21.12.2017
Letiště Václava Havla Praha Dnes ráno překonalo největší české letiště hranici 15 milionů odbavených cestujících, což je nejvíc za dosavadních osm desítek let jeho existence. Největší letiště v České republice tak pokořilo teprve rok starý rekord z prosince loňského roku, kdy oznámilo 13 milionů odbavených cestujících.
15 milionů cestujících se k dnešku, 10 dní před koncem roku, na ruzyňském letišti odbavilo v rámci více než 139 tisíc vzletů a přistání, což činí v průměru 2 530 vzletů nebo přistání denně. Cestující si nechali odbavit na 8 milionů zavazadel, přičemž na odletech to bylo zhruba 4,5 milionu zavazadel a na příletech kolem 3,4 milionu zavazadel. Zhruba 100 tisíc zavazadel bylo zapsáno jako tranzitní.
12,7 milionů cestujících bylo odbaveno pomocí 33 nástupních mostů, jimiž Letiště Praha celkově disponuje, zbytek cestujících byl odbaven ze vzdálených stání prostřednictvím autobusů. Těch má Letiště Praha ve svém vozovém parku momentálně celkem dvacet. Část cestujících využívá při dopravě na letiště vlastní auta, která parkuje po dobu cesty na krytých parkovištích v areálu letiště - k dnešku projelo branami parkovišť kolem 185 tisíc aut.
Zákulisí letiště Václava Havla Praha odhalila divákům nedávno vysílaná série dokumentů České televize s názvem Život ve vzduchu.
Letiště Praha se ve své kategorii (10-25 milionů odbavených cestujících) zařadilo mezi provozně nejrychleji rostoucí letiště v Evropě. Na výsledky měla podle vedení letiště vliv zvyšující se atraktivita Prahy jako zajímavé a bezpečné destinace pro cestující ze zahraničí i ochota Čechů více investovat do zahraničních cest.
„Letiště Praha je také stále více vnímáno jako zajímavý partner pro mnohé významné letecké společnosti, ať už k nám přicházejí nově nebo zde navyšují své stávající kapacity či frekvence,“ uvedl dnes předseda představenstva Letiště Praha Václav Řehoř.
Za letošní opětovně rekordní výsledek je třeba podle něj poděkovat všem cestujícím, kteří si jako výchozí i konečný bod na svých cestách stále častěji vybírají Letiště Václava Havla Praha. Vyšší počty odbavených cestujících kladou vyšší nároky také na zaměstance letiště. Podle Řehoře je ale zvládají dobře. "I jim patří velké poděkování, a to především za jejich usilovnou snahu nabídnout našim cestujícím co nejkvalitnější služby i při výrazně silnějším provozu. Skutečnost, že se podle posledních průzkumů i při vyšší zátěži zkušenosti cestujících s našimi službami a celkové vnímání letiště v mnoha oblastech zlepšují, je pro mě důležitým důkazem úspěchu,“ uvedl Václav Řehoř.
K plynulému odbavení 15 milionů cestujících letiště nasadilo do terénu tzv. informační asistenty - poznáte je podle červených triček. Těch je v letním období k dispozici sto, po zbytek roku šedesát. Informační služby na Letišti Václava Havla Praha poskytuje také 65 pracovníků informací. Šest informačních asistentů hovoří dokonce čínsky a jsou k dispozici cestujícím směřujícím či přilétajícím ze čtyř nabízených destinací v Číně.
-fr-
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »