DAHER SOCATA TBM 850

21.12.2014

Turbínová TBM 850 často označována za zajímavou alternativu lehkých jetů. Při vhodném profilu tratě vás k jeho cíli dopraví téměř stejně rychle, ale s podstatně nižšími náklady. Výhodou může být i větší užitečné zatížení a dolet.

Před několika lety jsem měl velmi dobrou příležitost seznámit se s přímým předchůdcem TBM 850, strojem TBM 700, který byl tehdy vyráběn ještě pod hlavičkou společnosti Socata. Přelet Atlantiku tehdy vyústil v řadu dalších letů po Spojených státech. A dlužno říci, že mé dojmy z létání se „sedmistovkou“ byly vynikající. Když pak byl v roce 2006 uveden na trh její nástupce s označením TBM 850 (původně před rozjezdem sériové výroby označovaná TBM 700 N) čekal jsem netrpělivě na příležitost vyzkoušet, o co bude nový model lepší, než původní sedmistovka. Od té doby jsem měl možnost několika krátkých letů s prvními verzemi, které byly vybaveny ještě v principu „analogovým“ kokpitem, tentokráte však mne čekal již model vybavený oblíbeným Garminem G 1000.

Vývoj a výroba

Konstrukční práce na typu TBM 700, který měl být především užitkovým strojem a svým způsobem francouzskou odpovědí na starší americkou Cessnu Caravan I, začaly v roce 1987. Výsledkem se stal poměrně elegantně vyhlížející dolnoplošník, který dostal díky svému původnímu určení do vínku i značnou robustnost.

.

         Máme pro vás »

FR 2/2020: Už máte?

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

PilotShop.cz:

Konference:

 

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 07.04.1922 se stalo...
07.04.1922
Ve Francii došlo k první vzdušné kolizi dvou dopravních letadel, když se nad silnicí z Thieulloy do St. Antoine srazil de Havilland DH.18 společnosti Daimler Airways s Farmanem F.60 Goliath patřícím Cie des Cgrands Express Aériens. Piloti obou letadel se za špatného počasí a nízké viditelnosti orientovali podle silnic a přehlédli druhý stroj. Při havárii zahynulo všech sedm lidí na palubách obou letadel.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345