Přistát s malým letadlem na Chicago O ´ Hare International Airport? Proč ne, jen musíte v noci

20.1.2017

Video: přistání+komunikace  Přistát na jednom z největších světových letišť, chicagském O´Hare International Airport, s malou Cessnou, navíc v závěsu za Boeingem 747, není při tamním obřím provozu nic jednoduchého, zážitek je to ale o to větší. Stejně jako pilot téhle Cessny 172 to zkusit můžete i vy - ovšem v noci, kdy je provoz slabší. 


Plné přistání na Chicago O´Hare International Airport Cessnou 172 se záznamem i přepsiem komunikace s řídícím je vzrušujícíc zážitek. Zdroj: FlyGuy733LN, YouTube

Poslouchat komunikaci pilota Cessny 172S N-842KP s řídícím při přiblížení a přistání na tomto severoamerickém hubu je vzrušující pro každého, kdo se o letání jen trochu zajímá. Zajímavé je to ale i pro ty, kdo knipl nikdy nedrželi v ruce.

Plán Chicago O´Hare International Airport. Zdroj: Wikipedie Zoom gallery
Plán Chicago O´Hare International Airport. Zdroj: Wikipedie

"Aj... Vy tohle chcete udělat na O´Hare?!," ozývá se ve sluchátkách pilota Cessny 172, jenž má v úmyslu provést tu plné přistání s okamžitým následným opětovným startem, hlas řídícího. "Potvrzuji," odpovídá pilot. "Nejsem si jistý, jestli to dnes v noci půjde...," pokračuje řídící, po konzultaci s věží se za chvíli ale znovu přihlásí.

"Dobře, zařaďte se za Boeing 747, nechám vám za ním hodně místa. Očekávejte přistání na dráhu 28C a dávejte pozor na provoz na paralelní dráze," upozorňuje. Jak to dopadlo a celou komunikaci i s jejím přepisem do titulků si můžete poslechnout ve videu.

Aby se přistání na letišti Chicago O´Hare International Airport mohlo posádce Cessny vydařit, zavolali nejprve na TRACON (Terminal Approach Control Facilities – služba letištního přiblížení) aby zjistili, kdy je největší šance, že by se přistání mohlo podařit. Poradili jim, že mezi devátou a desátou hodinou večer.

Chicagské letiště O´Hare v noci. Zdroj: ChicagoFive Stars.comZoom gallery
Chicagské letiště O´Hare v noci. Zdroj: ChicagoFive Stars.com

"Když jsme se jim pak ze vzduchu ozvali rádiem, byl řídící nejdříve trochu nejistý, ale nakonec řídil naše „pomalé“ letadlo velmi dobře," komentuje to pilot, jenž na YouTube vystupuje pod přezdívkou FlyGuy733LN. Po přistání ihned pojížděli zpět na práh dráhy k odletu směrem na jihozápad. Nezastavili u FBO a tak nemuseli platit žádné přistávací poplatky. 

Chicago O´Hare International Airport (IATA: ORD, ICAO: KORD, AA LID: ORD WMO: 72530) je druhé nejvytíženější letiště světa v počtu pohybů a čtvrté v počtu odbavených cestujících. Má osm drah. Jako hub ho využívají společnosti Air Choice One, American Airlines a United Airlines. Poloha letiště: 41°58′43″ s.š., 87°54′17″ z.d. 

Dráhy letiště O´Hare Chicago:

Směr   Délka (ft/m) Povrch
4R/22L   8,075 / 2,461 Asfalt
10R/28L  7,500 / 2,286    Beton
15/33     9,686 / 2,952  Asfalt/Beton
9L/27R   7,500 / 2,286 Beton
10C/28C  10,801 / 3,292Beton
4L/22R   7,500 / 2,286 Asfalt
9R/27L   7,967 / 2,428    Asfalt/Beton
10L/28R  13,000 / 3,962  Asfalt/Beton


Cessna 172 NB42KP - toto letadlo přistálo na chigagském letišti ve videu výše. Zdroj: FlightAware.com Zoom gallery
Cessna 172 NB42KP - toto letadlo přistálo na chigagském letišti ve videu výše. Zdroj: FlightAware.com
 

logo_fr_transp.jpghare.png

Flying Revue > Zprávy > Všeobecné letectví > Přistát s malým letadlem na Chicago O ´ Hare International Airport? Proč ne, jen musíte v noci
.

         Máme pro vás »

FR 3/2022: Už máte?

Nové číslo je již v prodeji! »

SPECIÁL C VFR průvodce 1

VFR letecký průvodce Evropou 1 »

SPECIÁL B Meteo!

Praktická letecká Meteorologie pro piloty »

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Učebnice přístrojového létání!

Učebnice přístrojového létání »

Pojišťovna Ergo:

Pojišťovna ERGO »

Kryty na mobil!

Kryty na mobil! »

Přednášky Flying Revue!

Přednášky Flying Revue »

Kalendárium:

Dne 27.05.1955 se stalo...
27.05.1955
První let francouzského dopravního letounu Sud Aviation Caravelle (F-WHHH). První let trvající 41 minut provedla posádka ve složení Pierre Nadot (kapitán), André Moynot (první důstojník), Jean Avril (mechanik), André Préneron (radiotelegrafista) a Roger Beteille.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »