Bristell Energic: Smysluplně s elektřinou

27.8.2019

Bristell Energic za letu. Foto: BRM Aero/H55Bristell Energic za letu. Foto: BRM Aero/H55
Bristell Energic za letu. Foto: BRM Aero/H55
Bristell Energic pod švýcarskou registrací při záletu. Foto: BRM Aero/H55Bristell Energic pod švýcarskou registrací při záletu. Foto: BRM Aero/H55
Bristell Energic pod švýcarskou registrací při záletu. Foto: BRM Aero/H55
Bristell Energic se představuje. Foto: BRM Aero/H55Bristell Energic se představuje. Foto: BRM Aero/H55
Bristell Energic se představuje. Foto: BRM Aero/H55
Bristell Energic - pohled do kabiny. Foto: BRM Aero/H55Bristell Energic - pohled do kabiny. Foto: BRM Aero/H55
Bristell Energic - pohled do kabiny. Foto: BRM Aero/H55
První neletové testy Bristellu Energic. Foto: BRM Aero/H55První neletové testy Bristellu Energic. Foto: BRM Aero/H55
První neletové testy Bristellu Energic. Foto: BRM Aero/H55
Bristell Energic na stojánce. Foto: BRM Aero/H55
Bristell Energic na stojánce. Foto: BRM Aero/H55

Flying Revue 5/2019               Elektropohon letadel je v poslední době přetřásán výrobci i piloty ze všech stran. Jedno z letadel, jež pohání elektřina, vyrábějí v kunovické firmě BRM Aero. Na vývoji se podílela i společnost jednoho z duchovních otců projektu Solar Impuls.  

Poté, co jsme měli v loňském roce možnost navštívit výrobní závod české firmy BRM Aero v Kunovicích, nebylo těžké si udělat obrázek o tom, že zakladatel a CEO firmy Milan Bříštěla a jeho spolupracovníci vědí velice dobře, co dělají, jak firmu budují a kam ji směřují. Od promyšlených výrobních postupů a uspořádání výroby, přes smysluplný marketing až po skvělé poprodejní služby.

Když nám Milan Bříštěla trochu poodkryl pomyslnou pokličku hrnce, ve kterém firma připravuje svoje nové projekty, bylo snadné uvěřit, že tady jde o projekty reálné a promyšlené, jež se skutečně dočkají realizace a nejspíš i obchodního úspěchu.

Flying Revue 5/2019

Celý článek si můžete přečíst na stránkách 10-15 ve Flying Revue č. 5/2019.

Časopis vyšel 29. srpna 2019. Pokud se stanete členy Klubu Flying Revue, rádi vám časopis doručíme až domů, navíc za zvýhodněnou cenu.
» (Jak se stát členem Klubu FR)

Jedním z těchto projektů, které bylo nutné ještě tehdy držet mediálně „pod pokličkou“, byl i projekt školního dvoumístného elektroletounu, o němž jsme se dozvěděli jen to, že je vyvíjen ve spolupráci s jistou švýcarskou firmou propojenou s projektem Solar Impulse. Upřímně řečeno, to, že si u BRM Aero dokázali najít jako partnera firmu tohoto kalibru, nás už po tom po všem ani nepřekvapilo. 

H55+BRM Aero 

Přeskočme nyní o nějakých zhruba 850 km vzdušnou čarou na jihozápad do švýcarského Sionu. Zde sídlí společnost H55, švýcarský start-up založený Andrém Borschbergem, Sébastienem Demontem a Gregorym Blattem, muži známými především z projektu Solar Impulse.

Ten ukázal, že jsme již dnes schopni postavit letoun, se kterým je možné obletět zeměkouli jen s pomocí sluneční energie. Solar Impulse nebyl samozřejmě jen skvělou propagací způsobů, jak využít solární energii k našemu prospěchu, ale především laboratoří, která pomohla posunout techniku elektropohonu a solárních baterií v letectví o pěkný kousek dopředu. Není divu, že pod vedením Andrého Borschberga vznikla společnost, jež si dala za cíl všechny nabyté zkušenosti využít a posunout laťku elektropohonu o kus dál. 

Výsledkem vzájemné spolupráce společností BRM Aero a H55 se pak stal dvoumístný školní letoun, známý v tomto okamžiku pod názvem Bristell Energic, který byl úspěšně zalétán 21. června 2109 na letišti ve švýcarském Sionu. 

Text: Michal Beran

Foto:  BRM Aero/H55

  Zoom gallery

ghnbgvc.jpg

Flying Revue > Časopis FR > Flying Revue 5/2019 > Bristell Energic: Smysluplně s elektřinou
Loading...

Flying Revue 5/2019

Loading...

Flying Revue 5/2019

.

Kurz VFR zahraniční lety


Všechny kurzy a exkurze FR zde. 

Novinka: L-410

Novinka: Hloubkaři


Pod palbou hloubkařů - novinka v e-shopu.

Soutěž:



Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

Staňte se pilotem:

Kalendárium:

Dne 23.10.1934 se stalo...
23.10.1934
Italský pilot Francesco Agello vytvořil rychlostí 709 km/h nový světový rychlostní rekord s plovákovým závodním letounem Macchi MC.72.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Trcaker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345