Air Race E do budoucna s novými kategoriemi

25.3.2021

Air Race E do budoucna s novými kategoriemi

Letecká závodní série Air Race E za sebou ještě nemá ani úvodní podnik, ale už ohlásila rozšíření svých aktivit o další dvě závodní třídy. V té první by měly soutěžit týmy s letouny vybavenými jednotným elektrickým pohonným systémem, zatímco druhá bude vyhrazena elektrickým VTOL letounům.

 

Společnost AirRace Events, která v uplynulých létech stála za uspořádáním leteckých závodů kolem pylonů v kategorii Formula 1 v celé řadě světových zemí, usilovně pracuje na závodní sérii Air Race E, která svým pojetím vychází z tradičních závodů kolem pylonů, nabídne však prostor pro vývoj nových technologií na poli vysokorychlostních elektrických letounů. O závodní sérii, kterou zastřešil evropský výrobce dopravních letounů společnost Airbus, projevila zájem celá řada týmů a některé z nich již své závodní stroje představily. Již v roce 2019 byl na aerosalónu v Dubaji například představen elektrický závodní speciál White Lightning z dílny týmu Condor Aviation, který je vybaven plně elektrickou pohonnou jednotkou a lithiovými bateriemi. Stejně jako tomu bude zřejmě i u dalších závodních elektrických letounů první generace, i White Lightning konstrukčně vychází z osvědčeného závodního speciálu třídy Formula 1.

  White Lightning týmu Condor AviationZoom gallery
White Lightning týmu Condor Aviation

Dalším týmem, který již představil a zalétal svůj závodní speciál je nizozemská stáj Team NL a mezi týmy uvedenými na stránkách závodní série se nachází rovněž blíže neupřesněný zástupce z České republiky.

Pylonový speciál nizozemského závodního týmuZoom gallery
Pylonový speciál nizozemského závodního týmu

Přestože byl vzhledem k probíhající pandemii COVID-19 zatím první závod odložen z loňského termínu na neurčito, přišlo vedení společnosti AirRace Events nedávno s rozšířením seriálu o další dvě závodní třídy. Do budoucna můžeme tedy počítat s kategorií Open Class (sem spadnou volně konstruované speciály omezené jen maximálním výkonem pohonné jednotky 150 kilowattů), dále s kategorií nazvanou Performance Class a třetí závodní třídou bude takzvaná V-Class, připravená pro budoucí VTOL elektrické letouny.

  Takto vypadá závodní speciál třídy V-Class v představách designéraZoom gallery
Takto vypadá závodní speciál třídy V-Class v představách designéra

Pro kategorii Performance Class vyvíjí společnost AirRace Events ve spolupráci se špičkovými formami v oboru elektropohonu a baterií unifikovanou pohonnou jednotku, která bude pro účast v této kategorii povinná. Týmy budou mít možnost se věnovat úpravám chlazení pohonného systému, vývoji řídící elektroniky a aerodynamickým úpravám letounů.

Zatímco sportovní pravidla pro Open Class a Performance Class jsou již v podstatě dána (bude se soutěžit na pylonovém oválu o délce 3,1 km), pravidla pro budoucí V-Class budou ještě upřesněna.

 

Text: Michal Beran

michal.beran@flying-revue.cz

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Články > Letecký sport > Air Race E do budoucna s novými kategoriemi
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

<1 2 3 4 56 >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

<1 2 3 4 56 >
 
 
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 28.03.1920 se stalo...
28.03.1920
Letiště Croydon se stává hlavním londýnským letištěm a nahrazuje tak letiště Hounslow Heath Aerodrome.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »