniku čísel
minulých. A co že vás tentokrát čeká? S Patrikem Sainerem
a Martinem Chovanem jsme vyrazili s letounem Flight Design
CTLS do Strakonic, abychom při létání zjistili, co nového pro vás
tato obchodně úspěšná německá společnost připravila. Trh lehkých
vrtulníků očekává vpád nového turbínového Robinsonu R66, podíváme
se tedy, co je o něm známo. Zavítáme na jeden ze stavitelských
divů současné doby, letiště Chek Lap Kok v Hongkongu, a
zavzpomínáme na charismatický Kai Tak. Větroň LF-109 Pionýr
stál u prvních krůčků mnoha plachtařů, stejně tak jako na Jawě
50 vyrostly generace motoristů. Na letišti v Bubovicích
se obě legendy znovu setkaly. A na závěr strávíme tři dny
s Brianem Thompsonem za řízením Cessny Corvalis při přeletu
Atlantského oceánu severní cestou. Tak příjemné čtení!
S pozdravem