Modernizované Albatrosy z Aera letěly k zákazníkovi do Afriky po vlastní ose

17.11.2022

Aero zajišťuje generální opravy a modernizace letadel pro zákazníky z různých kontinentů.

Nedávno se po dvou letech generálních oprav vydaly z Aera do Nigérie tři stroje L-39ZA Albatros, které na domovskou základnu v Kano letěly po vlastní ose. Tento způsob dodání letounů zákazníkovi je poměrně unikátní, přelet byl navíc náročný i kvůli dlouhé vzdálenosti a těžkým klimatickým podmínkám.

foto_aero_přelet_albatrosů_do_afriky_2.jpg

Testovacím pilotům Aera – Vladimíru Továrkovi, Vytautasi Poželovi a Radovanovi Cingelovi – trvala 5000 kilometrů dlouhá cesta z Vodochod do nigérijského Kano čtyři dny, kdy každý z pilotů strávil ve vzduchu 13 hodin. Mezipřistání proběhla v Dijonu (Francie), Valencii (Španělsko), Ghardaie (Alžírsko), Tamanrassetu (Alžírsko) a Agadezu (Niger).

foto_aero_přelet_albatrosů_do_afriky_5.jpg

banner_300x100_predplatne_fr_2020.jpg

Standardní je, že se letouny dopravují k zákazníkovi v rozebraném stavu. Po opětovném sestavení přijedou na místo naši piloti, provedou cvičný zálet letounů a následně předávací let se zástupcem zákazníka. Přelety po vlastní ose jsou organizačně daleko náročnější, především z pohledu logistiky a požadavků na koordinaci jednotlivých aktivit. Nejen že je třeba vyřídit povolení k přeletu vojenských letounů nad územím všech států, ale také zajistit jejich další podporu, jako doprovodný letoun s posádkou a mechaniky, přísun paliva a kyslíku na všech zastávkách či zajistit bezpečnost posádky během mezipřistání. To vše vyžaduje dokonalou součinnost celého týmu odborníků nejen z Aera, ale i z dalších externích institucí, která v tomto případě fungovala dokonale,“ řekl Vladan Resner, Regional Sales Director společnosti AERO, odpovědný za tento projekt.

foto_aero_přelet_albatrosů_do_afriky_3.jpg

banner_do_clanku_fr_special_b_meteo.jpg

Náročnost a nevyzpytatelnost přeletu trefně komentoval také jeden z jeho přímých účastníků. „Poslední úsek cesty na letiště Kano v Nigérii se nesl ve znamení zhoršujícího se počasí, kdy letiště bylo obklopené bouřkami a samotné přistání proběhlo ve velmi silném dešti v podstatě v poslední možné chvíli. I přes tuto nepříjemnost jsme ale vše zvládli a letouny zdárně předali zákazníkovi,“ dodává Vladimír Továrek, testovací pilot Aera Vodochody.

foto_aero_přelet_albatrosů_do_afriky_4.jpg

Letadla Nigerijské armády se do České republiky dostala v červenci 2020, kdy je z domovské základny v Kano vyzvedl transportní letoun Antonov An-124 a přepravil je na letiště v Pardubicích. Následně na nich v hangárech Aera započaly práce v rámci generálních oprav a modernizací. Nigérijské letouny jsou nově vybaveny systémem EFIS, který v pilotní kabině digitálně zobrazuje letové informace a také head-up displejem. Díky těmto vylepšením mohou piloti cvičit v plně digitálním kokpitu předtím, než se posadí do kokpitu stíhacích letounů JF-17.

foto_aero_přelet_albatrosů_do_afriky_1.jpg

Nigérie je za poslední roky již pátým zahraničním zákazníkem, který se rozhodl pro generální opravu a celkovou modernizaci starších typů letadel L-39 Albatros. Aero s těmito zákazníky úzce spolupracuje také v otázce budoucího nákupu nejnovějšího letounu L-39NG, který úspěšně prošel nezbytnými certifikacemi a jeho prodejům do dalších zemí, tak již nic nebrání.

 

Autor: Tisková zpráva Aero Vodochody

banner_do_clanku_special_c_2022.jpg

Flying Revue > Články > Vojenské letectví > Modernizované Albatrosy z Aera letěly k zákazníkovi do Afriky po vlastní ose
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 28.03.1920 se stalo...
28.03.1920
Letiště Croydon se stává hlavním londýnským letištěm a nahrazuje tak letiště Hounslow Heath Aerodrome.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »