Představujeme česká a slovenská letiště: Chotěboř (LKCT)

11.9.2019

Představujeme česká a slovenská letiště 40: Letiště Chotěboř     Zveme vás na vzlet a nízký průlet nad VPD 35 letiště Chotěboř (LKCT) z pohledu kamer na expedičním Dynamicu WT-9 OK-LEX. 


Letiště Chotěboř, LKCT, vzlet a nízký průlet nad VPD 35.

Veřejné vnitrostátní letiště Chotěboř (LKCT) se nachází 3,5 kilometru od jižního okraje města Chotěboře u silnice mezi obcemi Počátky a Dobkov. Letiště disponuje travnatou vzletovou a přistávací dráhou 17/35 o délce 1010  a šířce 50 m. Na příletu je třeba vést v patrnosti, že letiště se nachází v blízkosti TMA Čáslav. Aktuální počasí na letišti nabízí webkamera umístěná na řídící věži

 

Aeroklub v Chotěboři založili místní fanoušci létání těsně po skončení druhé světové války - v červnu 1945. Do začátků získali dva kluzáky SG-38 a jeden cvičný větroň Grunau Baby, letiště však na svůj zrod teprve čekalo. První, prozatímní letiště vzniklo na podzim roku 1945 v polích na jižním okraji města. Nedaleko odsud, u obce Dobkov, se ale nacházela vhodnější plocha - ta sloužila za první republiky jako nouzové letiště pro armádu. Za přispění místních podnikatelů zde postavili hangár a z trofejních dílů také první motorový naviják. 31. srpna 1947 byl uskutečněn první letecký den. 

Zoom gallery

» Létáte do zahraničí, nebo se na to chystáte? Osvěžte si anglickou VFR komunikaci s naší on-line aplikací VFR Communication. Vaše letadlo může monitorovat tracker Trexee.

img_20180808_103548_2a.jpg» Zapojte se s námi také do hry Lovci letišť a vstupte do Klubu lovců letišť! Vše potřebné se dozvíte zde

Po komunistickém převratu byl aeroklub včleněn do SVAZARMu. Postaveny byly nové hangáry s provozní budovou. Charakteristická budova letiště dala v roce 1959 podnět k natáčení filmu pro děti „Prázdniny v oblacích“, který vznikl na základě knihy „O letadélku Káněti“. V té době se tu také za dohledu mistrů světa Koubka a Jehličky prováděl paravýcvik.

Zoom gallery

Letištní budovy se postupně modernizovaly, po vichřici v srpnu 1981 bylo třeba rekonstruovat poničené hangáry. Vichřice také zničila jeden z Blaníků. Náhradou za něj obdržel aeroklub raritní motorizovaný Blaník opatřený dvoutaktním motorem Jawa: L13J reg. OK-9821. Existují pouze dva Blaníky s motorem Jawa, druhý je vystaven v leteckém muzeu v Praze-Kbelích.

V současnosti je aeroklub provozovatelem letiště, jemuž v roce 2011 přibyla zbrusu nová řídící věž, o rok později byla rekultivována VPD. Letecký park aeroklubu zahrnuje například Zlín Z-226MS, Zlín Z-126 Trenér 2, Zlín Z-43, Let L-40 Metasokol, EADS Socata TB-20 Trinidad, Let L-13SW Vivat či L-13 Blaník.

» Více o dalších letištích si přečtěte v sekci Letiště ČR & SR nebo v seriálu Představujeme čs. letiště.  » Vše o letištích na webu FR najdete zde. 

Chotěboř se nachází na západním okraji Železných hor, které podobně jako o několik kilometrů jižněji položené Ždárské vrchy nabízejí malebné letecké pohledy a také pohledy na dvě památky zapsané na seznam UNESCO. První - určitě byste na příletu nebo odletu neměli vynechat pohled na poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře nedaleko Žďáru nad Sázavou, jen pár minut letu z LKCT. Na opačnou stranu od Chotěboře pak leží Kutná Hora, a tedy její na seznam UNESCO zapsané historické centrum s chrámem sv. Barbory. Z letadla pak jistě oceníte i pohled na zříceninu kdysi mohutného hradu Lichnice či na zachovalý hrad Lipnici.

Zoom gallery

V seriálu Představujeme česká a slovenská letiště vám postupně představíme všechna letiště dosažená v rámci expedice 100 let -100 letišť. Zároveň je najdete ve video databázi čs. letišť, rovněž na webu FR. Až bude dokončena, bude se jednat o největší nám známou videodatabázi českých a slovenských letišť soustředěnou na jednom místě - webu Flying Revue - propojenou s dalšími informacemi o těchto letištích. 

 

 


Vše o českých a slovenských letištích na webu Flying Revue

 

 


 

      » Vše o expedici 100 let - 100 letišť

expedice_100_let_2018_web_2strana_cz-min.jpg

 logo_fr_transp.jpg 

 kpm,l.jpg


 


VFR Communication


Lety do zahraničí vám usnadní výuková aplikace letecké angličtiny VFR Communication. Na trhu podobnou nenajdete.

» Vstoupit do aplikace
» Ukázková kapitola
» 10 dní zdarma - pište
» Koupit aplikaci
» Vše o aplikaci

» Kupujete si přístup do aplikace, která je on-line.
» Nemusíte ji instalovat ani stahovat.
» Přístup můžete koupit i svým blízkým ve formě dárkového certifikátu.

English VFR Communication


Nyní i pro zahraniční piloty: English VFR Communication.

» Enter the english version
» 10 days free - write to us
» To buy the application



Trexee – monitoring letadel




» Trexee sleduje, zaznamená a ve 3D zobrazí trasu vašeho letu
» má globální pokrytí, polohu zapisuje co 10 vteřin
» detekuje vstup do zakázaných oblastí
» vaši blízcí mohou sledovat váš let on-line
» v případě potřeby vyšle nouzový signál o vaší poloze
» monitoruje průběh letu dle požadavků leteckých škol a půjčoven
» hlídá vaše letadlo na letišti (záznam otřesů)
» podává přehled o servisu a opravách letadla
» umožňuje studijní využití záznamů
» Více o aplikaci Trexee zde.

Aplikaci Trexee
můžete zakoupit zde.


Další články k aplikaci
čtěte zde.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Flying Revue > Série & speciály > Představujeme čs. letiště > Představujeme česká a slovenská letiště: Chotěboř (LKCT)
.

CIDNA 2019: 2. etapa


» Start 19. 9. z LKKT (» první etapa)

Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

 

Soutěž:

Novinka:

Kalendárium:

Dne 19.09.1921 se stalo...
19.09.1921
Kolumbijské aerolinky SCADTA zahájily provoz na první pravidelné lince v Jižní Americe. Plováky vybavené stroje létaly mezi městy Barranquilla and Girandot.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345