Všechny články

Všechny články
1.10.2020 Letec srdcem i duší jiri.jpg

Už to bude pár měsíců, co přispívám pro Flying Revue. Za tu dobu jsem měl šanci poznat celou skvělou redakci a vidět všechna zákoutí webu a i nahlédnout pod pokličku přípravy tištěné verze. To co mě překvapovalo, je významná součást týmu Jirka Pruša a jeho letecká aktivita. Rád dodám, že motivace k tomuto článku jsou i reakce a otázky, které dostávám přes naše sociální média nebo osobně na leteckých událostech. Jinak je samozřejmě úžasné jak posíláte fotky ze setkání s Jirkou či po odchycení expedičního letadla OK-LEX na letištích po celém světě. Za všechny reakce Vám děkuji! více

2.6.2020 Triple sedma? Ta má větší motor než B737 trup! Miroslav Srnec vypráví o svém létání za berany B777 hbvfkl_2.jpg

Z archivu: Osobnosti českého letectví - Miroslav Srnec II.    Létat s Boeingem 777 bylo dlouho snem českého pilota Miroslava Srnce, a dnes s ním létá už patnáct let u společnosti Emirates. Před týdnem jsme ho opustili ve chvíli, kdy se rozhodl odejít z pozice zkušebního pilota Letu Kunovice a vydal se hledat pilotní štěstí za hranice České republiky.   více

26.5.2020 Nahoře, tam jsem doma, říká vicemistr světa v akrobacii a kapitán B777 Miroslav Srnec itfgozhik_3.jpg

Z archivu: Osobnosti českého letectví - Miroslav Srnec I.    Není mnoho českých dopravních pilotů, kteří usedají pravidelně za berany největšího dvoumotorového letounu světa, B777 (verze -300ER). Miroslav Srnec s ním létá více než patnáct let u společnosti Emirates. Jeho láskou ale zůstává i sportovní létání – ostatně je i vicemistrem světa v letecké akrobacii. Za sebou má i stovky hodin v pozici zkušebního a předváděcího pilota. Čím vším v životě prošel, než usedl za berany B777 zvaného mezi piloty triple seven neboli triple sedma?  více

19.5.2020 Zdeněk Kadlec: Tam nahoře jste jen vy a povětří sedmdesátá_leta_a_su-bkl.jpg

Osobnosti           Ve druhém pokračování vzpomínání na svůj letecký život se stíhací pilot Zdeněk Kadlec zamýšlí nad smutnými událostmi i nad těžkým údělem manželek letců. Připomeneme svoji dráhu leteckého pedagoga i vlastní katapultáž, kterou způsobilo zadřené ložisko za pár haléřů.   více

12.5.2020 Nejkrásnější létání je plachtařina, říká Zdeněk Kadlec, pilot Su-7 20190510_134118_2.jpg

Osobnosti        Pilot Zdeněk Kadlec strávil za řízením rozličných typů letadel 67 let. Ještě dnes, dávno v penzijním věku, školí piloty ultralehkých letadel. Za sebou má pestrou kariéru stíhacího pilota, jeho „domovským“ typem byl stíhací bombardér Su-7. Přesto ale při svém vzpomínání na roky strávené "v luftě" říká: Nejkrásnější je plachtařina. více

5.5.2020 Oldřich Pelčák potřetí: Mapu? Nač? My lítáme podle slunce! mig-21-_u_výzkumného_ústavu_letectva_praha-kbely_009.jpg

Z archivu: Pilotní legendy – Oldřich Pelčák III.    V kokpitu MiG-21 MF vzpomíná na svůj letecký život vojenský pilot Oldřich Pelčák. Po incidentu s ministrem obrany Václavíkem opustil 11. letecký pluk v Žatci a stal se zkušebním pilotem ve Výzkumném ústavu 030 ve Kbelích. Dnes také o předváděcích letech v zahraničí po listopadu ´89. více

28.4.2020 Ty, očúvaj, co budeme dělat?! Aneb Oldřich Pelčák podruhé v_kabině_mig-23_008.jpg

Z archivu: Pilotní legendy – Oldřich Pelčák II.    V prvním díle našeho povídání jsme s Oldřichem Pelčákem usedli do kokpitu MiG-21 MF v hangáru č.V Leteckého muzea Kbely. Dnes o tom, jak se odvíjel jeho další pilotní příběh. více

21.4.2020 Sedni do mašiny a leť, orle! vzpomíná v kokpitu MiGu-21MF Oldřich Pelčák na svá letecká léta pelell_1280x853_-min.jpg

Z archivu: Pilotní legendy – Oldřich Pelčák I.    Všichni ho znají, mnozí především jako kosmonauta. Oldřich Pelčák byl ale možná mnohem více vynikající vojenský a poté zkušební pilot. Právě o téhle části jeho leteckého života jsme si s ním povídali v kabině MiG-21 MF v dalším díle našeho seriálu povídání se zajímavými osobnostmi československého a českého letectví.  více

14.4.2020 Nedokázal bych letět dvě hodiny rovně, říká stíhací pilot Jan Oberfalzer ujik_3.jpg

Osobnosti           V prvním díle vzpomínání stíhacího pilota Jana Oberfalzera jsme společně s ním přistáli s MiGem-15 na břicho, dnes si můžete přečíst o tom, jak se nouzově přistává s MiGem-21, když se nepodaří vysunout podvozek. Ale zdaleka ne jen to.   více

7.4.2020 Jak se sedá s MiG-15 na břicho v lomu. Stíhací pilot Jan Oberfalzer vzpomíná 20190515_105148_1280x640.jpg

Osobnosti          Stíhací pilot Jan Oberfalzer má za sebou pestrý letecký život. Dvakrát sedal s letounem MiG na břicho (MiG-15 a MiG-21) nejednou řešil nestandardní situace kvůli výpadku motoru. Nejraději ale vzpomíná na vrtulového "Messerschmitta", jak říká poválečné Avii S-199.  více

Stránkování

<1 2 34 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
Flying Revue > Články > Všechny články
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 28.03.1920 se stalo...
28.03.1920
Letiště Croydon se stává hlavním londýnským letištěm a nahrazuje tak letiště Hounslow Heath Aerodrome.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »