MAKS na max - freelo

30.8.2017

MAKS na max - freelo

Ve dnech 18. 7. až 23. 7. se na letišti Ramenskoe/Žukovskij u Moskvy konala výstava MAKS2017. Tato výstava je tradičně nejen největší leteckou událostí v Rusku, ale i důležitým indikátorem stavu domácího leteckého průmyslu. Všem obdivovatelům letectví nabízí MAKS maximální zážitek ze statických ukázek a z doprovodné, takřka šestihodinové letecké show, ve které letos účinkovalo 90 letadel a osm pilotážních skupin. 

Novinky civilního letectví 

V oblasti civilní dopravy byla tahákem MAKSu statická i letová ukázka A350-900. Tento letoun zavítal do Ruska teprve podruhé, poprvé ve své výstavní premiéře. Důvod k návštěvě byl slavnostní. Aeroflot pořizuje do své flotily 28 strojů A350-900 v konfiguraci pro 325 cestujících. Ty bude Aeroflot dostávat postupně od roku 2018 a nahrazovat starší A330. Kontrakt s ruským vlajkovým dopravcem otevírá tomuto stroji cestu také k dalším ruským zákazníkům.


A350 na aerosalonu MAKS 2017. Zdroj: Отечество YouTube
 
Procházka areálem letošního MAKSu. Zdroj: Жизнь на Позитиве YouTube

Flying Revue 5/2017
”x”

Celý článek si můžete přečíst na stránkách 52-55 ve Flying Revue č. 5/2017. Na stáncích časopis koupíte od 31. srpna 2017.

Pokud se stanete členy Klubu Flying Revue, rádi vám časopis doručíme až domů, navíc za zvýhodněnou cenu. Jak se stát členem Klubu Flying Revue?

Naopak veletrh neukázal „in natura“ nejnovější domácí přírůstek, letoun MS-21-300, jehož prototyp vzlétl k prvnímu letu dne 28. 5., tedy relativně krátce před výstavou. Jeho výrobce, firma Irkut, odůvodnila nepřítomnost své horké novinky tím, že veletrh by zpozdil zkušební program. Startovacím zákazníkem MS-21-300 je Aeroflot a základní konfigurace odpovídá „aeroflotovské“ konfiguraci pro 163 cestujících.

Red Wings podepsal 16 strojů v konfiguraci pro 211 cestujících, z toho 4 poháněné permskými PD-14A, ostatní poletí na kanadských Pratt & Whitney PW1400G. VIM-Avia podepsala opci na 15 strojů. Katalogová cena MS-21-300 je 90 mil. USD, pro první zákazníky se nabízí za 45 mil. USD.

Zajímavé je, že charterové společnosti tlačí Irkut, aby upřednostnil prodlouženou verzi, která by v jednotřídní konfiguraci převezla 250 cestujících a vyplnila prázdné místo na trhu, a nabídla i příznivější ekonomické parametry než MS-21-300, A320 nebo Boeing 737MAX. Přestože letoun nebyl na výstavě fyzicky přítomen, je jasné, že jak vláda, tak výrobce chtějí v MS-21 vidět úspěšný návrat Ruska na světový trh civilních letadel. Úzkým hrdlem nasazení MS-21 do komerčního provozu bude nepochybně nedostatek domácích motorů.

Text a foto: Michal Čupa

logo_fr_transp.jpg

.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 28.03.1920 se stalo...
28.03.1920
Letiště Croydon se stává hlavním londýnským letištěm a nahrazuje tak letiště Hounslow Heath Aerodrome.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »