Den 6: Fotogalerie

2.9.2014

Šestý den jsem vyrazil z Glenforsy a přes Fort William a Lochneské jezero jsem pokračoval až na Orknejské ostrovy, kde jsem přistál na překrásném malém soukromém letišti na ostrově Lamb Holm. Asi za hodinu jsem vyrazil na orkužní cestu kolem Orknejí, při které jsem vyfotil a nafilmoval i legendární zátoku Scapa Flow.

01.jpgNakupujeme s Davidem benzín do letadla u místní pumpy.
Nakupujeme s Davidem benzín do letadla u místní pumpy.
02.jpgDavid s jeho chloubou – pumpou na baterii – přečerpává benzín do letadla.
David s jeho chloubou – pumpou na baterii – přečerpává benzín do letadla.
03.jpgZaplněná stojánka letiště Glenforsa
Zaplněná stojánka letiště Glenforsa
04.jpgRuiny hradu Stalker, severně mezi Obanem a Fort William
Ruiny hradu Stalker, severně mezi Obanem a Fort William
05.jpgJezero Loch Aber směrem od jihu k Fort William
Jezero Loch Aber směrem od jihu k Fort William
06.jpgNejvyšší hora Velké Británie – Ben Nevis v mracích (1344 mnm)
Nejvyšší hora Velké Británie – Ben Nevis v mracích (1344 mnm)
07.jpgMěstečko Fort William, Skotská Vysočina
Městečko Fort William, Skotská Vysočina
08.jpgJezero Loch Ail, vpravo Kaledonský kanál s Neptunovým schodištěm
Jezero Loch Ail, vpravo Kaledonský kanál s Neptunovým schodištěm
09.jpgNeptunovo schodiště a Kaledonský kanál u Fort William
Neptunovo schodiště a Kaledonský kanál u Fort William
10.jpgSpojení umělé části Kaledonského kanálu a jezera Loch Ness v městečku Fort Augustus  prostřednictvím zdymadel, která mění výšku plavby v opačném směru než Neptunovo schodiště.   Umělý kanál je 20 metrů nad mořskou hladinou a tedy i cca 20 m nad hladinou jezer včetně Loch   ness, která jsou s mořem propojená.
Spojení umělé části Kaledonského kanálu a jezera Loch Ness v městečku Fort Augustus prostřednictvím zdymadel, která mění výšku plavby v opačném směru než Neptunovo schodiště. Umělý kanál je 20 metrů nad mořskou hladinou a tedy i cca 20 m nad hladinou jezer včetně Loch ness, která jsou s mořem propojená.
11.jpgJeště jednou Fort Augustus, soustava zdymadel a jižní cíp Loch Ness
Ještě jednou Fort Augustus, soustava zdymadel a jižní cíp Loch Ness
12.jpg12. Pohled na Loch Ness z jihu. Na jeho severním cípu jsou předměstí Inverness
12. Pohled na Loch Ness z jihu. Na jeho severním cípu jsou předměstí Inverness
13.jpgZbytky královského Urquhart castle na břehu Loch Ness, který hrál zásadní roli v bojích o  skotskou samostatnost.
Zbytky královského Urquhart castle na břehu Loch Ness, který hrál zásadní roli v bojích o skotskou samostatnost.
14.jpgInverness, Skotská Vysočina
Inverness, Skotská Vysočina
15.jpgPevnost Fort George severo-východně od Inverness
Pevnost Fort George severo-východně od Inverness
16.jpgVrtná plošina severo-západně od Inverness
Vrtná plošina severo-západně od Inverness
18.jpgPřístav městečka Wick, Severní Skotsko
Přístav městečka Wick, Severní Skotsko
19.jpgMaják na výběžku Noss Head, Severní Skotsko
Maják na výběžku Noss Head, Severní Skotsko
20.jpgZajímavá skaliska na výběžku Duncansby
Zajímavá skaliska na výběžku Duncansby
21.jpgMaják na výběžku Duncansby, Severní Skotsko
Maják na výběžku Duncansby, Severní Skotsko
22.jpgOstrůvek s majákem Pentland Skerries mezi severo-východním výběžkem Skotska a  Orknejskými ostrovy
Ostrůvek s majákem Pentland Skerries mezi severo-východním výběžkem Skotska a Orknejskými ostrovy
23.jpgChurchillova hráz číslo 2 bránicí možnost vplutí ponorek do zálivu Scapa Flow
Churchillova hráz číslo 2 bránicí možnost vplutí ponorek do zálivu Scapa Flow
24.jpgOstrůvek Lamb Hom, Orkneje – vlevo nahoře je Churchillova hráz číslo 1, kudy do Scapa Flow v říjnu  1939 vplula německá ponorka, která následně potopila britskou válečnou loď Royal Oak s níž   zahynulo i 833 britských vojáků. Na ostrůvku jsou zřetelně viditelné přistávací dráhy soukromého   letiště, kde jsem přistál.
Ostrůvek Lamb Hom, Orkneje – vlevo nahoře je Churchillova hráz číslo 1, kudy do Scapa Flow v říjnu 1939 vplula německá ponorka, která následně potopila britskou válečnou loď Royal Oak s níž zahynulo i 833 britských vojáků. Na ostrůvku jsou zřetelně viditelné přistávací dráhy soukromého letiště, kde jsem přistál.
25.jpgZbytky britského opevnění 2. světové války kolem Scapa Flow
Zbytky britského opevnění 2. světové války kolem Scapa Flow
27.jpgZbytky britského opevnění 2. světové války kolem Scapa Flow
Zbytky britského opevnění 2. světové války kolem Scapa Flow
28.jpgMaják Cangick Head, jižní část zátoky Scapa Flow
Maják Cangick Head, jižní část zátoky Scapa Flow
29.jpgVěž Martello – součást britského opevnění Scapa Flow z 19. století
Věž Martello – součást britského opevnění Scapa Flow z 19. století
30.jpgZátoka Scapa Flow, Orknejské ostrovy
Zátoka Scapa Flow, Orknejské ostrovy
31.jpgZápadní pobřeží ostrova Hoy se slavnou osamělou skálou Old Man of Hoy
Západní pobřeží ostrova Hoy se slavnou osamělou skálou Old Man of Hoy
32.jpgPřístav Stromness, Orkneje
Přístav Stromness, Orkneje
33.jpgPamátník na místě, kde zemřel lord Kitchener při rozbití jeho lodi o skaliska v roce 1916.  Lorda Kitchenera známe z náborového vojenského plakátu „Your country needs you“
Památník na místě, kde zemřel lord Kitchener při rozbití jeho lodi o skaliska v roce 1916. Lorda Kitchenera známe z náborového vojenského plakátu „Your country needs you“
34.jpgMaják Brough of Birsay, Orkneje
Maják Brough of Birsay, Orkneje
35.jpgBrough of Birsay – pěšina, která je využitelná jen při odlivu. Jedno ze slavných míst  Orknejských ostrovů
Brough of Birsay – pěšina, která je využitelná jen při odlivu. Jedno ze slavných míst Orknejských ostrovů
36.jpgHlavní město Orknejských ostrovů – Kirkwall s přístavem
Hlavní město Orknejských ostrovů – Kirkwall s přístavem
37.jpgZáběr primární obrazovky ukazující přibližně na místo, kde byl pote
Záběr primární obrazovky ukazující přibližně na místo, kde byl pote
38.jpgNěkde v těchto místech byl potopena loď Royal Oak
Někde v těchto místech byl potopena loď Royal Oak
39.jpgOK LEX na letišti Lamb Halm, za ním zbytky opevnění z 2. světové války
OK LEX na letišti Lamb Halm, za ním zbytky opevnění z 2. světové války
40.jpgLodi potopené u překážky číslo 3 k zabránění průniku německých ponorek
Lodi potopené u překážky číslo 3 k zabránění průniku německých ponorek
.

         Máme pro vás »

Nové číslo 6 vychází 5.11.

The SAFE Guide app

Stylové kryty na mobil

Váš originální kryt na mobil

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

KURZ Listopad 2025:

SkyDemon:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 31.10.1956 se stalo...
31.10.1956
Námořní letoun Douglas R4D "Que Sera Sera" se sedmičlennou posádkou se stal prvním letounem, který přistál na Jižním pólu.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí: