Čeští balonáři se opět chystají na Gordon-Bennett Cup. Bez vaší pomoci se to ale neobejde

17.4.2018

Aleš Vašíček (vlevo) a Jan Smrčka zdraví čtenáře Flying Revue pět minut před startem. Foto: Tomáš SittaAleš Vašíček (vlevo) a Jan Smrčka zdraví čtenáře Flying Revue pět minut před startem. Foto: Tomáš Sitta
Aleš Vašíček (vlevo) a Jan Smrčka zdraví čtenáře Flying Revue pět minut před startem. Foto: Tomáš Sitta
Balóny před Château de Gruyères jsou připraveny ke startu. Foto: Tomáš SittaBalóny před Château de Gruyères jsou připraveny ke startu. Foto: Tomáš Sitta
Balóny před Château de Gruyères jsou připraveny ke startu. Foto: Tomáš Sitta
Rubikon překročen, Jan Smrčka s Alešem Vašíčkem se vydali jako historicky první Češi na trať nejslavnějšího závodu plynových balónů na světě. Foto: Tomáš SittaRubikon překročen, Jan Smrčka s Alešem Vašíčkem se vydali jako historicky první Češi na trať nejslavnějšího závodu plynových balónů na světě. Foto: Tomáš Sitta
Rubikon překročen, Jan Smrčka s Alešem Vašíčkem se vydali jako historicky první Češi na trať nejslavnějšího závodu plynových balónů na světě. Foto: Tomáš Sitta
Jan Smrčka s Alešem Vašíčkem po přistání. Foto: @DvaFousaci  Jan Smrčka s Alešem Vašíčkem po přistání. Foto: @DvaFousaci
Jan Smrčka s Alešem Vašíčkem po přistání. Foto: @DvaFousaci
Balón české posádky bezpečně přistál poblíž města Wloclawek. Foto: @DvaFousaci  Balón české posádky bezpečně přistál poblíž města Wloclawek. Foto: @DvaFousaci
Balón české posádky bezpečně přistál poblíž města Wloclawek. Foto: @DvaFousaci
Logo české posádky. Zdroj: DvouFousáči.com
Logo české posádky. Zdroj: DvouFousáči.com

Gordon Bennett Cup 2018:  Loni dlouho vedli, nakonec na Polskem přistáli raději o něco dříve, než nezbytně museli. Přesto třinácté místo bylo v historicky první české účasti v tomto nejprestižnějším světovém závodě plynových balónů velkým úspěchem. "Letos chceme být lepší," věří si Jan Smrčka.

Letos bude Gordon Bennett Cup startovat opět ze Švýcarska, tentokrát z Bernu. Aby na start mohla dorazit i česká posádka, musí opět sehnat poměrně tučnou sumu peněz. Něco dají sponzoři, stačit to ale nebude. "Pokud nám fandíte, moc vás prosíme, abyste nám na možnost v závodě startovat přispěli. Loni jsem prodal obytný přívěs, letos už nemám prodat co," směje se Jan Smrčka a prostřednictvím Flying Revue se obrací s prosbou o pomoc na všechny příznivce létání, toho balónového zvlášť.


Jan Smrčka s Alšem Vašíčkem představují svůj projekt pro letošní účast na G-B Cupu. Zdroj: DvaVousáči.cz

ihhljk.png

Kvůli tomuto účelu spustili čeští balonáři kampaň na Startovači.cz. Loni je zachránila pro veřejnost anonymní dárkyně. "Dala nám opravdu hodně peněz a my jsme jí za to ohromně vděční. Ale samozřejmě si netroufneme se na ní obrátit letos znovu," popisuje Smrčka. V letošní kampani potřebují Smrčka s Vašíčkem získat 120 tisíc korun. Pokud je byť o jedinou korunu nezískají, všechny získané peníze se vracejí dárcům. Mají na to už jen pět dní. 

Podpořte účast české posádky Jan Smrčka a Aleš Vašíček v nejprestižnějším světovém závodu plynových balónů Gordon-Bennett Cup. Můžete tak učinit na Startovači.cz nebo

Každý dárce od českých letců získá dárek. "Od pohledu z letu přes hrnky a trička s naším logem po možnost účastnit se startu v Bernu," vypočítává Smrčka. Pokud českým letcům chcete pomoci, můžete tak učinit buď v už zmíněné kampani na Startovači, nebo prostřednictvím Flying Revue. Jako mediální partner posádky Smrčka - Vašíček jsme s ní v průběžném kontaktu a rádi vás zkontaktujeme. Pište na e-mail

Flying Revue je mediálním partnerem českého týmu. Loňský let Jana Smrčky a Aleše Vašíčka jsme sledovali v on-line speciálu.  


Na místě přistání natáčela Wloclawska internetova televize q4.pl. Zdroj: Q4x4, YouTube

Loni ve vzduchu Smrčka s Vašíčkem strávili 23 hodin a uletěli 1077 km, což je třináctá nejdelší vzdálenost mezi 21 startujícími posádkami. Nad Polskem museli několikrát regulovat směr letu, jelikož museli směřovat do úzkého koridoru mezi Kaliningradskou oblastí a Běloruskem. Jak Kaliningrad, tak Bělorusko patřily mezi no-go zóny, do nich balóny nesměly vletět. "Museli jsme kvůli tomu několikrát stoupat a klesat, což nás stálo hodně zátěže a plynu," řekl po přistání u města Włocław hlavní pilot Jan Smrčka. Nedostatek obého je pak přiměl k přistání zhruba 140 km severozápadně od Varšavy. 

Jan Dvořák

logo_fr_transp.jpg


Flying Revue > Články > Balónové létání > Čeští balonáři se opět chystají na Gordon-Bennett Cup. Bez vaší pomoci se to ale neobejde
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

<1 2 34 5 >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

<1 2 34 5 >
 
 
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

The SAFE Guide app

Stylové kryty na mobil

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

KURZ Listopad 2025:

SkyDemon:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí: